Ik vraag me af waarom ik ineens zo veel droom. Ik heb relatief weinig stress op dit moment, als ik naar bed ga ben ik altijd best vrolijk en ontspannen (voorlezen aan ongeboren baby, vriend masseert mijn rug
) en droom ook niet over dingen die gerelateerd zijn aan het heden. Vannacht heb ik bijv. oa. gedroomd over een oud klooster waarin monniken kinderen misbruikten. Zo kan ik ook dromen dat we een huis gaan kopen en het blijkt een enorm bouwvallig gevaarlijk huis te zijn maar we durven niet te zeggen tegen de makelaar dat we het niet willen hebben, of dat ik examen moet doen voor de middelbare school en ik ren in paniek rond door de trappenhal want ik heb geen idee welk vak, waar, de school lijkt steeds te veranderen en ik zie niemand lopen. Geen idee hoe ik erbij kom. Wie weet waar dit vandaan komt en wat ik er aan kan doen? Ik voel me gek genoeg heel erg fit overdag maar ik heb zo weinig slaap dat het niet anders kan, of ergens wreekt zich dat...
) dus ik kan me niet voorstellen dat ik me daarin nog zo opwind. Hormonen kun je er (helaas, vooral volgens mijn vriend denk ik hahahaha) niet onder krijgen dus ik hoop maar dat ik dan energie genoeg blijf hebben tot het einde. Ik draai mezelf enorm veel in mijn slaap dus vast ook wel eens op mijn rug maar daar blijf ik neit echt stabiel liggen ofzo, ik begin in elk geval op mijn zij sinds mijn buik te dik is om op mijn buik te gaan liggen.
), en dat ik nu, voor het eerst in mijn leven, echt slecht slaap. Ik kom moeilijk in slaap, als ik slaap droom ik raar, of ik droom en ben wakker tegelijk. Heel verwarrend, wordt dus ook regelmatig in paniek wakker. Weet dan niet meer of ik bijvoorbeeld mensen echt heb gehoord, of ik het gedroomd heb (en geloof, me dat is niet fijn midden in de nacht...).
)