Maandag avond toen ik bij de paarden was ben ik op me voet gebeten door een beest. Ja ik had slippers aan dus dat wil dan wel. Aan de binnekant van me linker voet net na mijn grote teen gewricht. Er was niks an de hand, totdat ik vanochtend er 2 keer aan krabte. Nu is me het heel gedeelte bonven mijn tenen opgezwollen...Om de beet (donkerrode stip)is het KEIhard... het Jeukt gelukkig neit meer, maar het voelt niet lekker. Tis rood en een beetje pijnlijk.
Weet iemand hoe dit het snelste overgaat? Wat erop smeren ed. En of het kwaad kan dat het opeens is gezwollen Ik vertrek de nacht van vrijdag op zaterdag naar Rome voor 5 dagen en dan gaan we veel, heel veel, lopen...
Is het misschien een horzel geweest, want als een paard egstoken word door een horzel is het ook heel dik en hard... Misschien kan je even langs de apotheek gaan en een smeerseltje halen of met een ijsklontje eroverheen verdooft ook wel een beetje.
ik denk inderdaad ook aan een horzel gezien je bij de paarden was. Bij een horzel beet kan je het niet echt versnellen (het genezen) normaal gezien ben je er met 2 dagen wel van af. Je kan het inderdaad wel (zoals hierboven gezegd) verdoven door er met een ijsblokje over te gaan.
bij mij werkt azaron ontzettend goed. Een beet op je tenen heb je meer last van, omdat dat telkens beweegt als je loopt. ook kan die huid op je tenen minder goed mee rekken als bijvoorbeeld op je been
Ooit een keer op een camping een vage beet opgelopen waarna mijn enkel de dag erna helemaal opzette. De huisarts die we bezochten had een simpel advies: voet omhoog en nat verband (of lappen) er omheen wikkelen. Hielp inderdaad.
En toch kunnen het dazen zijn. Dat ze er op je armen anders uitzien dan op je voeten zegt niks. Ik krijg ook alleen op mijn onderbenen en voeten een alergische reactie. En niet op mijn armen. Mijn enkels zijn weleens zo dik gewest dat ik niet/nauwelijks kon lopen.
Azijn werkt redelijk. En verder kan je naar de HA voor medicijnen. Helaas helpen die pilletjes bij mij helemaal niet. (echt bij zijn ze weleens zo dik als een tennisbal geweest)
@ daantjuhhh: ik ben een keer op ponykamp gestoken (weet nog steeds niet door welk beest) en ik kreeg onderaan me arm ook zo'n super dikke bult ten grote van een tennisbal. Ik heb toen een hele dag met een koude theedoek rond mij arm gelopen en toen leek het iets minder te worden.
Ik ben vanaf kleins aan al allergisch voor allerlei insecten die steken, van muggenbulten krijg ik ook enorme uitslag over mijn hele lichaam en ook grote rode bulten. Ik heb hiervoor heel veel verschillende zalfjes geprobeerd, maar niets hielp. Wel heb ik verschillende pillen geslikt en die hielpen een beetje.
maar het juiste middel heb ik ook nog steeds niet gevonden, mijn advies bij een grote bult: koelen, met ijs of koude doeken!
Beetje opletten! Vriendin van mij was door een teek gebeten en had soortgelijke verschijnselen. Bleek uiteindelijk wel de ziekte van Lyme, krijgt er nu antibiotica voor!