Moedervlekken met witte randen er omheen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frieda_a

Moedervlekken met witte randen er omheen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 20:44

Ik heb wat moedervlekken waar witte randen omheen zitten...
Maar is dat eigenlijk wel normaal, ik bedoel is het niets ernstigs...
Hebben meer mensen dat hier? Me moeder vindt het beter dat ik ze weg laat halen maar dat vind ik zelf wel eng...

Cookies

Re: Moedervlekken met witte randen er omheen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:55

Ik heb moedervlekken in allerlei soorten en maten. Met rand, zonder rand, met donkere vlekjes, dikke moedervlekken. Zo af en toe veranderd er 1 en dan ga ik naar de dokter om de boel te laten bekijken. Er is nooit iets aan de hand. Ik mag alleen niet in de zon met die dingen. En ik heb ze overal, dus ik ga helemaal niet in de zon zitten of liggen. (ben dan ook zo wit als een pak Omo) Haha! Ik heb er een paar weg laten halen die er leijk uit zagen. Is geen probleem hoor. Verdovinkje in de huid en dan branden ze het weg.

Frieda_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 20:57

Oke bedankt... Ik denk ook dat het door de zon komt, die witte randen er omheen. Misschien laat ik binnenkort wel 2 weghalen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:01

er zijn ook andere manieren om ze weg te laten halen heb ik mij laten vertellen....

ten eerste als het een butje is kun je er voor kiezen om hem af te laten binden (touwtje eromheen en af laten sterfen)
bij gewone moedervlekken (een vlek dus en geen bultje) kun je ze wegsnijden / vriezen/ branden...

ik wil er graag een paar laten verwijderen maar ben er nog niet over uit of ik dat durf ja of nee en welke methode ik dan doe...

in ieder geval succes ermee!!

oh ja: toch kunnen moedervlekken heel wat hebben denk ik, want bij mij is een moedervlek (ter grootte van een dubbeltje) ooit er afgeschuurd voor driekwart door een paard (jaja door wat anders Haha!) en daar zit nu gewoon een litteken in en gebeurt verder niks mee....!!

HaileysComet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:33

Voor de zekerheid kun je ze beter weg laten halen bij de dermatoloog, als die vind dat ze er verdacht uitzien, dan worden ze op kweek gezet. Het doet echt geen pijn, je krijgt een plaatselijke verdoving en je merkt er echt niets van.

Ik ging ook voor een verdachte moedervlek en dat bleek een kwaadaardige melanoom (tumor) te zijn. Uit voorzorg is een stuk eromheen weggehaald en daar hebben ze gelukkig geen kwaadaardige cellen in gevonden. Ik was er -thank god- snel bij, als je te lang wacht, dan kunnen de cellen zich verdubbelen en in je lymfeklieren terecht komen en dan ben je echt de pineut. Ik wil je niet bang maken, maar voor de zekerheid zou ik ze toch even laten checken bij de huisarts/dermatoloog.

Mij werd verteld omdat ik toen nog geen 30 jaar was en indisch bloed heb, het waarschijnlijk niet kwaadaardig was. Maar na onderzoek bleek het dus toch huidkanker...

Als je meer hierover wilt weten, dan kun je op de website van de kankerbestrijding het e.e.a. opzoeken en volgens mij staan daar ook foto's op.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:04

Een witte rand om een moedervlek kan ook betekenen dat je lichmaam zelf de moedervlek "opruimd"

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 09:17

Ik wist niet dat dat bestond? Hmm ik heb een hoop moedervlekken en sproeten. Zal het eens in de gaten houden. Ik heb een grote op me been zitten die ik niet mooi vindt maar ik durf hem echt niet weg te laten halen. Ik ben al zo kleinzerig en volgens mij doet het vreselijk veel pijn! Krijg je trouwens ook niet een litteken ervan?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:22

furious schreef:
Een witte rand om een moedervlek kan ook betekenen dat je lichmaam zelf de moedervlek "opruimd"

ja, ik heb dit dus 1x gehad, en die moedervlek is uiteindelijk in zijn geheel verdwenen. Daar heb ik nu dus een wit plekje zitten.

Joleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:11

Moedervlekken weghalen is echt niet erg. Heb er laatst 3 op mijn buik weg laten halen, waarvan 2 gebrand en 1 gesneden. De spuit voor de verdoving deed wel een beetje zeer, maar daarna voel je niks meer. Ideaal dus! Volgende week ga ik naar de plastisch chirurg om een kleintje in mijn gezicht weg te laten snijden. Ik hoop maar dat het mooi wordt, zonder opvallend litteken. De moedervlek die op mijn buik is weggesneden heeft namelijk nog niet echt een mooi litteken.

Wat de plastisch chirurg trouwens tegen mij zij wist ik niet. Als je een erg blanke huid hebt (ik dus) dan maak je minder mooie littekens. Maarja, dat weerhoudt mij er niet van om het te laten weghalen. Een klein littekentje valt toch altijd minder op dan een donker moedervlekje.

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:27

ik heb ook zo'n moedervlek op de zijkant van mijn gezicht,
en daar was ik mee naar de dokter geweest, maar hij zei dat er niks aan de hand was.
inmiddels is die moedervlek al veel kleiner dan toen ik er naar heb laten kijken Lachen
maar misschien is het toch wel even handig om naar de dokter te gaan

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 16:27

Joleen schreef:
Moedervlekken weghalen is echt niet erg. Heb er laatst 3 op mijn buik weg laten halen, waarvan 2 gebrand en 1 gesneden. De spuit voor de verdoving deed wel een beetje zeer, maar daarna voel je niks meer. Ideaal dus! Volgende week ga ik naar de plastisch chirurg om een kleintje in mijn gezicht weg te laten snijden. Ik hoop maar dat het mooi wordt, zonder opvallend litteken. De moedervlek die op mijn buik is weggesneden heeft namelijk nog niet echt een mooi litteken.

Wat de plastisch chirurg trouwens tegen mij zij wist ik niet. Als je een erg blanke huid hebt (ik dus) dan maak je minder mooie littekens. Maarja, dat weerhoudt mij er niet van om het te laten weghalen. Een klein littekentje valt toch altijd minder op dan een donker moedervlekje.

Ik heb er 1 in mijn hals laten weghalen en 2 in mijn gezicht.
De verdovingsspuit doet inderdaad even zeer, maar wie mooi wil zijn.. Haha!
In je gezicht herstelt de huid zich sneller, bij mij zie je er nauwelijks meer iets van.

Ik heb ook genoeg moedervlekken, vind 't absoluut niet mooi, zou er het liefst geen één hebben.
Maar ach, als ik ze beetje bij beetje laat weghalen (in m'n gezicht dan)..

Ik ben altijd heel wantrouwens tegenover die dingen, zodra ze een keertje jeuken oid. maak ik me al zorgen.
Laat er anders even door je arts naar kijken, die kan je dan evt. doorverwijzen naar een dermatoloog.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 18:25

ik wil er ook heel graag een paar weg laten halen.... 1 probleem... ik heb een fobie voor injectienaalden!! hoe ga ik dat oplossen?? iemand een idee?? (ik heb ooit verdovingsspuiten gehad in een wond en dat deed echt zeer en sindsdien ben ik er als de dood voor)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:29

pinokiolover: ik ken je probleem ik heb ook een moedervlek
in de holling van je arm ( aan de anderekant van mijn elleboog )
die wil ik graag weg laten halen want hij is best groot en ik baal er erg van, maar ik ben echt als de dood voor die verdovingen die je krijgt. maarja zonder lijkt me ook nie prettig dus toch maar even een verdoving

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 16:51

nee zonder is helemaal niks nee!!! maar ja voordat je dan weer die stap zet om een afspraak te maken... en die spuit toch echt te halen... *slik* denk er nog ff overna!!! Haha!

Frieda_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 13:27

Ik heb ff op internet gekeken en dit heb ik gevonden:
Omschrijving
Een halo naevus (meervoud "halo naevi") betekent letterlijk “verlichte moedervlek”. Men ziet een bruine moedervlek waarbij het pigment van de omringende huid is verdwenen; er ontstaat rondom de moedervlek daardoor een witte randzone. Het is een goedaardige aandoening en komt relatief vaak voor bij kinderen en jonge volwassenen, zowel bij jongens als bij meisjes. Ook een aangeboren vorm van halo naevus is beschreven. De aandoening komt voor bij alle rassen.
(site: http://www.huidarts.com/cgi-bin/patinfo ... 1026366125)

missyissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 13:46

ik heb elf een moedervlek van 30 cm jaa dat lees je goed als je over moedervlekken wild praten ben ik expert:Pmijn pb staat open voor je!