bultjes op mijn hand?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apollo

bultjes op mijn hand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 19:45

Sinds afgelopen donderdag zag ik een klein rood bultje op de binnenkant van mijn hand zitten; ooh dacht ik: een muggenbult, wel een rare plek maarja. Toen ontdekte ik er nog zo'n zelfde ook aan de binnakant van mijn hand. Dus ook nu ging ik weer uit van een muggenbultje opgelopen tijdens de BBQ. Het viel me wel op dat deze niet jeukten...Nu ontdekte ik gister aan de zijkant van mijn hand wéér zo'n en nu nèt wéér een op de binnenkant van mijn pink. Ze doen geen pijn, het zijn gewoon vlekjes en een klein bultje. Ik heb er dus totaal geen last van maar toch ben ik wel nieuwsgierig naar wat het kan zijn...dus misschien iemand die het herkent en het weer? Ze zitten alle vier op dezelfde hand..

secricible

Re: bultjes op mijn hand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:04

zijn het een soort blaasjes of echt bultjes?

panny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:06

heej

ik heb ook allemaal bultjes op de binnenkant van mijn hand. Ook op de binnenkant van mijn vingers. Het is niet echt rood bij mij, maar mijn polsen worden soms wel vlekkerig. Bij mij komt dit door de warmte. T is de afgelopen week steeds zo idioot warm geweest dat ik daar soort uitslag van krijg. Misschien is dit hetzelfde als bij jou? Het koelt hier nu alweer af dus hoop dat het over een paar daagjes weer weg is

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:07

Misschien wratjes...?

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 20:16

tjah..het zijn niet echt blaasjes..ik kan het niet echt uitleggen; het lijkt gewoon een beetje op een klein muggenbultje. Of het lijkt ook wel alsog er iets onder de huid zit wat de huid zo strak laat spannen...ze zijn ook absoluut niet groot.
Het zijn zeker geen wratjes, althans dan zijn het wel aparte wratjes en wel erg snel komen aanwaaien ineens..
Misschien komt het wel door de hitte ja, toch apart dat ze maar op 1 hand te vinden zijn. Bij mij zijn ze ook niet vuurrood ofzo..wel blinkend zegmaar doordat de huid zo strakker zit.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 22:40

hmm, misschien is het toch hetzelfde. Ik heb hele kleine bultjes op mijn handen, echt hele kleine, maar ik vind het net kleine blaasjes. Ik heb ze ook op 1 hand, alleen rechts (mijn schrijfhand??) en deze hand is ook vaak heel droog als ik hem beweeg doet het dan zeer. Dan zijn het niet die bultjes die zeer doen, maar de huid is gewoon niet lekker soepel... andere hand geen problemen.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 08:13

Die bultjes worden blaasjes. Na een tijdje gaat je huid daar vervellen en klaar. Wat je er tegen doet? Geen idee, tenzij je het heel erg hebt. Volgens mijn HA is het een vorm van eczeem maar zijn de middelen om het te bestrijden vervelender dan de bultjes zelf dus laten we het maar zo.

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:26

Wat jij beschrijft klinkt juist niet als eczeem. Eczeem (die vorm die jij bedoelt = dyshydrotisch handeczeem) begint met kleine doorzichtige blaasjes met een donker "puntje" erin (lijken op cellen). Die gaan kapot, en dan gaat het schilferen etc.

Wat jij noemt herken ik ook bij mezelf. Ik heb het vaak alleen maar als het erg warm is. Voornamelijk aan mn vingers. Weet ook nog steeds niet wat het is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:17

hebben jullie dan ook hele droge en pijnlijke handen?

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 13:20

ik heb het ook en vooral op mijn vingers en het jeukt zo erg dat ik ze kapot krab en dus meer krijg!! en altijd als het warm is krijg ik ze!!het zijn gewoon kleine blaasjes

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 14:33

er is nog een topic over, staat nu bovenaan: heet ik verga van de ejuk aan handen en voeten gelloof ik

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:14

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:37

Daarom hier een slotje Lachen