wie is er bekend met een osteopaat ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

darwin

wie is er bekend met een osteopaat ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 23:06

Ik vroeg me af wie er hier bekend is met een osteopaat ?
Wat doet hij precies en wat is het verschil met een manueel therapeut en een chiropractor ?
Ik loop nu al bijna drie maanden te klooien met een vastzittend SI gewricht en de fysio krijgt het niet los, dus nu wilde ik eens iets anders gaan proberen........ik weet alleen nog niet wat !
Iemand misschien suggesties?

Bohjal

Re: wie is er bekend met een osteopaat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:27

Best lastig uit te leggen wat een osteopaat doet. In ieder geval geen kraken wat een chiropractor doet, maar wel met de handen op een subtiele manier druk uitoefenen.
Een osteopaat kijkt ook naar je gehele lichaam en niet alleen naar 1 plek. Hij gaat dus niet (alleen) lokaal behandelen zoals de fysiotherapeut, want het probleem kan ook ergens anders uit het lichaam vandaan komen. Zie ook www.osteopathie.nl
Laatst bijgewerkt door Bohjal op 04-07-06 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:27

Ik!!
En ik heb er erggg goede ervaringen mee. Wat mijn manueel therapeut niet voor elkaar kreeg (het werd alleen maar erger) kreeg hij wel voor elkaar.
Tja, wat is het verschil... Hij kijkt niet naar het probleem opzich maar betrekt er ook organen en andere lichaamsdelen bij. Een osteopaat probeert de oorzaak te zoeken en niet alleen het gevolg te behandelen.
Sindsdien heb ik amper rugklachten (had ook o.a. problemen met mijn S.I. gewricht)
Kan het je alleen maar aanraden!!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 23:37

Oke bedankt, daar kan ik iets mee.
Ga er toch eens over denken !