Welke tandpasta ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saltoke

Welke tandpasta ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 15:12

Hellow !
Sinds het begin van de zomervakantie ben ik dus een witte-tanden-actie begonnen , want ik vind ze toch net iets te geel !Ik poets ze nu iedere keernadat ik wat gegeten heb.
Weet jij een goede tandpaste voor witte tanden ?Of welke gebruik jij ?

Sophie_

Re: Welke tandpasta ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:31

Ik heb tandpasta van de hema, met zo'n groene stip.. weet niet precies wat voor soort. Clown
Maar ik vind 'm wel fijn.

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:07

Macleans White mint.
werkt redelijk goed, maar ik heb heel vaak dat al ik na het poetsten m'n mond na spoel met water dat het dan best wel brand. maar volgens mij is dat met alle 'witte' tandpasta zo Lachen
ik gebruik hem ook alleen voor na het ontbijt

Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:39

Van dat soort tandpasta's worden je tanden volgens mij niet witter hoor. Schijnheilig
Maar ik gebruik sensodyne, tegen die pijn die je (ik) krijgt
na ijs eten.. Of ander koud eten..
Of met van die zere snoepjes (met véél suiker enzo. Nagelbijten / Gniffelen )

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:01

ik gebruik meridol is wel wat duurder maar doet zijn werk goed hoor, en daarbij je eet en drinkgewoonten kunnen er ook aan meehelpen dat je gelige tanden hebt, denk aan koffie,thee roken en wijn... Knipoog

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 18:33

Ik gebruik sensodyne gel. Geweldige tandpasta!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:32

Sensodyne Whitening.. Ondanks thee, rode wijn en roken heb ik nette witte tanden Haha!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:39

Parodontax, het is even wennen, de smaak is wat zout achtig.
Maar na het poetsen voelen de tanden echt superglad!!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:44

Aquafresh en dan de gewonde withning of die groene tube met oranje dop van Aquafresh..
Ik heb vanzelf al mooie witte tanden, maar deze tandpasta helpt er nog een beetje bij Knipoog

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 09:11

Niet direct na de eten gaan poetsen en echt niet te vaak. 3x is echt de maximum. (2x per dag is dus voldoende)
Iedere keer dat je je tanden poetst, schuur je de glazuur van de tanden eraf. En vaak even daarna ga je drinken, eten en dat tast dan je tanden aan.

(niet echt bevordelijk voor echte witte/schone tanden)

En ik gebruik zelf sensodyne.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 11:16

Wat MoonChloe zegt heeft ze volkomen gelijk in!

Wat jij nu doet is absoluut niet bevordelijk voor witte tanden hoor! Ten eerste je glazuur slijt zo enorm snel, en elke keer dat je nu eet wordt het dus nog sneller aangetast omdat je glazuur ook sneller slijt door het vele poetsen!
2x per dag is echt voldoende hoor om je tanden te poetsen..
Al die tandpasta's wat hierboven genoemd wordt helpt niet bepaald.
Als je echt wittere tanden wilt hebben, moet je naar de tandarts gaan en om een bleeksessie vragen.
Dan maken ze afdrukken van je onder en bovengebit hier worden dan een soort gebitjes van gemaakt die je snachts in je mond moet hebben. Je krijgt spuitjes mee waar bleekgel inzit en wat je dus in die gebitjes moet doen. Na een paar dagen worden je tanden al aanzienlijk witter.

Maarja hier hangt wel een prijskaartje aan natuurlijk.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 11:22

Ik heb bruine vlekjes op mijn tanden van het roken en thee drinken. Ik gebruik Pearl Drops (2x per dag) en het helpt echt!
Je moet het wel iedere dag gebruiken, nu is de mijne op, en ik heb nog geen nieuwe gehaald, en de bruine vlekjes zijn weer terug.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 00:24

Gewoon goede tampasta gebruiken, Denk niet echt dat een goed helpt. Koop een electrice tanden borstel(Als je die niet al had) e poets 2 a 3 x per dag goed je tanden, dan worden zen waarschijnlijk wel wat witter Knipoog

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 09:26

Karoliefje_ schreef:
Gewoon goede tampasta gebruiken, Denk niet echt dat een goed helpt. Koop een electrice tanden borstel(Als je die niet al had) e poets 2 a 3 x per dag goed je tanden, dan worden zen waarschijnlijk wel wat witter Knipoog

Als die gele aanslag al in je tandbeen en glazuur is getrokken, krijg je dat er niet af door simpel weg je tanden 3x per dag te poetsen..

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 09:37

ik heb een soort witte aanslag op mijn (voor)tanden de tandarst zij dat heelveel mensen daar jaloers opzijn omdat je altijd witte tanden hebt.. Haha! dus ik hoef nooit zo mijn best te doen om ze wit te krijge.. Knipoog maar ik poets met aquafresh.. Haha!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 09:45

MoonChloe schreef:
Niet direct na de eten gaan poetsen en echt niet te vaak. 3x is echt de maximum. (2x per dag is dus voldoende)
Iedere keer dat je je tanden poetst, schuur je de glazuur van de tanden eraf. En vaak even daarna ga je drinken, eten en dat tast dan je tanden aan.

(niet echt bevordelijk voor echte witte/schone tanden)

En ik gebruik zelf sensodyne.

Ik vroeg me al af wanneer iemand het ging zeggen...

Ik poets 2 keer per dag met Colgate. Dat is nou eenmaal de lekkerste. Haha!

Saltoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 09:59

Mijn nonkel is tandarts en hij raadt die bleeksessies af want ze tasten het glazuur nog meer aan.

Juulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:25

er si zo'n tandenborstel van aquafresh (dacht ik) en die zorgt ervoor dat je natuulijke witte kleur terug komt? werkt die echt/heeft iemand hier ervaring mee??

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 13:37

ik gebruik tandpasta van Elemex (zo'n oranje tube)
de ortho raadde me aan Elmex te gebruiken ( ik heb dus een slotjesbeugel) ze zegt dat die tandpaste goed werkt om gaatjes te vermijden, binnenkort ( 4 augustus) mag m'n slotjesbeugel dervan Haha! en dan witten ze op het einde je tanden nog eens Haha!
maar volgens mij blijft dat niet lang..

silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:05

Aquafresh White & Shine! Weet niet of het echt goed werkt om je tanden witter te maken, maar vind het wel een lekkere tandpasta. Haha!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 14:13

Volgens mij heb ik dezelfde als Silver. Hij smaak een beetje goor in het begin maar daarna is ie wel fijn.
Ben het er trouwens niet mee eens dat je een elektrische tandenborstel moet kopen (las ik ergens in dit topic). Het is lekker makkelijk, maar juist omdat je denkt dat je tanden voor je gepoetst worden, word je lui en haal je m niet overal meer langs. Dus stop je eerder met poetsen. Niet doen dus! Je kan beter met de hand poetsen. Ja

Edit: typo

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:01

Saltoke schreef:
Mijn nonkel is tandarts en hij raadt die bleeksessies af want ze tasten het glazuur nog meer aan.

Dat is waar, maar sommige mensen gaan nou eenmaal voor de esthetiek...

Jess_Garr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 17:03

Aqua fresh cleaning white

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 18:19

Theramed perfect (de witte)

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 19:41

Vanessa24 schreef:
Ik heb bruine vlekjes op mijn tanden van het roken en thee drinken. Ik gebruik Pearl Drops (2x per dag) en het helpt echt!
Je moet het wel iedere dag gebruiken, nu is de mijne op, en ik heb nog geen nieuwe gehaald, en de bruine vlekjes zijn weer terug.

Hier gaan mijn haren recht van overeind staan. Pearl Drops is het MEEEEEEEEST slechte wat je kunt gebruiken. Het schuurt gewoon KEIhard je glazuurlaag eraf.

Gewoon een tandpasta gebruiken met fluoride erin, geen whiteners of andere troep... geloof me... het werkt niet.