Vrouwenkwestie.. Afwijkende maten bh's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Megan_

Vrouwenkwestie.. Afwijkende maten bh's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 14:04

Heee...

Ik snap er soms echt niks meer van. Het lijkt wel of er geen goede standaard meer bestaat voor de bh maten!

Bij die ene winkel 80C, bij de volgende 75C, soms heb ik een A in me handen die past, en gister had ik een 75D gepast omdat de 80C te klein was... En dannog maar niet over Bikini maten te beginnen! Vork

Tjaaa, en dan heb ik het over V&D, Livera en Hunkemoller. Wat een verschil in maten zeg.. regelmatig zie je ook dat de 80B groter is als 75C.. Maar hoort dat te kloppen dan?

A / B / C / D etc is toch de cupgrootte?

70 / 75 / 80 / 85 etc is toch de omtrek maat?

Wat maakt 80B dan groter als 75C?

Hihi.. XXMegan

Mjetterd

Re: Vrouwenkwestie.. Afwijkende maten bh's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 14:09

ja Lachen dat heb ik ook wel eens, heel erg vaag is dat, laatst had ik een 80 c, was ie me te klein, laatst ook een 80 c was ie me te groot Clown

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 14:16

Omtrekmaten 80 etc. vallen inderdaad wel eens kleiner uit bij verschillende wat al vervelend is Clown
Maar de cupmaat wordt gebaseerd op de omtrek van je borst.
Het verschil tussen je borstomtrek en de omtrek net onder je borst geeft de cupmaat.
Geloof dat 4 cm verschil A was, dan 6 cm verschil B, 8 C (of A was 6 B 8 etc.

Als je dus een 80 B op zijn strakst doet of een 75 C op het eerste oogje zouden ze in principe evengroot moeten zijn..

Hmm ja waarom het dan dus precies is... Koe

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 14:21

ja klopt dat zei me moeder ook ik heb dan klein cup ik kan 70A pas ik en bijv 65 B die zijn evengroot,mijn moeder zei dan ja dan is zeg maar de groote van je borst hetzelfde alleen de omtrek is bij b wat groter. ofziets Verward

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 14:32

Zodra je de omtrek groter maakt, gaat de cup ook automatisch wat breder worden.. (Bij een 65 B is de cup kleiner dan bij een 90 B). En natuurlijk verschilt de maat per model, en zelfs per BH, leg maar eens 10 BH's van hetzelfde merk, zelfde model en zelfde maat bij elkaar ze verschillen allemaal Lachen

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:50

_Inga schreef:
Zodra je de omtrek groter maakt, gaat de cup ook automatisch wat breder worden.. (Bij een 65 B is de cup kleiner dan bij een 90 B). En natuurlijk verschilt de maat per model, en zelfs per BH, leg maar eens 10 BH's van hetzelfde merk, zelfde model en zelfde maat bij elkaar ze verschillen allemaal Lachen

Ja klopt, de cup wordt automatisch wat breder als je een grotere omvang neemt.
En per winkel/merk verschilt het zeker, bij de H&M heb ik een 70B en ik heb mezelf een keer opgemeten (met de officiële bh-maten) en toen kwam ik uit bij een 65A.

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:12

Ik ging laatst naar de hunkemuller ik dacht go dat is een leuke, kijk op dat maat label staat er 80 B nou het leek wel een A cup. Toen nog 2 bh's uitegzocht zelfde maat alleen niet dezelfde cup groote...soms word ik er echt gek van denk je dat je bijvoorbeeld een 80 B hebt moet je naar een 80 C

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 22:39

Maar waaarom wordt de cup maat groter als de omtrek maat groter wordt? Tong uitsteken

Wat nou alsje heeeeel smal bent, dus 70 heb, maar cup F ofzo...? Is dat dan wel verkrijgbaar? Tong uitsteken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:08

dat komt zo weinig voor,megantjuh,geloof me maar Haha! het zal best verkrijgbaar zijn,maar niet veel.
zelf heb ik een omvang van 75,en een cup DD(en echt dat is niet leuk)want stevige jongens heb je dan zeker niet,en als ik een bikini wil kopen,dan heb ik vaak dat de cup oke is maar het broekje veel te groot,of het broekje is oke maar de cup weer veel te klein.
mijn maten wisselen ook erg,het is altijd een gok als ik weer de lingeriewinkel in wandel Tong uitsteken

0nina0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:13

bij bh's heb ik vrijwel altijd A75, maar laatst bikini bij de hunkemoller gekocht in B/C 36 en broekje 36 terwijl die mar op de helft van mn kont zit ofzo..krap broekje nja mar van die bikini broek vond k het helemaal raar:p

0nina0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 23:13

bikini top moet het laatste zijn natuurlijk!

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 02:55

Ik heb ook dan weer een C dan weer een B. Nou ja, als het maar past. Ik wil hem sowieso toch passen voor ik hem koop, want ik wil sowieso ook zien hoe hij zit; niet alleen qua grootte. Ik denk dat het ook wel heel moeilijk is om ze altijd allemaal PRECIES hetzelfde te hebben. Bovendien heb je zo een grotere kans dat er één precies past!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:31

Snoevie schreef:
dat komt zo weinig voor,megantjuh,geloof me maar Haha! het zal best verkrijgbaar zijn,maar niet veel.
zelf heb ik een omvang van 75,en een cup DD(en echt dat is niet leuk)want stevige jongens heb je dan zeker niet,en als ik een bikini wil kopen,dan heb ik vaak dat de cup oke is maar het broekje veel te groot,of het broekje is oke maar de cup weer veel te klein.
mijn maten wisselen ook erg,het is altijd een gok als ik weer de lingeriewinkel in wandel Tong uitsteken

Bekend probleem...Ik heb 75E en gewone bh's zijn nog wel in die maat te krijgen maar bikini's is inderdaad een ramp... Heb wel eens stiekem een kleiner broekje gepakt maar daar wordt nu wel op gelet. (ik weet het, niet netjes, maar ik kon gewoon niks vinden) Nu heb ik eindelijk een bikini gevonden waar met cupmaat en broekje allebei de goede maat zijn, alleen de omtrek is te wijd en die heeft mijn moeder gewoon een stukje ingekort.
En mijn maten wisselen ook heel erg. Bij de ene bh heb ik 75D en bij de andere is 75E nog te klein. Daarom ook altijd gewoon de bh even passen.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 10:47

Tjaaaa, dat is inderdaad lastig. Zo wordt alle lingerie (en bikini's) kopen wel extra lastig en prijzig..

Meestal als je een hele grote cup hebt, heb je ook niet veel mooooie lingerie meer, maar meer gebaseerd op versteviging enz!

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:17

ik heb dit ook.. de ene keer heb ik 75A nodig en de andere x 75B en dan weer 75C ..
beetje raar

linsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:08

Met bikini's kun je ook kijken voor "mix and match" dus dat je broekje en topje apart koopt.
De keus hierin is jammer genoeg niet al te groot in Nederland. Als je geld te veel hebt kun je altijd nog twee dezelfde in een andere maat kopen.

80 A en 75 B zijn alleen qua cup inhoud hetzelde. De vorm is dus wel anders. Het is dus gewoon blijven passen tot je er 1 vindt die lekker en goed zit en niet teveel aan de maat hangen. (net als bij schoenen)

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:50

Megantjuh schreef:
Maar waaarom wordt de cup maat groter als de omtrek maat groter wordt? Tong uitsteken

Wat nou alsje heeeeel smal bent, dus 70 heb, maar cup F ofzo...? Is dat dan wel verkrijgbaar? Tong uitsteken

Ja dat is er, een vriendin vn mij heeft datook!
maar die hebben dus echt 70E/F!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 17:04

Er zijn maar een paar verschillende beugels. Geloof maar vijf of zes. En die passen in alle maten die je maar kan verzinnen.

Het verschil zit hem in de stof voor je tiet zeg maar Knipoog

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:06

Veel vrouwen hebben vaak een BH die een maat te klein is.
Wat ik heb gedaan is naar een winkel gaan (Lindessa geloof ik), daar hebben ze mijn omtrek gemeten, de cupmaat hebben ze op het oog bepaald. Toen gepast en voilà een perfecte BH Lachen
Er zit ook vaak een verschil in merk. Ik heb 2 verschillende merken aan gehad, zelfde maat, maar de 1 zat beter dan de ander!

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:17

Grrr ik vond het heel lang een ramp om een nieuwe bh te moeten kopen. De laatste tijd slaag ik wel in duurdere zaken en soms ook wel bij Livera. Bikini's zijn helemaal een ramp ja, de laatste heb ik gemixed en matched Knipoog dat is al een hele oplossing! Volgens mij krijg je die mogelijkheid ook wel steeds op meer plaatsen.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 18:20

Bij Hunkemoller mag je ook niet matchen..

Ik had toen eens een bikini maar bovenmaat 38 en onder maat 36, nou mocht dus niet Boos!

Loje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:21

die maten kloppen idd niet. Ze zeggen ook als 70A te klein is en 75A te groot, dan moet je 70B nemen. En die zat dan bij mij ineens wel goed. Daar klopt dus echt helemaal niks van. Ligt maar net hoe die dingen vallen. Bikini's pas ik vreemd genoeg altijd wel, alleen dan komen de problemen weer met de broekjes.....vermoeiend hoor

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 18:52

Vrouw zijn is nog niet makkelijk Tong uitsteken

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:53

Ehm, mijn linkerborst is B en mijn rechter C. Altijd leuk.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 20:53

Dat meen je niet?

En nu?