Fibromyalgie en nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Fibromyalgie en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 18:55

Vandaag is bij de reumatoloog vastgesteld dat ik fibromyalgie heb.

Uiteraard heb ik op internet er al het een en ander over gelezen.
Maar ik zit nog met een paar dingen.

Allereerst werk ik 32 uur per week. Dit hou ik maximaal 2 weken vol en dan lig ik ziek thuis.
Volgens de reumatoloog kan ik het beste met de arbodienst overleggen om minder uren te gaan werken. Dit zodat ik mezelf niet overvraag.
Heeft iemand een idee hoe dit in zijn werk gaat bij een arbodienst?

Ook heb ik het idee dat mijn gewrichten in rap tempo zeer gaan doen.
Zo ben ik 5 jaar geleden begonnen met een zere rechterschouder, is er in november 2004 een zere linkerenkel bijgekomen.
Echter afgelopen maand zijn er een zere rechterenkel en een zere rechterpols bijgekomen.
Als in dit tempo alles zeer gaat doen wordt het knap lastig over een paar maanden.
Stagneert de pijn een keer?

This_is_me

Re: Fibromyalgie en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:29

Mijn ervaring is dat ik zelf al opgeroepen werd door de arbo ivm de wet poortwachter. Ze doen er bij ons alles aan om je gezond maar vooral te LATEN werken.

Een afspraak maken bij de arbo kan. Daar krijg je dan een intake gesprek, ze maken daar met jou persoonlijke afspraken die vervolgens ook naar je chef gestuurd worden. Na zoveel weken (naargelang dat afgesproken is natuurlijk) kom je terug voor een vervolg afspraak. Dan kijken ze verder of er mogelijk heden zijn voor jou, je werk en je baan..

Suc6...

nokemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:41

heb zelf ook Fibromyalgie,en werk 28 uur,maar ben ook vaak ziek.
voor meer info mag je een pb sturen.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:11

De moeder van mijn vriend heeft ook Fybromyalgie. Ze werkt 24 uur geloof ik (een kantoorbaan) en doet daarnaast het huishouden. Ik hoor wel is dat ze er last van heeft maar opzich gaat het aardig.

Onlangs hebben ze een nieuw bed gekocht met een matras wat zeer geschikt is voor fibromyalgie ivm drukverdeling oid. Dit matras helpt volgens haar heel goed. Als ik voor je na moet vragen wat voor matras het is dan hoor ik het wel Lachen

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 07:57

Zat zelf te denken om te beginnen met tussen de 20 en 25 uur per week te gaan werken.
Kan ik dat aangeven bij de arboarts of nepaald de arboarts hoeveel je moet gaan werken?
Ik neem aan dat je voor de uren die je ziek bent in de ziektewet komt en dat je baas dat krijgt betaald.

We hebben vorig jaar een nieuw waterbed met componenten gekocht. Dit verdeeld de druk goed.
Hoewel het wel vervelend is dat ik nooit een nacht door kan slapen.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 08:33

In overleg met de arbo kan best een hoop hoor. ik heb mijn eigen herstelplan toendertijd in gedient en daar gingen ze mee akkoort. De overige uren stond ik idd op ziek gemeld

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 12:24

Bedankt voor jullie informatie.
Ga ik maandag gelijk mijn baas en de arbo inlichten.