Tanden laten trekken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Cubby_

Tanden laten trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 17:34

Ik heb het vandaag voor de 2e keer laten doen (voor de ortho).
Bij mij was de 1e keer echt een ramp. Toen ik eenmaal in de auto zat terug naar huis werd ik helemaal misselijk en ik had het gevoel dat ik flauw ging vallen, wat gelukkig niet is gebeurd! En me moeder heeft toen langs de weg moeten stoppen omdat ik moest overgeven.
Nou heb ik vandaag dus weer tanden moeten laten trekken. Ik had geen pijn ofzo maar toen ik uit de stoel kwam werd ik meteen al misselijk en duizelig, toen heb ik buiten nog even op een bankje gezeten totdat het ergste wel over was en toen zijn we gewoon naar huis gereden..
Ik durf nu niet te eten, want ik ben bang dat ik pijn krijg, en ik moet nog een keer terug komen om nóg meer tanden te trekken!!!

Wie heeft hier nog meer zijn/haar tanden laten trekken? En wat is jullie ervaring daarna, hebben jullie nog last van bijwerkingen?

FrankavdT

Re: Tanden laten trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:39

Toen ik een beugel kreeg heb ik ook 2 tanden moeten laten trekken. Afgezien van het feit dat ik tot mijn 18e superschrik voor de tandarts heb gehad, was het trekken ook geen pretje. Als ik die tandarts van toen nog eens ooit tegenkom... wat een beul was dat zeg, een slager was er niks bij.
Na het trekken gingen we naar huis en heb toen ff op de bank gelegen. Na een uur die proppen uit mn mond en toen viel ik flauw, wat eigenlijk superlekker was op dat moment. Ben verder niet misselijk geweest ofzo. Eten ging na een dag ook weer redelijk.

Sinds een aantal jaar hebben we een nieuwe tandarts, echt een supervent. Sindsdien ga ik voort met plezier naar de tandarts, en hij is de enige die ooit nog tanden mag trekken bij mij!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:41

Ik heb op mijn 15e 2 kiezen moeten laten trekken. Ik had toen net een beugel en er was te weinig plek in m'n mond.

Ik had meer last van de beugel (van het draadje) dan van de getrokken kiezen.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:42

_Cubby_ hoeveel tanden moet je laten trekken dat j er 3 keer heen moet?

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:01

Tja, mijn verstandskiezen zijn getrokken. De eerste geen last gehad, van de tweede wel. Er zat een ontsteking waardoor de verdoving niet werkte. Hierdoor kon ik alles letterlijk voelen. Het snijden, het wrikken etc. Heb ik best last van gehad achteraf.... Het gevolg is dat ik nu niet meer durf voor mijn overige 2 verstandskiezen Boos!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 14:43

Ik heb er vorig jaar een laten trekken, en dat ging redelijk. Maar ik moest al láng terug komen om er nog een te laten trekken, maar ik durf niet. Verdrietig

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:34

Ik heb nog nooit een tand hoeven laten trekken. Het lijkt me niet echt leuk nee.
Sterkte!!

_Cubby_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 17:12

FrankavdT schreef:
Toen ik een beugel kreeg heb ik ook 2 tanden moeten laten trekken. Afgezien van het feit dat ik tot mijn 18e superschrik voor de tandarts heb gehad, was het trekken ook geen pretje. Als ik die tandarts van toen nog eens ooit tegenkom... wat een beul was dat zeg, een slager was er niks bij.
Na het trekken gingen we naar huis en heb toen ff op de bank gelegen. Na een uur die proppen uit mn mond en toen viel ik flauw, wat eigenlijk superlekker was op dat moment. Ben verder niet misselijk geweest ofzo. Eten ging na een dag ook weer redelijk.

Sinds een aantal jaar hebben we een nieuwe tandarts, echt een supervent. Sindsdien ga ik voort met plezier naar de tandarts, en hij is de enige die ooit nog tanden mag trekken bij mij!

Maar goed dan dat je nu een andere tandarts hebt!!

Daantje1981 schreef:
_Cubby_ hoeveel tanden moet je laten trekken dat j er 3 keer heen moet?

Ik heb er de 1e keer heb ik 4 tanden laten trekken en nu was ik laatst bij de ortho en toen vertelde de fijne man dat ik er nog 4 of 6 moet laten trekken, want het gaat allemaal niet vanzelf, dus gister heb ik er 2 laten trekken en dan na de vakantie die andere 2.
Dus dan heb ik er in totaal 8 moeten laten trekken

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:17

Ik heb er ook moeten laten trekken. Althans, ik moest dat, en toen ze eenmaal getrokken waren en ik naar de orthodont liep, vroeg die zich af waarom ik in godsnaam die tanden had laten trekken. Scheve mond Ik heb het in het ziekenhuis onder volledige verdoving laten doen, het waren er ineens 4 en ik heb in het ziekenhuis nog een boterham met choco gegeten maar toen we onderweg naar huis waren ben ik enorm misselijk geworden van de narcose. Het was wel door tegen dat we thuis waren, en verder heb ik er ook geen last van gehad. Lachen

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:19

Ik heb op mijn 13e en op mijn 14e een kies laten trekken, omdat mijn kaak te smal is. Ik heb bijzondere kiezen, de nieuwe kiezen groeiden altijd achterlangs. Op mijn 13e was ik allang uitgewisseld, maar 1 oude kies zat nog steeds erin, muurvast. Eén verdoving waar ik niks van voelde, en hij was weg.

De 2e kies was eigelijk hetzelfde probleem, een andere kies die er wel onder was gegroeid, maar met z'n 2en vastzaten. De eerste verdoving hielp niet, de 2e ook niet en de 3e wel. Geen van alle verdovingen voelde ik. *het duurde wel lang voordat hij hem eruit had zeg Haha! *

Ben daarna ook nooit misselijk geweest.. Bij mij was er niks ergs aan de hand, maar dat kan ook zijn omdat ik soort van prik-gevoelloos ben, ik voel prikken amper, het doet bij mij iig nooit pijn. Maarja, sterkte d'rmee!

maaike100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 19:28

voordat ik de beugel kreeg moest ik ook 3 kiezen laten trekken.
ik heb helemaal geen bijwerkingen gehad1.
ik moest 2 prikken in mijn gehemelte en daar voelde ik ook niks van!!! gelukkig.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 21:30

Citaat:
Ik heb er de 1e keer heb ik 4 tanden laten trekken en nu was ik laatst bij de ortho en toen vertelde de fijne man dat ik er nog 4 of 6 moet laten trekken, want het gaat allemaal niet vanzelf, dus gister heb ik er 2 laten trekken en dan na de vakantie die andere 2.

8????? Dat zijn er wel heel veel???? Dit is inclusief je verstandskiezen ofzo???

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 11:36

Ik heb een paar jaar geleden 4 kiezen moeten laten trekken voor mijn beugel. Bij mij ging het allemaal in 1 keer. Ik zag zelf enorm op tegen de verdoving.
Toen de verdoving was uitgewerkt had ik er wel veel last van en heb niet meer kunnen eten. Ik heb volgensmij kwijlend met een natte doek in mijn mond voor de tv gezeten Tong uitsteken

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 11:38

Ik heb totaal 9 tanden moeten laten trekken.
Heb 4 keer moeten komen
regelrechte ramp.
ik vond het doodeng en vond het heel pijn doen.
Bloede als een gek.
Maar niet echt bijwerkingen.
Vond het wel jammer dat alleen de allerlaatste keer niet echt pijn deed.

_Cubby_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 10:11

Happiness schreef:
Ik heb totaal 9 tanden moeten laten trekken.
Heb 4 keer moeten komen
regelrechte ramp.
ik vond het doodeng en vond het heel pijn doen.
Bloede als een gek.
Maar niet echt bijwerkingen.
Vond het wel jammer dat alleen de allerlaatste keer niet echt pijn deed.

Huh, jammer dat het geen pijn deed Verward

Daantje1981 schreef:
Citaat:

8????? Dat zijn er wel heel veel???? Dit is inclusief je verstandskiezen ofzo???

Nee, ik had nog maar 8 tanden van mezelf gewisseld(voortanden) en de rest ging gewoon niet vanzelf weg.

Happiness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:18

_cubby_
jammer dat het alleen de laatste keer geen pijn deed Knipoog
had liever gehoopt dat het alle 4 de keren geen pijn deed Tong uitsteken

Lisa0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 11:18

Ik heb ongeveer een half jaar geleden 4 kiezen moeten laten trekken. Eerst werd ik verdoofd met kleine prikjes door mijn hele mond en toen trok hij mijn kiezen. Ik voelde er niks van, alleen dat geluid kon ik niet tegen! Dat gekraak. Ik moest eerst 2 kiezen laten trekken een een paar maanden later nog 2. Dus niet 4 tegelijk. Ik vond het allemaal reuze meevallen! Ik kreeg van die watjes in m'n mond en watjes in die gaten waar de wortels van de tanden eerst in zaten. Eten ging wel moeilijk. Maar nu is alles mooi genezen en zie je ook geen wondjes meer ofzo! Ik heb er ook geen last meer van. Ik heb nu een beugel en die moet zorgen dat mijn achterste kiezen naar voren schuiven zodat het mooi aansluit ofzo Tong uitsteken

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:18

Brrr.., die ortho van mij vond dat ik te langzaam wisselde(was ook zo, ik zat in de 1e en was nog niet eens uitgewisseld), dus moesten ze eruit, alle 9(zoiets, of zelfs meer).Vreselijk die lange naalden, ik haat naalden! Elke keer zei die; die zit los, als hij er volgende maand niet uit is haal ik hem eruit.Maar als ik voelde zat hij helemaal niet los dus kreeg ik hem er ook met geen mogeljkheid uit, dus kon die ortho weer trekken.. Verdrietig .Ik krijg nog steeds de rillingen als ik eraan denk, al is het al 2 jaar geleden.

Al moet ik zeggen dat die ortho niet tegen losse tanden kon, soms wipte hij hem er zo uit.Daarom heb ik ook een keer op zijn vinger gebeten. Bloos
Ik ben echt blij dat ik geen verstands kiezen krijg..

Succes!! Ach gut

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:25

Van een controle ben ik al ziek sinds ik 3 kiezen moest laten trekken. Verdovingen vond ik het ergst. Nu hebben we een andere tandarts en als die een spuitje geeft, voel ik het niet eens.