Niet ongesteld ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paasei

Niet ongesteld ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 20:00

Ik ben nu twee jaar ongesteld, maar deze maand opeens niet terwijl ik normaal altijd op dezelfde tijdstippen ongesteld word, hoe kan dit ? O ja nog een vraagje, als je geen seks met een jongen hebt gehad kun je toch niet zwanger worden ofwel ?

tamary

Re: Niet ongesteld ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:04

Nee voor zwanger worden is een jongetje nodig.
Stress, zwaar sporten, te weinig eten kan je menstruatie ook uitstellen. Hoeveel dagen ben je te laat?

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:21

Zoals hierboven al uitgelegd...stress, veel afvallen of spanning (wat met het einde van het schooljaar bijvoorbeeld goed te verklaren is) kan daarvan de oorzaak zijn. Zeker omdat je nog niet erg lang ongesteld bent. Vooral niet om stressen en gewoon wachten tot 'volgende' maand. Kan ook zijn dat je twee weken later ongesteld wordt dan normaal op het moment dat je normaal je eisprong hebt. Dat had ik altijd wanneer ik vanwege stress een keer oversloeg, dan kwam het meestal twee weken later en schuift je cylcus gewoon twee weken op.

Sifra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:30

Jawel tuurlijk kun je zwanger worden zonder seks! Als die jongen zich afrukt op de wc en jij gaat dan op de bril zitten waar dat sperma op zit en dan op de kop gaat staan zodat het in de baarmoeder komt zou het nog wel eens kunnen!

Gestoord

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:35

Sifra_ schreef:
Jawel tuurlijk kun je zwanger worden zonder seks! Als die jongen zich afrukt op de wc en jij gaat dan op de bril zitten waar dat sperma op zit en dan op de kop gaat staan zodat het in de baarmoeder komt zou het nog wel eens kunnen!

Gestoord

haha Haha! Haha!

**rolt terug op de stoel Tong uitsteken

_Buddha

Wat een flauwe reactie hierboven..
Nee, je kan zonder seks niet zwanger worden, behalve als er toch op een of andere manier sperma in je is gekomen..? Maar verder zal ik me niet teveel zorgen maken hoor

Poiuytrewq

Sifra_ schreef:

Gestoord

Clown

nee maar dat is normaal hoor, in de pubertijd je kan zo nog is ene paar maanden overslaan.. Lachen
zou ik wel willen, stiekem Schijnheilig

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:37

Sifra_ schreef:

Gestoord

WHAHAHAHAHAHAHA *LOL*

misschien, heeft ze nog geen biologie gevolgd op school. Nagelbijten / Gniffelen

maar idd, zoals hierboven al staat vermeld, je bent vast niet zwanger.

waarom denkt iedereen altijd meteen zwanger te zijn, als ze even over tijd zijn? Nagelbijten / Gniffelen

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:38

Sifra_ schreef:

Gestoord

Verward Wat is dit nou voor rare reactie .. En daarbij hoef je echt niet opstekop te gaan staan, wil de sperma de baarmoeder in zwemmen hoor. Denk dat jij hier eerder degene bent die iets doms zegt. Scheve mond

Maar, hierboven staat al; stress, veel afvallen, te weinig eten, veel sporten enz. Maak je maar geen zorgen hoor. Lachen Zolang jij geen geslachtsgemeenschap hebt gehad met een jongen is er niets aan 't handje.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 08:50

graag op een normale toon reageren.

-> MW

Lotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 08:51

ik heb pas 3 maanden overgeslagen terwijl ik anderhalfjaar aan een stuk precies kon zeggen wanneer...

hoe kan dit dan komen?

Framboos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:09

Ik heb het ook nu..
Ik ben ongeveer 2 jaar ongesteld geweest en sinds begin april ineens niet meer.
Ik volg dit topic even, ben benieuwd wat de oorzaak kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:17

Heb ik ook hoor, maar ik heb het al eerder gehad. Was inderdaad niks aan de hand.
Was eigenlijk wel vervelend, ik zou twee weken voor schoolreis ongesteld worden, dus ik helemaal blij.. Nee hoor, twee weken later, onder schoolreis was het zover.. Nors opkijken ..
Maar maak je maar geen zorgen hoor, het komt vanzelf. Als het echt heel veel zorgen maakt kun je altijd even naar de HA gaan.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:25

Sifra_ schreef:

Gestoord

Het kan goed zijn dat je vriend door bepaalde handelingen sperma aan zijn handen heeft, en als hij dan wat onvoorzichtig is met zijn vingers dan bestaat er nog een kans dat je zwanger bent, het is een kleine maar sommige meisjes hebben maar een hele kleine kans nodig om prijs te hebben. Dus in principe kan je zwanger geraken zonder echt betrekking te hebben.

Als je nog niet zo lang je regels hebt, moet je je nog geen zorgen maken. De eerste twee jaren kunnen ze soms heel erg onregelmatig worden. Verder is het al genoemd dat stress, te veel sporten, te veel vermageren op korte tijd... Als je al langer je regels krijgt, en de menstruatie blijft nu al een hele poos uit zal ik gewoon even naar de dokter gaan, wie weet is het maar iets heel stoms dat zo verholpen is.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:31

tamary schreef:
Nee voor zwanger worden is een jongetje nodig.
Stress, zwaar sporten, te weinig eten kan je menstruatie ook uitstellen. Hoeveel dagen ben je te laat?

Dat wist ik helemaal niet. Ik ben ook wel eens te laat ongesteld. En ja ik sport veel en ik eet ook niet echt veel.

Ontopic: Maak je er maar niet te veel zorgen om, het komt nog wel.

ZitAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 21:00

Ik zou der juist blij mij zijn, tenminste niet al dat gedoe Haha! ( tenzij der iets aan de hand zou zijn natuurlijk)

Mzz_emmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 21:09

Haha, nou, weet je dat ik dat vroeger ook altijd dacht?
Als ik dan in hetzelfde bad zat als mijn broertje (van 8)
dat ik dan zwanger kon worden.
En dan was ik zó bang als mijn buik een beetje dik leek.
Echt HEEL weird!

Maar, wie weet komt het nog!
Stress of gewoon, in de vakantie ben ik het meestal niet.. Tong uitsteken

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 11:43

Ik was laatst ook 2 of 3 weken te laat. Dit kwam waarschijnlijk door de stres van de toets periode en of ik het schooljaar wel gehaald had Tong uitsteken

paasei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 23:03

Ik heb inderdaad misschien de laaste tijd wel wat stress gehad, maar normaal kan ik altijd precies weten wanneer ik ongesteld word. Ik heb wel last van buikpijn tewijl ik dat bijna nooit heb als ik ongesteld ben, en ik heb ook vaker pijn in mijn rug. Ik ben er toch niet zo gerust op.......

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 01:59

Nogmaals hoef je je geen zorgen te maken als je geen sexuele handelingen hebt gehad met een jongen.
Verder in de puberteit kan je je menstruatie weleens een maand overslaan.

Verder zijn stress, eten en andere dingen van belang!

En nog een punt als je buikpijn en rugpijn hebt kan het ook zijn dat het "onderweg" is maar nog niet goed wil "loskomen".

Word je dan uiteindelijk wel ongesteld en je hebt pijn raad ik je aan een paracetamolletje te nemen.
Dan ga je wat makklijker vloeien en heb je vaak minder pijn.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 20:37

als je niet onzeker erover wilt zijn, kun je beter de huisarts raadplegen Knipoog