oorpluggen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

furious

oorpluggen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 13:05

Heeft iemand ervaring met van die oorpluggen die je gebruikt bij het vliegen? Ik heb altijd gigantische oorpijn bij het dalen met het vliegtuig. En zoek naar iets dat de pijn kan verzachten. De standaard dingen zoals slikken, drinken, kauwgom helpen bij mij totaal niet.

sunshine

Re: oorpluggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:45

Ja ik ken het probleem!!2 jaar terug ging ik ook met het vliegtuig mee, landen was echt een ramp.
Had het gevoel alsof elk moment m'n oren uit elkaar konden klappen, hoorde niks meer en had toch een kauwgom.
Zat serieus te huilen daar in het vliegtuig, het deed zo ontzettend veel pijn!

Dit jaar wil ik ook oordopjes of iets in, dus als iemand ook een goede tip voor mij heeft?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 11:28

ja je hebt een soort dingen en die heten earplanes. ik dacht dat je die bij de apotheek kon kopen en anders ff googlen

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 11:44

Ik heb ze gekocht en ik moet zeggen dat ik er geen bal aan had. Ik heb ook altijd waanzinnig veel pijn bij het dalen en dus heb ik ze gekocht. Ik heb alles gedaan volgens gebruiksaanwijzing maar ik had niet het idee dat het ook maar iets hielp.

Wat je ook kan doen is vragen om bekertjes vlak voor de landing. De stewardes haalt dan een bekertje met warme watjes erin. Deze bekertjes moet je tijdens het dalen tegen je oren houden en dan heb je echt helemaal nergens last meer van (omdat de druk in die bekertjes gewoon gelijk blijft). Het ziet er wel stom uit hoor, maar ach, die mensen in t vliegtuig zie je waarschijnlijk nooit meer

furious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 12:30

Kipje schreef:
Ik heb ze gekocht en ik moet zeggen dat ik er geen bal aan had. Ik heb ook altijd waanzinnig veel pijn bij het dalen en dus heb ik ze gekocht. Ik heb alles gedaan volgens gebruiksaanwijzing maar ik had niet het idee dat het ook maar iets hielp.

Wat je ook kan doen is vragen om bekertjes vlak voor de landing. De stewardes haalt dan een bekertje met warme watjes erin. Deze bekertjes moet je tijdens het dalen tegen je oren houden en dan heb je echt helemaal nergens last meer van (omdat de druk in die bekertjes gewoon gelijk blijft). Het ziet er wel stom uit hoor, maar ach, die mensen in t vliegtuig zie je waarschijnlijk nooit meer

Lijkt mij zo stom om te vragen. Ik zou niet weten hoe ik moet beginnen.. Maar jij hebt daar dus goede ervaringen mee?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:03

slikken werkt ook niet, maar je oren klaren wel!
knijp je neus dicht en blaas hard, je oren zijn dan geklaard en hebben gelijke druk met de lucht om je heen. als je dit heel regelmatig doet zal je veel minder last hebben.

ik heb die earplaes ook gebruik, bij mij hielpen ze ook eigenlijk niet, maar ze deden wel zeer in mijn oor!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:38

LiSSy schreef:
slikken werkt ook niet, maar je oren klaren wel!
knijp je neus dicht en blaas hard, je oren zijn dan geklaard en hebben gelijke druk met de lucht om je heen. als je dit heel regelmatig doet zal je veel minder last hebben.

ik heb die earplaes ook gebruik, bij mij hielpen ze ook eigenlijk niet, maar ze deden wel zeer in mijn oor!

Ook dit hielp bij mij niet... helaas ! Huilen

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 15:09

ik heb tot nu toe 3x gevolgen met airplanes en bij mij helpen ze super, je hoort alleen een klein beetje minder maar dat vind ik opzich wel meevallen

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 17:11

ja, ze werkten ok, en je kan ze echt wel vaker dan 1 keer gerbruiken!!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 17:12

Ik houd dit topic even in de gaten. Ik heb hier ook enorm last van. Doet zo'n pijn dat de tranen in mijn ogen springen en ik nog zeker 2 weken met vreselijk zere en dichte oren loop.
Oren klaren is helemaal een ramp, maakt het alleen erger.

NiBo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 18:05

Ik heb er geen last van maar je kan ze kopen in het vliegtuig!

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 21:58

ik heb er zelf ook last van.. Boos! gelukkig vlieg ik niet zo vaak Haha! maar k zit altijd heel hard op mijn kauwgom te kauwen. Maar ik verga ook van de pijn.. Boos!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 22:32

Ik heb vorig jaar de hele tijd fruittella zitten kauwen. Dat is taaier dan kauwgum en ik moet zeggen dat het heel goed heeft geholpen toen..Maar volgens mij is ook dat per persoon verschillend..

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 23:15

chickey schreef:
Ik heb vorig jaar de hele tijd fruittella zitten kauwen. Dat is taaier dan kauwgum en ik moet zeggen dat het heel goed heeft geholpen toen..Maar volgens mij is ook dat per persoon verschillend..

Haha heb je daarna weer kaakpijn Clown
Nee het zou misschien kunnen.

Wel goede tips zitten er tussen, helaas heb ik het meeste al geprobeert Huilen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 10:01

Vliegen en oorpijn, vertel mij wat. Volwassen en aan het janken in het vliegtuig van de pijn, haha, ken het.
Bij mij werken de earplanes dus wel goed. Je trekt wat aan je oorlel bij het indoen, draait ze er goed in en laat oorlel weer los. Ok, beetje suffe uitleg, maar ze moeten er wel goed inzitten wil dat helpen.
Ik kan niet klaren, met geen mogelijkheid, dus dit was de goede oplossing voor mij.
Begin ook al een week van te voren met neusdruppels en als je een verkoudheidje voelt, kan je altijd even Anibiotica halen, doe ik altijd voordat ik op vakantie ga en dat maakt het ook stukken pijnlijker.

Succes.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 11:59

ik ga dinsdag op woensdag nacht op vakantie dus ga die neusspray wel proberen.
Ik heb trouwens vroeger ook problemen met mijn oren gehad. Hele tijd buisjes gehad die er ook weer uitvielen en er weer opnieuw in moesten worden gezet. Misschien dat dat nog uitmaakt of dat die earplanes werken

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 13:29

PRoberen waard iig toch. Ik heb nooit buisjes gehad, dus geen idee hoe of wat.
Hele fijne vakantie en die neus ook goed sprayen in het vliegtuig voor hets tijgen he en ook voor landen weer.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 13:59

Over een maandje mijn eerste vliegtuigervaring, ga toch ook maar mijn voorzorgen nemen..
Mijn zus is de enige (buiten mn moeder) die meegaat die al gevlogen heeft maar zij heeft geperforeerde trommelvliezen (al verschillende keren geopereerd maar operaties mislukt of achteraf gewoon opnieuw geperforeerd..) en dus geen last van drukverschil..

furious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 17:33

Ik ga ze toch maar kopen die earplanes. Verder ook maar goed mijn neus sprayen, kauwgom eten en hopen dat het werkt Knipoog

@ Kimberley77 bedankt

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 20:17

Ik was gister even bij Xenos en daar hingen ze ook. Ik moest meteen aan jouw topic denken. Wellicht zijn ze goedkoper dan die van het merk waar jullie het over hebben en dus is het aantrekkelijker om ze te proberen. Ik roep ook maar wat, maar dan ben je iig op de hoogte.