even mijn hartje luchten.... :\

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

even mijn hartje luchten.... :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 00:46

even van begin beginnen.
1 januari het begin van 2006...veel nieuwe voornemens, nieuwe wensen. En een nieuw jaar dus een nieuw begin voor veel mensen. Voor mij het begin van een hele hoop gedoe. Een aantal dingen die het jaar 2006 zowiezo met zich mee zou brengen (het afscheid van mijn pony bv) maar ook een aantal problemen waar ik niet op gerekent had.

7 februari 2006: eerste ontmoeting met mijn huidige vriend, het klikte...Ik was blij datk weer een maatje had gevonden...Ook in het echte leven.
14 februari 2006: we werden een koppel. Alles leek goed te gaan, ook voor mij leek het een nieuw begin in een nieuw jaar.
ongeveer twee weken later viel de politie binnen...Niets om trots op te zijn, niets om blij om te zijn, maar ook iets waarover ik met niemand heb kunnen praten en wat me van het hart moet. Mijn broer bleek gedealt te hebben in drugs. En redelijk erg ook. De politie heeft hem meegenomen, gelukkig (?) dezelfde avond ook nog terug gebracht. En vanaf toen is het allemaal begonnen.
Een week daarna (examens van pasen) Overleed de vader van een klasgenoot. De klas ging een aantal zware weken tegemoet om het meisje op te vangen. Iedereen moest slikken, een aantal mensen zaten met tranen in hun ogen toen het verteld werd, we hielden 1 minuut stilte en toen moesten we nog met onze examens beginnen...Enorm moeilijk.
Mijn rapport: slecht! Ze vroegen of er wat gebeurt was. Wederom moest ik lachen en nee zeggen, zeggen dat ik pech gehad had, dat het gewoon even niet lukte met leren, want ja, ik moest maar eens tegen iemand zeggen wat er werkelijk scheelde, mijn moeder zou me vermoorden.
Niet veel daarna overleed mijn opa, mijn gezin was triest, ik was de enige die niet huilde, die deed alsof het haar niets kon schelen. Ik was degene die met mijn vader praatte, degene die mijn broer hielp met het te verwerken. Maar wie hielp mij? Niemand, want niemand die verder keek of wilde kijken dan de glimlach die andere er door heen hielp.
Tussen door problemen met mijn vriend. Mijn pony werd ziek, de examens van de zomer kwamen er weer aan, deze gingen wonderbaarlijk goed. IK hoop dat ik door ben naar het volgende jaar of ik zie mijn vriend niet meer tot het volgende rapport (wel ja,d at gaan een relatie van ongeveer 5 maanden overleven Scheve mond)
Er is ingebroken in het huis van mijn opa, mijn vader is er niet goed van. (logisch)
Ondertussen problemen met mijn moeder, alles wat k doe lijkt verkeerd, wat ik ook zeg, of ik sowieso wat zeg. Alles wat ik doe, op alles heeft ze commentaar. nIk word er gek van,; al haar frustraties en problemen werkt ze op ij uit, want van mijn broer is ze bang.
Ze verwacht respect dat ze helemaal niet verdient. Niet in mijn ogen, ze is meer onze baas dan onze moeder...

Ik ben 2 kg afgevallen in 2 weken tijd, heb al ondergewicht. Ik heb sinds vandaag een nieuw paard en ik kan het niet opbrengen om er overgelukkig mee te zijn...

Waarom kan het nou niet gewoon even goed gaan? Een weekje maar......? Ik weet dat er zeker nog moeilijkere periodes komen in mijn leven, maar tegen dan ben ik ouder, en wijzer...(vooral dat laatste hoop ik)

Nu ben ik een tiener die zich de idiote problemen te hard aan trekt...Maar toch doet het goed om het een keer allemaal op te schrijven, om alles een keer op een rijtje te zetten...En om eventueel iemand te vinden waarmee ik kan praten.

edit: in tussen tijd ben ik nog naar de dokter moeten gaan voor mijn rug, daaruit bleek dat er een kans was dat ik zou moeten stoppen met rijden. Ik wil profiteren van de jaren die ik nog kan rijden en er alles uit halen, zodat ik geen spijt moet hebben wanneer ghet zover is dat ik echt niet meer kan rijden. En toch lijkt mijn vriend niet te begrijpen dat ik er alles uit wil halen...Alles wat er nu nog in zit, zodat ik later niet hoef te denken 'ik heb dat gelaten voor iemand die nu een ex is en die ik zo snel mogelijk wil vergeten'...

woofie

Re: even mijn hartje luchten.... :\

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 08:15

meid,
je bent een kanjer!! je zet je eigen verdriet opzij om anderen tot steun te zijn.
mensen beseffen niet hoeveel kracht dat kost......
vaak vinden ze je een harde, terwijl ze niet in de gaten hebben dat jouw verdriet wel degelijk aanwezig is achter die glimlach.
ik vind jou in ieder geval een topper met een gouden hart!! Ach gut

lore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 08:26

Meid,
waarschijnlijk ben je zelf heel gevoelig en is anderen helpen makkelijker dan zelf toe te geven van je verdriet. Ik herken daar veel van mezelf in (ben ondertussen wel al even geen tiener meer-)). Maar bij mij komen mensen ook steeds hun hartje luchten en probs vertellen, terwijl ik zelf vaak niemand heb om mijn hartje bij uit te storten. Maak gewoon duidelijk dat ook jij momenten om te kletsen en te verwerken nodig hebt. Eis gewoon je plaatsje op.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:47

Hee...

Kan best zijn dat je gewoon heel gevoelig bent, mijn zusje is bijvoorbeeld over-emotioneel en kan zelf zich zoo druk maken om dingen die haar eigenlijk niks doen.

Probeer je zelf niet weg te cijferen, je kan er altijd voor anderen zijn maar wees er ook voor jezelf. En echte vriendinnen gunnen jou die mogelijkheid!

A best friend is the one that walks in wen everybody else is walking out Ach gut

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:54

Hier even een dikke knuffel en ik stuur je even een PB'tje Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 21:23

dankje allemaal.

Normaal heb ik ook mensen om mee te praten. Maar op een of andere manier krijg ik maar geen contact met die mensen Scheve mond
Ik ben zelf inderdaad een erg gevoelig persoon, alleen ben ik ook nogal goed in het wegstoppen van die gevoelens. Normaal gezien hoort mijn gezin dat op zijn minst te weten maar hm...Ik denk dat ze het even te druk hebben...

Laure

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:08

Ik herken mezelf in jou. Ben ook nogal gevoelig maar denk eerst aan anderen.

Het is moeilijk, maar denk eens aan jezelf! Nu mag/moet je is even egoïstisch zijn.
Dikke knuffel en take care of yourself!! Ach gut