Hier mijn verhaal:
2 jaar geleden liep ik in de gang van de school, totdat er opeens een grote jongen op me af kwam rennen die onverwachts tegen me aan botste, dit had ik echt niet verwacht en viel op de grond.
Hierna heb ik 2 maanden plat gelegen, omdat ik zo'n pijn in me rug had, maar na een tijdje was het weer over en kon ik alles weer doen, ook paardrijden.
Tot de beruchte dag in setember ging alles goed.
Het paard waar ik op zat ging opeens stijgeren, hierdoor viel ik van het paard. Ik kon niet meer opstaan en had haast geen gevoel meer in me been.
Toen moest ik mee met de ambulance, in het ziekenhuis was niks te zien, maar omdat ik ook last had van de plek waar je nieren zitten moest ik een nachtje bijven.
Thuis heb ik nog 2 weken echt helemaal plat gelegen, ik kon niks meer.
Daarna toch weer 2 uurtjes naar school, maar het zitten deed heel veel pijn.
IK had ook met momenten een heel raar gevoel in m'n onderbeen/voet.
Bij de fysio konden ze me niet meer helpen en de osteopaat hielp ook niks.
Van de osteopaat moesten we een mri laten maken, maar dat gaat hier in Nederland nog niet zo makkenlijk.
Bij het sofia kinderziekenhuis zeiden ze dat ik dr maar mee moest leren leven en dat het waarschijnlijk nooit meer over ging.
Wat het was wisten ze niet, maar k mocht in iedergeval niet meer paardrijden.
HIer waren we het niet mee eens, want wel zeggen dat het nooit meer over gaat, maar geen echte onderzoeken doen.
Toen zijn we naar belgie gegaan, hier is uit de mri gebleken dat het een hiernia in de onderrug was.
Maar ja, wat doe je dan???
We zijn naar dr. dekker geweest, deze zei dat als het na een jaar na het ongeluk nog niet over is, we weer terug moeten komen.
Nu heb ik dus nog steeds elke dag heel veel pijn in mijn rug en heb ook nog vaak last van uitval van m'n onderbenen.
Gelukkig is het nu vakantie, zodat ik alles weer op m'n eigen tempo kan doen.
Ik heb nu al 8 maanden maar 4 uur per dag naar school gekund omdat het zo'n pijn in mijn rug deed, gelukkig heb ik het jaar toch nog gehaald.
Hopenlijk wordt er nog is iets uit gevonden wat helpt en wat de dokters wel willen doen als je pas 14 jaar bent, want ik wordt er gek van ....
Het zou fijn zijn als mede hernia pasienten ook hun verhaal hier zetten, en met tips komen, zo kunnen we elkaar allemaal een beetje helpen