Vaak moe

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lilian__

Vaak moe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 11:52

ik ben vaak moe, s'avonds/eind van de middag. de dokter zei dat ik geen pijfer had. ik slaap goed, heeft iemand dit ook of heeft iemand tips? ik hoor het graag. xxx

Lusitana

Re: Vaak moe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:24

Kan zuiver met je bioritme te maken hebben of met je bloedsuiker spiegel. Eet om vier uur een hartige snack, dat kan veel helpen. Het is ook de moeite waard om te kijken of je wel genoeg vitaminen en mineralen binnen krijgt en of je wel genoeg drinkt.
En slaap je ´snachts wel genoeg uren?

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:27

Probeer eens suikervrij/suikerarm te eten.
Je bloedsuikerspiegel zal hierdoor minder fluctueren en dat werkt ook positief op je energie.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:11

Ik heb precies hetzelfde en ik word er soms behoorlijk chagrijnig van.
Ik ben er ook voor naar de dokter geweest en heb bloedonderzoeken gehad maar alles was "goed".

Ik eet goed, slaap regelmatig maar dat maakt allemaal niks uit, soms kan ik opeens zo'n dip hebben en dan ben ik natuurlijk op mijn werk, dan denk ik echt dat ik het niet meer volhou, zo moe ben ik dan.

Laatst hoorde ik van een collega dat het ook een tekort aan ijzer in je bloed kan zijn.
Ik ga binnenkort is ijzertabeltten slikken, wie weet helpt het.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:14

IJzertekort was er bij het bloedonderzoek van je huisarts wel uitgekomen... Regelmatig eten, regelmatig slapen, genoeg drinken, genoeg bewegen, genoeg frisse lucht. Ga eens bij een collega langs in plaats van te mailen. Blijf je wakkerder van...

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 13:16

oke bedankt allemaal voor de tips.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:34

ik heb het ook maar net andersom..
Ik slaap heel slecht wordt de volgende ochtend wakker maar kan mijn bed met veel moeite uitkomen..

tegen een uur of 9 wordt ik hyper actief..
Ik gebruik al bijna 1 maand minimaal aan suiker maar het werkt nog niet,..

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 22:42

*abbo*

ploppertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 16:00

Ik heb heb het ook gehad, een tijdje terug al. Ik werd verschrikkelijk moe, terwijl ik goed sliep, goed at enz.
Normaal fietste ik zo'n 40 km per dag en reed gemiddeld ook nog en uur, toen ging ik met de trein (12 km fietsen) en reed ik veel minder, maar ik hield het echt niet vol. Ik ging soms gewoon een dag niet naar school omdat ik zo moe was.
Ik ben toen ook naar de dokter geweest en ik heb bloed laten prikken, alles was goed.
Volgens de dokter was het een chronische vermoeidheid, wat inhoud dat het een soort griep was die je heel erg moe maakt. Er was geen medicijn voor zei hij. Ik mocht alles doen, maar ik kon het beter aanpassen naar hoe ik me voelde.
Nu is het weer over. Ik fiets weer gewoon en ik rijd weer gewoon elke dag, ik hou het makkelijk vol.

Misschien is dit bij jou ook het geval?

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:08

Ik heb precies het zelfde aleen het begint al meteen als ik wakker word, ben moe heb geen energie en heb nergens zin in. Heel verveelend is dat.
Maar als de school over is en de "sleur" word verbroken. dan is alles weer over.

Misz_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 18:58

ik ben ook altijd moe.. slaap slecht en als ik eenmaal slaap kan ik algauw tot 12u 's middags doorslapen. Meestal ben ik dan moe en actief tegelijk Verward heel eri
Maar me moeder vind het de moeite niet waard om naar de dokter te gaan Slapen Moet maar meer slapen
die heeft makkelijk praten!!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:04

Ik weet niet hoe oud je bent en de anderen die reageren die ook moe zijn, maar tienervermoeidheid is een bekend verschijnsel en dat gaat dus oop een gegeven moment over.
Het heeft ook met psychisch welzijn te maken. De meeste tieners gaan door een enorme dip!

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:07

gewoon lekker veel slapen
er is tegen mij gezegt ( na 4 x bloedonderzoek ) dat ik ook geen pfeiffer had
maar de x daarna zei de dokter ineens dat ik het al heb gehad... haha echt stom
maar i kzou gewoon als je moe ben lekker je bedje inkruipe en vitamine pillen ofzo
succes

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:12

Ik heb hier ook lang last van gehad. Allerlei bloedonderzoeken gehad maar er kwam niets uit. Ben op aanraden van een vriendin Floradix gaan gebruiken. Dit zorgt voor meer weerstand, vitaliteit en houdt je HB op peil. Is een drankje en zeker een aanrader. Je merkt het al naar een week en ik voel me zo fit dat ik 's ochtends makkelijk me bed uit kan komen en 's avonds niet meer voor 9 uur op bed lig.

NF_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:18

ik heb het ook heel erg!!
Lusitana wat bedoel je daar dan precies mee?

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:26

Ik heb het ook al 2/3 jaar. Volgens mij is tegenwoordig iedereen moe. maar vind je het gek? Fulltime baan/school, hobby's, bijbaantjes want van 1 loontje kom je bijna niet meer rond, alle stress en onzekerheden over de toekomst. Als je goed gaat nadenken is het echt niet zo gek dat zoveel mensen moe zijn!

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:00

En wat denk je dan van het weer? We moeten gewoon meer vitamientjes opdoen maar ja, waar blijft de zon?

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:47

dit heb ik dus ook gehad, heb hiervoor 3x bloed moeten prikken. er kwam niks uit. toen dacht de dokter dat het tussen mijn oren ligt en dat kan idd want had toen wel veel problemen. toen ging het weer over maar helaas begint het weer terug te komen Bloos!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 22:41

NF_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 14:29

nee maar ik beodel met psycische welzijn ofzo?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:09

Het is niet makkelijk om van "zorgeloos" kind naar verantwoordelijke volwassene te gaan. Veel tieners worden enorm somber als ze beseffen hoe rot de wereld eigenlijk in elkaar zit en hoe weinig ze er aan kunnen doen. En je gaat je ouders anders zien, meestal ook niet zo positief. Je gaat meer om je uiterlijk geven en als dat je niet bevalt, kan dat ook voor sombere gedachten zorgen. Je wilt meedraaien met de rest en als dat niet lukt, kun je dar ook somber van worden.
Die somberheid kan heel erg drukkend zijn en vermoeid.
Dan is je vermoeidheid vooral van psychische aard en niet van lichamelijke aard of door ziekte.

Ringetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 20:48

Heb ik ook last van. Nu heel eerg, maar heb 6 uur gewerkt en een toets herkanst dus dat is niet zo vreemd. Maar eerst bleef ik zo tot 11.00 op en nu lig ik echt 9.00 -9.30 in mijn bed meestal.
Ik ben niet somber of depressief ofzo.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 21:54

Lusitana schreef:
Ik weet niet hoe oud je bent en de anderen die reageren die ook moe zijn, maar tienervermoeidheid is een bekend verschijnsel en dat gaat dus oop een gegeven moment over.
Het heeft ook met psychisch welzijn te maken. De meeste tieners gaan door een enorme dip!

Hmm ik heb hier al tiener ook wel last van gehad, maar ik weet de oorzaak..

Ik kan er niet tegen als ik te lang slaap, daar word ik alleen maar moe van.. Zolang ik ong 6 a 7 uur slaap is het prima, maar meer.. Dan ben ik erg moe en is er niks te beginnen..

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 21:44

Ik ben de laatste 2 jaar ook steeds erg moe. Om een uur of 3/4 begint het. En dan kan ik de rest van de dag echt niets meer. Ik wil alleen nog maar slapen. Ben ook al meerdere keren bij de dokter geweest om bloed te laten prikken, maar alles is ok... Ik ben vitamines gaan slikken Dat helpt weinig of niet. Ik heb nu de oplossing gevonden, of nou ja oplossing... Zodra ik tijd heb probeer ik 's middags een uurtje te slapen. Ik heb daar niet iedere dag tijd voor en het werkt ook niet iedere dag. Soms ben ik zo moe dat ik na dat uurtje alleen nog maar meer wil slapen, maar het merendeel van de dagen werkt het. Iets beters kan ik niet bedenken en aan jullie verhalen te lezen weten jullie ook niets... Hopelijk gaat het snel over bij iedereen!