Syndesmose letsel (bandje tussen kuit- en scheenbeen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElskedZ

Syndesmose letsel (bandje tussen kuit- en scheenbeen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 15:16

Vorige week vrijdag(23/6) heb ik te horen gekregen na een MRI-scan dat ik een syndesmose letsel heb, en hieraan geopereerd moet worden.
Wat houdt een syndesmose letsel in, in normaal mensen taal. Dit betekend dat het bandje tussen mijn kuitbeen en scheenbeen is gescheurd of is afgescheurd.
Nu moet ik a.s donderdag (morgen) worden geopeerd. Ik krijg dan een schroef door mijn kuitbeen en scheenbeen, zodat het bandje zich kan herstellen.
Waarom deze operatie moet plaatsvinden is dat het bandje niet goed hersteld, wanneer er geen schroef wordt geplaatst, en dit heeft voor consequentie dat ik dan binnen 2 jaar artrose zou hebben aan mijn enkel... daar was ik nog iets te jong voor volgens de orthopeed.
Na mijn operatie mag ik 6 weken niet op mijn voet staan, dus dat betekend niet meer rijden op mijn paard voorlopig, en weer afhankelijk zijn van mijn ouders.....

Waardoor heb ik dit alles opgelopen, ik ben de pechvogel, die door haar enkel is gegaan, en hierbij dus dat bandje goed heeft beschadigd, dit komt ongeveer maar in 1-5% van de gevallen voor. Meestal breek je je kuitbeen of je scheenbeen erbij.

Ach ik baal mega, want het paardrijden ging eindelijk lekker.
Er is een spreekwoord na 7 slechte/magere jaren, komen 7 goede jaren. Alleen geld dat onderhand niet meer.... lijk wel of ik nooit uit de L mag komen.....
Heb namelijk ooit in 1998 mijn beide voeten gebroken, door een val van het paard, daarna door een fout in een ziekenhuis, geen goed herstel gehad, waarvoor ik in 2002 en 2003 voor ben geopereerd......
Dit alles gebeurde elke keer in mijn vakantie, zodat ik geen wedstrijden kon starten....
Nu eindelijk kon ik wedstrijden gaan starten (nadat in 2005 mijn paardje koliek had gehad en hiervan herstelde).
Eindelijk ging het goed met rijden, had er weer plezier in, het ging lekker op wedstrijden, en tja was bijna de L1 uit....en toen kreeg ik dit... gewoon door zo'n banketstaaf klein ongelukje....

Ach het wend onderhand wel om je vakantie met krukken door te maken.......

Op naar morgen, en dan even 6 weken bikkelen met krukken en natuurlijk qua anti-verveling bokt.nl.... Zal wel een hoop gaan posten.....

_Sas_

Re: Syndesmose letsel (bandje tussen kuit- en scheenbeen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:12

Pff dat klinkt niet fijn! Veel succes met de operatie in ieder geval, en veel succes ook met de revalidatie Lachen

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 18:30

aah wat jammer voor je!
veel sterkte ! & succces met de operatie.

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 21:14

dank jullie wel....
zal morgen om 11.15 geopereerd worden heb ik net gehoord....

Hopenlijk mag ik dezelfde dag nog naar huis!!!
Dus we zullen zien....

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 22:00

Ik ga voor je duimen in ieder geval en hou me beschikbaar hoor de komende tijd, beetje heen en weer mailen kan geen kwaad!!!!

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 19:15

Dat vind ik lief Daf...
Ben weer present....

Morfine dat is echt goed spul....was gewoon in "hogere" sfeeren....

Maar wat doet zo'n schroef, ontzettend veel pijn, toen dacht ik wel even hoo, ik ging met minder pijn de operatie in....
De morfine heeft me van de pijn afgeholpen Haha! Heb mijn shotje weer gehad Bloos (het was ook alweer 3 jaar geleden Knipoog )

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 21:09

Sterkte Ach gut

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 22:13

Dank je wel...
Er zit nu 1 week erop....nog 5 te gaan....
Van de week worden de hechtingen eruit gehaald, en hoop ik meer te horen van mijn orthopeed.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:53

tjonge sterkte!! en dat in je vakantie. Maar doet jouw schroef pijn??? ik heb er sinds 4 maanden ook nog 2 inzitten in mijn enkel, en heb er ook 1 gehad door mijn kuitbeen vast aan mijn scheenbeen maar die is er alweer uit, maar heb ik niet echt heel veel pijn aan gehad (of misschien deed de rest te pijn Clown )

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 12:55

Ik had alleen de eerste dag pijn, daarna nauwelijk...
Mocht jij met de schroef in je kuitbeen en scheenbeen lopen?!?!
Bij het eruit halen van de schroef had je toen veel pijn?