Griep...wat helpt ertegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustNanno

Griep...wat helpt ertegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 08:22

Sinds afgelopen zaterdag lig ik al in bed met (hoge, bij vlagen) koorts, een ontzettend zere keel en verder gewoon alle griepverschijnselen.
Probeer mezelf een beetje op de been te houden met Iboprofen 600 mg(van die zakjes), maar zelfs die helpen nu niet meer, alleen in combinatie met paracetamol 500 mg, dan zakt de koorts iets.
Doordat ik een hele zere keel heb kan ik alleen maar vloeibaar eten..Kortom, het schiet niet op.

Iemand tips zodat het wat sneller overgaat?

BlackWych

Re: Griep...wat helpt ertegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 08:26

Bij echte griep helpt maar één ding: uitzieken! Sjammer maar helaas.

Sterkte ermee hoor met dit warme weer.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 08:33

ik ben nu eigenlijk voor t eerst uit bed sinds zaterdagmiddag, maar meer omdat alles een beetje pijn begon te doen van het liggen...
En warm heb ik het gelukkig niet, heb constant kippevel (al hoop ik dat de koorts snel weg zal zijn door de ibuprofen).

Ga zo maar eens mijn werk afbellen Bloos en dan weer naar bed Ziek

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 08:39

Bij koorts kan je beter paracetamol nemen, die hebben nog wat invloed op je temperatuur...zakt iets...voor de rest gewoon uitzieken... Eigenlijk gewoon geen medicijnen nemen is het beste en in je bedje gaan liggen, nog verstandiger gewoon buiten in een "zonnig" plekje.
Voor je keelpijn, kan je waterijsjes nemen of ijswater....

Veel sterkte, want met dit weer is het echt niet lekker.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:52

Weet je zeker dat je geen keelontsteking of bronchitus hebt? Ga anders even naar de h.a. die kan je een penecilinekuur voorschrijven.
Ik heb al een week longontsteking, dus ik spreek uit ervaring.....Nagelbijten / Gniffelen
Beterschap!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:53

Paracetamol 1000 mg tot 6 x daags. Rusten. Zoutwaterneusspray om je keel verlichting te geven (ja, klinkt gek, maar het helpt) en gorgelen met zout water en kamille thee drinken. Veel water drinken. IJskoud is lekker voor je keel (en dood bacteriën).
Vitamine C 1000 mg (liefst retard) 2x daags voor een week en daarn 1 maal daags tot het pakje op is.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:08

Nisyleen van vsm. Homeopathisch geneesmiddel bij griep en verkoudheid. Wij hebben het hier standaard in huis, moet je geen wonderen van verwachten, maar ik heb er altijd veel baat bij.
Ach en proberen kan je hooguit een potje nisyleen kosten, kwaad kan het iig niet.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 23:15

Bedankt! Ik heb vanmiddag ijsjes in huis gehaald en dat helpt (voor even). Paracetamol helpt nu ook iets (zit ik wel iets boven de dosering, maar ja)...gorgelen met zout water ga ik ook proberen en evenals de neusspray...nisyleen heb ik al, maar dat heeft me eerder ook nooit echt geholpen...

Als het over een paar dagen niet beter is ga ik echt naar de huisarts. Mijn keel voelt namelijk nog steeds niet beter, en doet ook aan de buitenkant echt pijn (net flinke blauwe plek) alleen je ziet er niets van...

Niet leuk dit, bah.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:19

Echinaforce? In elk geval goed om je weerstand weer terug op te bouwen Lachen

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 01:18

Tja nisyleen is een middel wat naar mijn idee of heel goed aanslaat of totaal niet, heel erg persoonsafhankelijk.

Urielle, ik weet het even niet zeker meer hoor, maar ik dacht ooit gehoord te hebben dat je echinaforce beter niet kunt gebruiken als je al ziek bent. Maar is maar iets wat ik me meen te herinneren durf dit absoluut niet met zekerheid te zeggen.