Ervaring met slaappillen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Ervaring met slaappillen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 13:07

Goedemiddag

Vanwege een onsteking in mijn arm moet ik 3 keer per dag diazepam slikken, dit wordt ook voorgeschreven als slaappil.
Wie heeft er ook zoveel last van die bijwerkingen?

Cookies

Re: Ervaring met slaappillen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:55

Word je heel duf van. Let op met autorijden/fietsen/paardrijden. En zet je wekker op loeihard, anders hoor je hem niet. Ik heb zelf een slaapmiddel gehad maar daar ging ik van aan de wandel 's nachts. En had 's nachts black outs. Ik deed rare dingen volgens mijn man. Ben er dus snel mee opgehouden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 13:57

ik ben vreselijk sloom, val heel snel om heb zo nu en dan woedeaanvallen Verward 's nachts slaap ik 10 uur aaneen, voor die tijd kan ik niet wakker worden. Ik kan niet naar de uni of wat dan ook. Ik mag ook niet alleen over straat heen. Wanneer wordt dit minder?

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:00

Citaat:
Wanneer wordt dit minder?

na een aantal weken treed gewenning op, maar ik neem aan dat je het maar van korte duur moet nemen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 14:02

Si Lachen
maar ik voel me nu al al 6 dagen zwaar dronken en ik ben er nu al zat van Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:56

Ik heb het jaren geslikt, en op den duur was ik zo afhankelijk dat ik niet meer zonder kon slapen...
Dus kijk daar ajb voor uit.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:57

ik heb geen diazepam geslikt, maar ocacepam. wordt je ook niet echt beter van zeg ik.
Slik die troep niet langer dan strikt noodzakelijk is. Je lijft went er sneller aan dan dat je denkt en wilt...

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:59

Ik heb 1x in mijn leven een slaappil geslikt.. tijdens een vliegreis.. Iedereen heeft de hele weg in de stress gezeten door veel turbelentie... Ikke niet... heb bijna 8 uur aan één stuk door geslapen.. Pffff neee voor mij nooit meer zo'n ding

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 15:01

S nachts vind ik zo'n pil echt geweldig! Haha! Ik slaap aan 1 stuk door zonder dat ik gillend wakker word van de pijn, maar die vermoeidheid overdag is zo erg dat ik bijna niets kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:00

Is voor een tijdje geweldig Fan....maar je zal snel hier aan wennen en meer nodig hebben om zo goed te kunnen slapen en dan is het niet zo geweldig meer hoor.

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 00:56

Ik heb eens toen ik heel ziek was een natuurlijke slaappil genomen en kon toen eindelijk weer een beetje normaal slapen.
Maar verder gebruik ik het niet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 11:00

Chiqa schreef:
Is voor een tijdje geweldig Fan....maar je zal snel hier aan wennen en meer nodig hebben om zo goed te kunnen slapen en dan is het niet zo geweldig meer hoor.

ik neem nu al 's nachts een lichtere, het scheelt dat ik voor die tijd ook heel vast sliep dus dat ik ze niet puur nodig heb voor het slapen, maar om mijn spieren te ontspannen.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:37

hoeveel mg slik je?
ik heb nu diazepam 5 mg maar al ik 10 mg slik merk ik nog niks. ook heb ik lortezanepanam (oid) en ook dit werkt niet bij mij. ik heb van allebei hooguit 4 tabletten geslikt, maar het moet gelijk helpen en het helpt niet.

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:54

Ik heb temazepam voor als ik nachtdienst heb, dan moet ik dus overdag slapen en dat lukt niet zonder slaaptablet. Als ik dan wakker wordt heb ik het idee dat ik in coma heb gelegen en ben nog heel duf.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:47

er treden bij slaappillen extreem snel verslavingsproblemen op.. binnen de week zelfs. Pas er een beeetje mee op dus..

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 23:49

clara schreef:
Ik heb temazepam voor als ik nachtdienst heb, dan moet ik dus overdag slapen en dat lukt niet zonder slaaptablet. Als ik dan wakker wordt heb ik het idee dat ik in coma heb gelegen en ben nog heel duf.

Echt? Ik heb die ook geslikt en ik werd gewoon uitgerust en fit wakker na een heerlijke nacht slapen!

Er is inderdaad wel verslavingsrisico... Ik mocht er alleen een nemen als ik echt al een paar nachten wakker had gelegen om wat in te halen, maar na zo;n nacht kon ik er rustig weer een paar wakker liggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 00:45

Ik snap zowiezo niet waarom ze de Benzo's tegenwoordig voorschrijven als Smarties Scheve mond
Het lijkt wel alsof je voor ieder wissewasje tegenwoordig al een benzo'tje krijgt ( hiermee wil ik niet zeggen dat jou klacht niks voorsteld TS )...en het is echt ontzettende troep.

Kan je arts je geen andere spierontspanner voorschrijven? Als ik jou was zou ik daar echt om gaan vragen.
En je zegt dat je 's nachts toch wel goed slaapt, kan een paracetamol met codeïne dan niet volstaan?
Gooi eens een balletje op bij je arts en ga zo snel mogelijk van die troep af aub!

En nog even voor Clara, temazepam is puur een inslaper, geen doorslaper. Zou je het niet kunnen proberen met Melatonine? Ik heb door onregelmatige diensten ook vaak inslaap problemen en de HA kwam ook meteen met de Temazepammetjes aanzetten. Heb vriendelijk bedankt en Melatonine van de Kruidvat gekocht en dat werkt als een trein. Na een half uurtje voel ik me moe worden, ga naar bed en wordt prima wakker zonder dat vreselijke duffe en katerige gevoel!

Marielle82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 00:53

Ik gebruik af en toe wel een temazepam, dit ivm nachtdiensten, zodat ik overdag ook een beetje kan slapen. Wordt er daarna ook heerlijk uitgerust van wakker.
Temazepam is zoals al eerder gezegd een inslaper en geen doorslaper. Temazepam is absoluut geen verslavend middel!! Maar zoals met alle pillen "troep"(ze zijn nou eenmaal niet gezond) neem het niet in als het echt niet nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 00:59

Nou Marieltje, dat Temazepam niet verslavend is...het is en blijft een benzo...

De fysieke afhankelijkheid is minder groot, maar onderschat de psychische afhankelijkheid niet! Zoveel mensen die niet meer kunnen slapen zonder die blije gele pil Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:03

Hmm, ervaring mee ja....

Ben blij dat ik van de pammetjes in ieder geval helemaal af ben!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 12:49

superlenie schreef:
Ik snap zowiezo niet waarom ze de Benzo's tegenwoordig voorschrijven als Smarties Scheve mond
Het lijkt wel alsof je voor ieder wissewasje tegenwoordig al een benzo'tje krijgt ( hiermee wil ik niet zeggen dat jou klacht niks voorsteld TS )...en het is echt ontzettende troep.

Kan je arts je geen andere spierontspanner voorschrijven? Als ik jou was zou ik daar echt om gaan vragen.
En je zegt dat je 's nachts toch wel goed slaapt, kan een paracetamol met codeïne dan niet volstaan?
Gooi eens een balletje op bij je arts en ga zo snel mogelijk van die troep af aub!

En nog even voor Clara, temazepam is puur een inslaper, geen doorslaper. Zou je het niet kunnen proberen met Melatonine? Ik heb door onregelmatige diensten ook vaak inslaap problemen en de HA kwam ook meteen met de Temazepammetjes aanzetten. Heb vriendelijk bedankt en Melatonine van de Kruidvat gekocht en dat werkt als een trein. Na een half uurtje voel ik me moe worden, ga naar bed en wordt prima wakker zonder dat vreselijke duffe en katerige gevoel!

Heb 2 doktoren gehad die ernaar hebben gekeken en mijn onsteking en spierverkramping is zo ernstig dat ik dat wel moet slikken. Ik werd gillend wakker van de pijn, overdag vaak gehuild van de pijn en bij de dokter flauwgevallen van de pijn. Dus ik heb het nodig. ik heb 2 mg, in totaal slik ik 6 mg per dag. Tja het cyclus moet doorbroken worden, mijn armspier kan zichzelf namelijk niet meer ontspannen. 's nachts sliep ik heeel slecht met mijn arm, sliep al op ibuprofen maar daar ging de pijn doorheen. codeine werkt niet echt voor mij, had ik wel eens als ik teveel hoestte. Het meot namelijk echt spierontspannend zijn. Ik slaap als ik gezond ben wel heerlijk hoor dus als de pijn weg is, weg pillen Knipoog

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:41

superlenie schreef:

Ik heb het in eerste instantie ook met melatonine geprobeerd, maar dat had geen effect, ik kon nog steeds niet slapen overdag. Ik heb maar 2 of 3 nachtdienten per maand en dan aan eengesloten dus heb maar heel weinig van die rommel nodig, maar ik slaap er super op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:22

Temasepam is wél verslavend...zal de details besparen, maar wees er zuinig mee en slik ze niet alle dagen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 20:26

Alle slaappillen met benzodingetjes erin kunnen verslavend zijn. Ik moet 10 dagen lang elke dag 3 van die dingen slikken... dus de verslaving zal meevallen hoop ik.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:37

Wat denk ik beter werkt zijn reuma pijnstillers.
Deze heb ik ook omdat ik full-time last heb van mijn rug,
schouders, onderrug en nek.

Je word er heel ontspannnen door en voelt de pijn dus niet meer.
Je kunt alles doen alleen even extra concetratie erbij houden.

Slaappillen gebruik ik al 2 jaar dankzij mijn slapeloosheid,
mijn ervaring hiermee is dat het verslavend en gewennig word.
Zonder pilletje blijf ik de hele nacht op mijn kop staan.
Het begon met één pilletje, nu inmiddels 3.
De pest eraan is dat ik eerst een half uur het gevoel in mijn benen kwijt raak en daarna pas moe begin te worden.