Wat is dit? Zeurende pijn in nek,schouder,rug,armen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Wat is dit? Zeurende pijn in nek,schouder,rug,armen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 22:52

Ik heb een tijdje geleden (maart) een flinke bok gekregen van de pony waar ik op reed, de volgende dag had ik zo'n pijn in me nek, arm, schouders, rug (bovenrug) en ik was misselijk en t leek net of ik elke keer moest spugen, het leek er dus op dat ik een whiplash had, nu 3 maanden verder zijn de klachten nog niet over qua pijn ( pijn in arm,nek,schouder,bovenrug) dit is meestal alleen aan de rechterkant, nu begon het een maand geleden dus ook aan me rechterkant, wel minder maar nog steeds pijn, nu heb ik ook pijn, in me nek,schouder en in me ellebogen, dit word erg vervelend want door de pijn kantel ik vaak me hoofd naar rechts omdat t dan minder pijn doet. enig idee wat dit is
? kan dit misschien wel RSI zijn? Toch maar een bezoekje aan de huisarts brengen?

Groetjes.

Lenneke_

Re: Wat is dit? Zeurende pijn in nek,schouder,rug,armen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:53

Het kan ook zijn dat er ergens iets in je ruggewervel niet goed zit. Als daar iets niet helemaal lekker zit kan dat invloed hebben op je hele lichaam.

Ik ha altijd last van m'n linkerarm, echt heel veel pijn. Paar keer naar de huisarts geweest, naar verschillende fysiotherapeuten, ze wisten niet echt wat het was, dachten aan een tennisarm, maar wisten het niet zeker. Ze wisten ook niet wat ze ermee moesten.
Ik ben toen naar een chiropractor gegaan, die heeft m'n hele lichaam bekeken en het bleek dus zo te zaan dat er een aantal rugverwervelstukjes niet helemaal lekker zaten. Die heeft ze weer goed gezet en ik heb er nooit meer last van gehad.
Waar de huisarts en fysiotherapeuten er na heel veel keer kijken nog niet uit waren had zij het in drie kwartier opgelost.

De kans is natuurlijk groot dat er iets in je rug verkeerd is geschoten tijdens die bok.
Ga eens langs bij een chiropractor.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 20:50

Ik ga inderdaad met Lenneke mee, ik heb zelf RSI en weet ook dat dat gekomen is door uren achter de computer (grafisch vormgever) en niet door het rijden van mijn paarden en jonge spring-in-'t-velden... Ik zou zowiezo eens naar de huisarts gaan en kijken of je een verwijzing richting fysio o.i.d. kunt krijgen. Mijn RSI kan ik alleen nog redelijk beheersbaar houden door regelmatige massage - en weinig computeren (en wat zit ik nu weer te doen.........) dus: laat je behandelen, zodat alles weer lekker en goed komt te zitten, niets zo vervelend als met deze pijn door blijven lopen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 07:48

Het probleem bij een fysiotherapeut vind ik altijd dat ze niet naar het hele lichaam kijken. Als je bijvoorneeld last van je schouder hebt kijken ze naar die schouder. Maar het lichaam bestaat niet uit indivuduele onderdelen, alles hangt met elkaar samen en heeft invloed op elkaar.
Daarom hebben de huisarts en de fysiotherapeuten nooit kunnen ontdekken waar die pijn in m'n arm vandaan kwam

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 15:35

Ik ga eerst na de huisarts, mocht het na een maand niet verbetert zijn volg ik toch echt jou tip lenneke Ja ik ben de eerste keer naar de dokter geweest, ze voelde een beetje in me nek en gaf me maar pijnstillers. geen flauw idee dat ik er 3 maanden later nog mee zou lopen

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 16:06

ik heb zoiets gehad na een val van een paard, na 2 jaar vaak pijn, nar de chriropractor gegaan, bleek er een antal werfels verschoven, en stond mn stuitje scheef, hij rechtzetten, maar omdat ik er zo lang mee liep heeft hij t meerdere keren moeten behandelen.
en toen kwam er nog een probleem bij, ik kan mn (rug)spieren niet ontspannen, waardoor ik mn werfels nog wel is verschuiven, helaas Scheve mond

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 23:40

Als eerste zou ik contact opnemen met je huisarts en wellicht foto's laten maken alvorens je naar een chiropractor o.i.d stap.

Jou verhaal klinkt alsof er zenuwen bekendl zitten (nekhernia)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 21:47

Ben ik vergeten te zeggen, maar ik heb ook bijna altijd in combinatie met me nek pijn in dat "stroombotje" in me elleboog, dus mijn elleboog tintelt de hele tijd wat doortrekt naar mij eigen arm.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 23:33

even update: vrijdag om 8.00 een afspraak (zat bomvol) mocht de pijn erger worden mag ik met spoed komen, ik heb nu erge pijn maar hou maar even vol.