''opgezette klier''

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

''opgezette klier''

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 22:43

Een maand geleden ben ik met mijn zoontje naar de huisarts geweest omdat hij toen al een maand of 3 een enorme bult in zijn nek had die maar niet weg trok. De huisarts zei dat het een opgezette klier was en die zou wel snel weg trekken. Als die binnen 4 weken nog niet weg was, moest ik terug komen. Dat ik zei dat die bult er al weken zat maakte niks uit, pas over 4 weken wilde hij er nog een keer naar kijken.

Nou ben ik vanmorgen weer terug gegaan omdat die bult er dus nog steeds zit. Dit is wat hij zei ''ow, jammer dat het nog niet weg is, ik weet dat ik heb gezegd dat je over 4 weken terug moest komen als het nog niet weg was, maar het voelt goedaardig aan, misschien heeft het met zijn amandelen te maken, die zien er trouwens wel goed uit, houdoe''

En zo stond ik dus weer buiten Boos!

Nou is mijn huisarts gelukkig op vakantie en dus ga ik maandag naar een vervangend huisarts, maar heeft iemand hier een idee wat het dan wel kan zijn?

Pluttersput

Re: ''opgezette klier''

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 22:47

Joa, ik weet dat ik ook twee bulten in mn nek heb zitten. Aan de rechterkant. En dat zijn idd ook gewoon lymfklieren. Bij mij worden ze groter als ik ziek ben/wordt, en kleiner als ik dat dus niet meer ben. Maar ben wel benieuwd wat hier uit gaat komen...
Groetjes, mij

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 22:50

Ja, deze blijft even groot....

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 23:12

is hij veel moe/? kan pfeiffer zijn. Morris had het ook.. zo mega dik die bulten * heb helaas geen foto meer *
Die had pfeiffer.

IK zal zeker zn bloed laten testsetn... daar kannnen ze alles in zien wat hij mankeert.
gewoon eisen!! en je mond open trekken muts Knipoog

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 23:17

Amy had ook zo'n opgezette klier in haar nek.. geen idee of die er nog zit eigenlijk

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 23:22

je weet wat ik heb gezegd Knipoog
en ben blij dat iemand mn 'wijze' raad gaat opvolgen Haha!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 23:23

Nee, hij is ook niet moe of iets dergelijks, die bult zit er gewoon en verder heeft hij nergens last van. Hij is niet eens verkouden of iets in die richting!

Nienke: Ik ga zeker je raad opvolgen Haha!

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 23:27

Ik voelde ook plotseling een enge bult in mijn nek, deze kon ik alle kanten op bewegen, die van jouw zoontje ook? Ik ben naar de dokter gegaan en hij zei inderdaad dat het een opgezette klier was, hij voelde er wel meer en ik moest bloed laten prikken. Ik bleek de ziekte van Pfeiffer te hebben. Als de bult na 4 weken inderdaad nog niet weg was moest ik terug komen. Ik ben ondertussen alweer 2 keer terug geweest en de bult zit er nog steeds en is afgelopen weken weer groter geworden. Ik heb verder geen last van een griepje of verkoudheid dus waarom hij weer groter is weet ik niet. Ik ging er 1 maart heen, en hij zit er nou dus nog, nog groter als dat hij toen was, bijna 4 maanden dus al...
Ik denk dat ze er niets aan kunnen doen, en dat we daarom dus elke keer maar weer naar huis gestuurd worden..

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 23:34

Ik heb precies hetzelfde.. Ik heb aan één kant van mijn nek ook zo'n bult, die er inmiddels al meer dan 8 jaar zit. Ben er vaak voor naar de huisarts geweest, maar volgens hem duidde het niet op iets verdachts.. het zou een opgezette lymfeklier zijn. Het schijnt ook vaker voor te komen..
Een tijdje later heb ik daarvoor bloed laten prikken, maar er kwam niks uit.
Toen heb ik zo'n 3 jaar geleden weer bloed laten prikken, en heb bleek dat ik pfeiffer heb gehad een lange tijd terug.

In ieder geval succes jullie...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 00:34

Mijn broertje had dit ook twee weken geleden. Nergens last van verder, maar toch langs de huisarts. Bloed laten prikken en ja hoor, de ziekte van Pfeiffer.

Daar voorafgaand werd verteld dat we er goed op moesten letten of hij geen koorts kreeg, anders zou het kunnen zijn dat ie de bof had.

boytjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:12

Ik heb ook 2 bultjes in me nek zitten zijn soms groot en dan weer klein maar willen niet weg, heb vorig jaar me keelamandelen laten pellen want de huisarts dacht dat het daar mee te maken had maar nu 1,5 jaar later zitten ze er nog.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 14:43

Dan ga ik toch eisen dat ze bloed gaan prikken bij hem en dat gaan testen op pfeiffer...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 15:30

Succes ermee Ach gut

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 20:45

Ik heb ook zo'n bult aan de linkerkant maar mijn huisarts heeft me (alweer een paar jaar terug) echt meteen doorgestuurd naar t ziekenhuis. De KNO arts keek, kneep voelde en zei toen buig je hoofd eens zoveel mogelijk naar rechts en voor ik het wist stak hij er een loeier van een naald in en bleek hij dus een punctie gedaan te hebben! Hij legde me later wel uit (toen ik al vloekend en wel een gaasje ertegenaan zat te houden) dat als hij het van te voren aan had gekondigd het twee keer zoveel pijn gedaan had en ik waarschijnlijk ook mn nek weggetrokken zou hebben.....

Maar goed, het was dus niets maar voor de zekerheid heeft ie er een punctie van genomen. Je weet namelijk maar nooit dus als ik jou was, gewoon doorzeuren totdat je uitsluitsel hebt!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:48

En, weet je al iets meer?

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:50

Me vader had het ook, was een verstopte klier en hij heeft hem eruit moeten laten snijden, sindsdien nergens geen last meer van

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:17

Ik heb ook 2 bulten in mn nek sinds een maand of 3, soms voel je ze nauwelijks, maar als ik het eens wat drukker heb en weinig slaap enzo worden ze weer iets dikker. Het doet verder geen pijn en je ziet het ook bijna niet, dus ik zit er niet mee. Lachen
In het begin toen ze wel echt nog dik waren wilde ik nog naar de huisarts, maar die was toen net een paar weken op vakantie en daarna waren ze al kleiner en was ik eraan gewend, dus daar is het nooit meer van gekomen. Clown

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:20

Wat een naaierij die huisarts!!
Goedzo dat je zijn bloed even laat testen, want je weet maar nooit!!

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 19:23

Daffodil : die dokter van je moet nodig z'n etische codes 's opfrissen Lips are sealed
Jock : kan je geen verwijzing te pakken krijgen naar een KA?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 10:09

Nee, morgen heb ik een afspraak!

Hij heeft er nu nog een bult bij, aan de andere kant... De dokter kan me echt niet meer wijsmaken dat het normaal is! Het zijn ook geen bultjes, ze zijn zo groot als een 2 euro munt en steken vrij ver uit, ze zijn echt goed zichtbaar! Ik zal eens kijken of ik er een foto van kan maken.

dootjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:58

mischien heeft hij last van zn schildklier.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:02

schildklier uit zich vaak voorin je hals, niet aan de zijkant...

joyce, eisen he, dat hij er goed naar kijkt!!!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-06 15:31

Ik ben weer terug voor van de dokter, in eerste instantie wilde hij er verder niet naar kijken omdat dat niet leuk zou zijn voor mijn huisarts als hij er wel iets aan deed terwijl mijn eigen huisarts er niks mee deed. Maar aangezien hij normaal gesproken een opgezette klier die er langer zit nader laat onderzoeken, heeft hij er toch even naar gekeken, de rechter klier was wel erg groot en de linker is al hard op weg net zo groot te worden. Toen ik zei dat de linker klier er pas sinds een dag of 4 zit wilde hij er dan toch wel iets aan doen. Maandag moet Jari bloed laten prikken en dit wordt getest op bezinking, HB, glucose, TSH, CHP, Leucotyn en Leucotyn differentatie, wat dat allemaal inhoud weet ik verder niet, maar ik ben wel blij dat er nu iets onderzocht wordt Haha!

En als er uit de bloedtesten niks naar voren kwam, moest ik eisen bij mijn eigen dokter dat er echo gemaakt wordt of een punctie.