Moet het even kwijt...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 14:40

Ik heb er over gedacht om dit onder een schaduwaccount te plaatsen omdat ik niet graag mijn persoonlijke dingen zo open op internet leg, maar doe het toch maar gewoon zo..

Dit jaar is er voor mij erg veel veranderd. Heb altijd op Texel gewoon. Toch wel een 'beschermd wereldje' in vergelijking met de grote stad. Begin van dit schooljaar ben ik in Barneveld op kamers gegaan. Een heel eind van huis. Elk weekend ongeveer 4 uren heen en dan weer 4 uren terug reizen. Doordeweeks school, stage, boodschappen doen, koken, schoonmaken, met vrienden op stap. Leuke dingen en minder leuke dingen, maar vooral allemaal erg nieuw voor mij. Ik heb er ontzettend van genoten, maar het is ook ontzettend vermoeiend. Het einde van mijn 1e blokstage is even een beetje een rotperiode geweest. Ik was ontzettend veel ziek en moest alles op het bedrijf doen en regelen omdat er verder geen personeel meer in dienst was. Die verantwoordelijkheid trok ik niet, ik was (en ben) pas 1ejaars. Daarbij kreeg ik aan het eind van de blokstage ook te horen dat ik niks goed deed en een hele hoop commentaar. Op dat moment was ik eigenlijk al ontzettend moe en trok het niet meer, gelukkig had ik daarna vakantie. Het begin van de vakantie ben ik begonnen met de pil. M'n vriend is heel lief mee geweest naar de dokter en ik ben aan de pil begonnen. Daar ben ik ontzettend ziek van geweest. Met 39,8 koorts op bed. Dat kan niet goed zijn dacht ik en de dokter gebeld. Het enige wat die zei was dat ik de eerste 3 maanden last van bijwerkingen kon hebben en als het na een maand nog zo erg was moest ik maar eens even terugbellen. Helemaal over de zeik afgewacht en met een weekje was de koorts over. Waar ik wel nog altijd last van had was hoofdpijn, buikpijn, huilbuien en rare boze uitbarstingen. Mijn vriend heeft al die tijd voor me klaargestaan, me laten uithuilen, me laten kalmeren als ik weer zo'n woedeaanval had en is altijd even lief en geduldig geweest. In de tussentijd heb ik een andere stageplek gevonden waar ik het veel meer naar mijn zin had. Ook moest ik weer naar school. Allemaal heel leuk en aardig en het ging op zich wel beter, maar de huilbuien bleven. Ik zit nu in de laatste week van de 3e strip en ik heb nog steeds dagelijks huilbuien, ik wordt dit zo beu. Ik twijfel nu of het komt door de pil of doordat er de laatste tijd zoveel veranderingen zijn geweest en er een aantal niet zo leuke dingen zijn gebeurd. Ik slaap ontzettend veel, heb nog regelmatig last van buikpijn en hoofdpijn, lig elke avond in bed te huilen en kan gewoon NIET meer tegen een grapje. Met mijn vriend kan ik er gelukkig goed over praten, maar voor hem is het ook niet leuk dat ik al bijna 3 maanden zo ben. Ik wil weer gewoon die leuke vrolijke meid zijn die niet bij elk geintje op bed gaat liggen janken of kwaad wegloopt. De 3e strip is nu dus bijna op en ik twijfel of ik naar de dokter ga om een andere pil of dat ik deze nog een maand doorslik. Volgende week heb ik vakantie en als ik me zo blijf voelen ben ik bang dat m'n hele vakantie naar de klote is. Maar aan de andere kant wil ik niet aan een nieuwe pil beginnen omdat ik bang ben dat ik er weer zo ziek van wordt...

Het is een heel verhaal en ik kan me voorstellen als veel mensen geen zin hadden om het te lezen. Maar voor de mensen die het hebben gelezen en de moeite hebben genomen om een reactie te plaatsen iig bedankt! Het heeft voor mij zeker even opgelucht om alles even op een rijtje te zetten. En als iemand voor mij 'de oplossing' heeft hoor ik het graag.

Beetje onsamenhangend verhaal geworden, maar heb het iig even van me afgetypt

Desiree

Re: Moet het even kwijt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:46

Jouw huisarts is verschrikkelijk laks bezig en die moet toch nader ingaan op jouw klachten. Wordt verdorie boos tegen die zak en laat je niet met een kluitje in het riet sturen! Je hebt al veel te lang rondgelopen met deze problemen. Maak vandaag nog een afspraak en zorg dat hij jouw probleem serieus behandelt. En als hij er geen verstand van heeft, dan moet hij jou maar doorverwijzen.

Lieke_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:49

Hey

Wat vervelend voor je. Kan me voorstellen dat je twijfeld of het door de pil komt of dat het door de situatie komt. Je huisarts heeft erg laks gereageerd. Hij had je probleem seriues moeten nemen.
Er zijn meerdere mensen die z´n reactie geven op de pil. Een vriendin van mij werd ook een beetje depressief en had last van hoofdpijn. Het zijn natuurlijk toch hormomen die slikt.
Als ik jou was zou ik snel naar de dokter gaan en het verhaal uitleggen dan kan hij bekijken wat de beste oplossing is. Je hebt immers al veels te lang er mee doorgelopen.
Misschien moet je stoppen of een lichtere pil. Of komt het door een andere oorzaak.

Ik wens je heel veel sterkte!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 14:50

Ik zit daar dus idd ook over te denken, maar omdat de koorts wel overging heb ik het afgewacht. Waar ik dus mee zit is dat ik twijfel of die hoofdpijn, buikpijn en huilbuien door de pil komen of (onbewust) door stress: Laatste toetsweek, nieuw werk e.d.

Ik heb toen wel gevraagd naar een lichtere pil en hij zei dat dit al een lichte pil was.. (femodeen)

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:50

Ik zou stoppen met de pil.. Ik denk dat je vriendje liever jou vrolijke jij terug heeft en het dus vast niet erg vind om met een condoom te vrijen..

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:52

Ik zou inderdaad vragen om een andere pil. Als je die klachten nooit had voor je de pil slikte moet het haast wel aan deze pil liggen.
Vaak (niet altijd) gaan die klachten bij een ander merk wel over. Zo niet dan is de pil niets voor jou of ligt het niet aan de pil...

Succes!

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:53

Ja idd als ik jouw was zou ik weer naar de huisarts gaan en overleggen! Het kan best door de pil komen die stemmingswisselingen. Ik ken verschillende mensen die er zulke bijwerkingen van hebben.Sommige worden ook echt chagerijnig, kortaf en kunnen niets meer hebben!! Succes ermee en wacht er niet te lang mee om naar de huisarts te gaan!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 14:55

Hij heeft ook al meerdere keren gezegd dat ik dan maar moet stoppen. Maar ik vind het voor mezelf gewoon een prettig idee als ik goed beschermd ben, en omdat ook in de bijsluiter staat dat de bijwerkingen na 3 maanden over zouden moeten zijn heb ik die tijd afgewacht, maar begin het nu toch wel goed beu te worden.

Deze klachten heb ik idd nooit gehad, maar ben ook nog nooit zo ontzettend veel ziek geweest als dit jaar (ook al vóór de pil). Daarom twijfel ik dus ook waar het door komt, maar als ik van pil wil wisselen moet ik dat het eind van aankomende week doen, want dan is deze strip op... (en in de bijsluiter staat dat je een andere pil dan meteen na de laatste pil van deze strip door moet slikken)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:55

Er zijn ook nog andere anticonceptie middelen. HEb je al eens gedacht aan een spiraaltje? DAT heeft heel wat minder invloed op je hormonen huishouding.

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:57

lieve meid ga alsjeblieft weer naar je h.a. en anders vraag je een second opinion aan een andere arts maar je moet wel wat met je klachten gaan doen!! sterkte

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 14:59

Ik heb idd al zitten denken om een andere oplossing te zoeken. Maar wilde als het mogelijk is toch eigenlijk gewoon de pil slikken. (mocht dit gewoon niet gaan zal ik idd aan iets anders moeten)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 15:02

Toen ik met mijn vriend naar de huisarts ben geweest was er een vrouwelijke arts. Iig iemand anders dan die ik normaal heb (2 mannen). Dat is allemaal heel leuk en rustig gegaan toen. Hebben een heel gesprek gehad met haar en m'n vriend over hoe of wat en hoe we er tegenover stonden enzo. Dat viel mij alles mee. Ze heeft toen ook verteld over de bijwerkingen en dat als er iets was ik moest bellen. Nu is het zo dat die vrouw dus verder niet mijn arts is en daar normaal ook niet aanwezig. Mijn 'eigen' dokter was aan de telefoon zo kortaf en had zoiets van kijk het even aan. M'n vriend heeft een paar weken nadat ik gebeld had opgebiecht dat hij de dokter daarna ook nog heeft opgebeld omdat ie het niet vond kunnen dat ik zo afgepoeierd was. Hij heeft toen ook gevraagd hoe of wat en te horen gekregen dat het de bijwerkingen kan zijn en dat dat na 3 maanden over moet zijn. Nu zijn de 3 maanden bijna voorbij, maar over is het nog niet... Misschien dat ik dan morgen toch maar even de dokter moet bellen..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:03

Ik zou toch om een lichtere vragen, ik heb dergelijke bijwerkingen ook gehad van de dianepil (huilen, depressieve neigingen, veel zweten, weet ik het wat allemaal). Toen ik overstapte op een andere pil had ik ineens nergens meer last van!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:08

Wendy15 schreef:
Toen ik met mijn vriend naar de huisarts ben geweest was er een vrouwelijke arts. Iig iemand anders dan die ik normaal heb (2 mannen). Dat is allemaal heel leuk en rustig gegaan toen. Hebben een heel gesprek gehad met haar en m'n vriend over hoe of wat en hoe we er tegenover stonden enzo. Dat viel mij alles mee. Ze heeft toen ook verteld over de bijwerkingen en dat als er iets was ik moest bellen. Nu is het zo dat die vrouw dus verder niet mijn arts is en daar normaal ook niet aanwezig. Mijn 'eigen' dokter was aan de telefoon zo kortaf en had zoiets van kijk het even aan. M'n vriend heeft een paar weken nadat ik gebeld had opgebiecht dat hij de dokter daarna ook nog heeft opgebeld omdat ie het niet vond kunnen dat ik zo afgepoeierd was. Hij heeft toen ook gevraagd hoe of wat en te horen gekregen dat het de bijwerkingen kan zijn en dat dat na 3 maanden over moet zijn. Nu zijn de 3 maanden bijna voorbij, maar over is het nog niet... Misschien dat ik dan morgen toch maar even de dokter moet bellen..

Weet je nog de naam van die vrouwelijke arts en kun je niets eens vragen of je bij haar in de praktijk mag komen als je uitlegt hoe die banketstaaf jou afpoeiert?
Ik vind het trouwens wel mooi van je vriend dat hij voor je opkomt.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 15:12

Normaal gesproken is het gewoon echt een goeie arts, alleen ik laat mezelf gewoon te makkelijk afschepen denk ik. Ik zal morgen nog een keer bellen voor een afspraak om langs te komen, is misschien beter dan gewoon over de telefoon iets vragen, dan maken ze zich er denk ik toch makkelijker vanaf. Donderdag ben ik weer thuis en heeft mijn vriend ook vrij. Vind het wel fijn als die even mee gaat.

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:20

meis, even doorzetten, gewoon naar de huisarts gaan, en laat je niet afschepen. Douwe is erbij, dus het moet goed komen!!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 15:22

Dankjewel meis, ook voor het luisteren, je bent een schat! Ik ga zeker naar de dokter, wil mijn vakantie hierdoor zeker niet laten verpesten. En als Douwe erbij is komt het zeker goed, tis echt een schat.

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:24

ook zonder douwe kan je het, dat weet ik gewoon...

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 16:29

Dat weet ik, maar ik laat me te snel met een mooi verhaaltje afschepen en hij is daar toch wat feller op dan. Vind het wel een prettig idee als hij even mee gaat.. Zeker omdat ik al een gruwelijke hekel aan dokters heb. Vind het nog erger dan de tandarts Bloos .

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:30

ik weet het, hihi, en ik ken douwe nu.. en ik weet dat het helemaal gaat goedkomen meis!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 16:32

als ik jou was zou ik kappen met die hele pil
Zijn er belangrijke redenen om door te gaan met de pil (behalve sex)
Ik heb zelf alle soorten pil gebruikt denk ik (en anders bijna alle), stuk voor stuk had ik verschrikkelijke bijwerkingen (van diaree tot huiduitslag, van overgeven en buikpijn tot heftige krampen waardoor ik dagen lang in bed lag, van pukkels tot bijna 10 kilo aankomen)

mocht je dus geen goede reden hebben voor de pil, kap er dan mee.

Ga gewoon langs de huisarts, schrijf het desnoods op een briefje en geef het, als je daarzit weet je toch niet meer wat je wil/wou zeggen.

Als je daar bent, zeg dan ook waardoor je denkt dat het komt, het kan natuurlijk ook de combinatie van emeerdere dingen bij elkaar zijn.

Succes er mee!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 17:30

Dat ik nu aan de pil ben heeft meerdere redenen. Ik was altijd heel onregelmatig en lang ongesteld. Daarbij had ik dan ontzettende buikpijn. Nu ik een vriend heb speelt de seks natuurlijk ook mee en om die redenen bij elkaar ben ik toen aan de pil gegaan. Het is ook niet zo dan m'n vriend me pusht of wat dan ook. Heeft hij ook nooit gedaan. We hebben het er net over gehad en ik bel morgen voor een afspraak voor donderdag. Hij gaat dan even mee, dat is wel een prettig idee. Ik wil gewoon nog een andere pil proberen en als ik daar hetzelfde gedoe mee krijg kap ik er gewoon mee. Dan maar zoeken naar een andere oplossing, maar het is het proberen waard...

Iesj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:38

Heey,

deze nare omstandig heden zijn erg vervelend.
Maar als je niet precies weet waardoor het komt is het miss. lastig.
igg heel veel succes met deze omstandigheden, en ik hoop dat jij en je vriend toch weer samen gezellig dingen kunnen doen.

Groetjes Isa

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 17:55

Oh we doen evengoed genoeg leuke dingen samen hoor. En we hebben het evengoed wel heel fijn, maar het is gewoon niet leuk dat ik elke dag wel een paar van die momenten heb dat ik opeens begin te huilen. Of dat ik om grapjes van hem waar ik eerder om kon lachen nu kwaad wegloop. Hij trekt het zich gelukkig niet teveel aan, maar leuk is anders.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 18:02

Als de pil bij jou zulke hevige hormonale bijwerken heeft, zou ikzelf (!) in ieder geval direct stoppen. Dan maar op een andere manier veilig vrijen toch? Lachen