Menstruatiepijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Menstruatiepijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:56

Sorry als er al een topic over is, maar ik word echt helemaal gek van de pijn hier.
Ben net een half uur geleden weer ongesteld geworden, en meteen begint het gezeur.
Heb 2 dagen van te voren altijd last van mijn rug, maar tegen de tijd dat ik ook echt ongesteld ben heb ik alle dagen dat ik ongesteld ben last van misselijkheid, duizeligheid, rugpijn & hoofdpijn.
Allemaal niet in lichte mate.
Nu moet ik zo oppassen maar ik voel me écht hondsberoerd.
Lopen doet pijn omdat ik ook een soort trekkende pijn heb in mijn rechterheup, wat naarmate de tijd uittrekt naar mijn rechterboven been.
Ik ben nu dik 2,5 jaar ongesteld en het lijkt echt steeds erger te worden.
Heb het bloedheet, en dan weer ijskoud.
Ik slik als het echt niet meer gaat wel 's een pijnstiller maar echt heel erg veel helpt het niet.

Iémand met een wondermiddel?

Lotje02

Re: Menstruatiepijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:21

Heel herkenbaar. Ik weet niet of je de pil slikt, maar dat heeft bij mij wel geholpen. Ik was altijd 2 dagen echt beroerd, kon alleen maar op de bank liggen. Ik ben daarom ook aan de pil gegaan en nu heb ik wel nog buikpijn en rugpijn maar nu is het te doen. Ik weet dat je daar nu niet aan moet denken maar paardrijden helpt bij mij echt tegen de buikpijn. Of zwemmen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:26

Even langs de dokter gaan.
De pil wil inderdaad wel eens helpen tegen dit soort klachten, maar als je die al slikt zijn er wel andere medicijnen voor.

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:03

ibuprofen dat helpt bij mij altijd goed al binnen een half uur... sterkte ermee Ach gut

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:38

Aan de pil gaan inderdaad. Dat heeft bij mij echt heel veel goed gedaan.
T is nog steeds niet helemaal over, maar het word gelukkig wel steeds beter Lachen

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 19:07

ik heb der zelf nooit last van aan de pil gaan veel sterkte..

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 19:11

Klinkt als een goed idee om even langs de huisarts te gaan...
De pil kan een hoop schelen, maar ook al beginnen met pijstillers voordat je pijn hebt kan al een hoop schelen. Ik gebruik naproxennatrium - in theorie zou dat ook helpen tegen overmatig bloedverlies, maar dat is nog niet echt bewezen.

Maar even langs de huisarts...goed plan...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 19:15

Ik had er ook heel veel last van, tot ik aan de pil gegaan ben... Een idee lijkt mij, als je dit nog niet bent. Als je al wel de pil slikt en toch nog zulke pijn hebt, is dat helemaal reden om langs je huisarts te gaan.
En om vanavond door te komen: ibuprofen! Als je dit al eerder hebt geslikt en het helpt dan maar een beetje, mag je de eerste inname 2 keer 1 tablet van 400 mg innemen (800 mg dus) en dan ongeveer 4 uur later nog 1 keer 400 mg.
Als je hierover twijfelt, kan je dit nazoeken in het farmacotherapeutisch compas, dat is het boek dat artsen raadplegen over ALLE medicijnen...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 00:45

de eerste twee dagen van mijn ongesteldheid heb ik ook veel meer last van mijn rug dan anders. Misschien moet je langs de dokter om de pil te vragen...En anders parmacematoltjes (of hoe je dat ook schrijft) slikken? Haha!

Sheriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 02:33

Aleve Feminax is speciaal voor menstruatiepijn, ligt gewoon bij de Etos. Werkt stukken beter dan gewone pijnstillers!

Verder helpt het inderdaad vaak om aan de pil te gaan.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 07:19

Nurofen, écht een wondermiddel. Een half uur geleden werd ik ook helemaal gek van de pijn in me rug... Heb ik altijd een paar dagen van te voren, en tijdens mn menstruatie...

En als ik dat in neem.

Het is zo weg! Werkt super!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 07:49

Alive is idd een wondermiddel, beginnen met 2 tabletten en dan om de 8 uur weer 1.
En voor buikpijn, ik weet niet of het waar is maar ik heb ergens eens gelezen dat klaarkomen erg goed werkt, dan is je baarmoeder daarna ontspannen ofzo.
Sterkte ermee.

DenK4everJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:53

Aleve Feminax werkt super!!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 10:49

heb hier laatst ook een topic over gehad,
kan je de hand schudden.
ben ook een aantal dagen van de leg.
2 dagen van te voren voel ik het al opkomen
en humeur om op te schieten(volgens mijn hubbie)
vreselijke buikkrampen rug pijn, pijn in mijn borsten
ubiprofen, alive alles al geprobeerd,

paar dames advieseerde mij naproxen en het werkt goed moet ik zeggen
de pijn word er goed mee onderdrukt. het is gewoon te koop bij kruitvat etos of da

alleen dat humeur, tja Clown

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 12:02

Paardrijden werkt echt *LOL* Maar daar heb je bij het oppassen niet zoveel aan

yentle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 23:56

Toen ik nog niet de pil slikte, kon ik de eerste dag niet eens normaal functioneren.
Dan slikte ik ibuprofen, dat werkte wel na een paar uur, maar de pijn was te hevig dus toen heb ik de Diane pil voorgeschreven gekregen.
Die was veel te zwaar voor mij en nu slik ik Lovette, bevalt prima.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 00:21

Je kan eventueel de pil gaan slikken

Ik heb ook tijdje de pil geslikt gevolg; elke dag barstende hoofdpijn. elke eerste week dat ik de pil slikte kots misselijk.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:35

Jeetje, ik heb het niet zo erg een beetje buikpijn in slik dan gewoon een paracetamol en als het heel erg veel pijn doet (zelden) een ibuprofen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:46

Ik ga inderdaad de pil maar 's proberen.
Slik nu bijna 8 paracetamol per dag omdat het anders gewoon echt niet dragelijk is.
Voel me echt zo beroerd, de hele rechter kan van mijn lijf doet pijn.
Het begint ongeveer rechts van mijn stuitje en trekt dan door naar mijn rechterbil, gehele bovenbeen, rugspieren aan de rechterkant en rechter arm en soms onderbeen.

Heel raar, toen ik net ongesteld was had ik echt nergens last van, niet eens buikpijn, maar het lijkt elke maand steeds erger en erger te worden en ook langer te duren.

Bedankt voor de tips! Lachen

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:03

Al die pillen hier... Haha! Nou neurofen is een goed middeltje maar wat echt heel goed helpt is een kersenpittenkussen!!!
Meid ga dit halen (vind je in de GB,casa,blokker,...) leg het in je microgolfoven, 3minutjes opwarmen en leg dit erna op je buik...Je voelt de pijn zo wegtrekken en het ruikt nog eens goed ook. Pling Je kan het wel niet om je buik binden..Enige nadeel Haha!
Een warm bad pakken helpt ook goed, vooral als je rugpijn hebt tijdens je regels..Neem ik altijd!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 19:19

De pil. Lachen

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:38

Zoals hierboven staat slik ik ook Aleve Feminax en heb ik de hittepetit (kersenpittenkussen) aangeschaft.

Eerst Aleve innemen en dan met de pittenzak rustig op de bank liggen, ik moet vooral niet gaan paardrijden.

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:54

Bewegen helpt, zoals wandelen, fietsen of paardrijden.
Bij mij helpen bananen ook wel Lachen

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:58

heb altijd gigantische last van mijn borsten hard en pijnlijk een paar dagen van tevoren heb ,geen medicijnen gevonden die echt werken
aleve feminax algeprobeerd maar werkt niet bij mij.
ook ben ik erg duizelig tijdens de menstruatie, maar gelukkig is het bij mij al weer snel weg neem altijd een lekker warm bad of een warme kruik ofzo

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:22

De pil heeft bij mij echt goed geholpen. Als ik nu ongesteld word voel ik wel krampjes ofzo in m'n buik, maar niet meer heel erg pijnlijk en heel kort eigenlijk. Vroeger ging ik altijd ziek naar huis, want ik werd gewoon bijna ziek van de pijn. Was echt niet fijn.

Sanalgin werkt ook goed bij menstruatiepijn! Beter dan bv een paracetamol. Ibuprofen vind ik toch altijd meteen zo rigoreus. Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze nadat ik zei dat Sanalgin kon helpen ook veel minder last hebben. Lachen