Probleem met uithalen tampon.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Madelief20

Probleem met uithalen tampon.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 21:10

Hallo,
Ik ben 14 en ben half jaar geleden voor het eerst ongesteld geworden. Vorige maand had ik de allerkleinste tampons gekocht. Op de 2e dag had ik er een gebruikt, in brengen ging makkelijk maar er uithalen dat deed erg zeer (na 3 uur probeerde ik het) dus had nog ander half uur gewacht weer geprobeerd maar deed nog steeds zeer dus niet eruit gehaald. (het eerste stukje ging wel maar als hij er bijna uit was ging het zeer doen). Na een tijde heb ik het weer geprobeerd, deed nog steeds zeer ik vond eht erg vreemd dus ging in de badkamer zitten, deur op slot gedaan en ging gehurkt zitten, toen proberde ik het weer toen zag ik dat er een soort draadje voor zat precies in het midden van de "opening" zeg maar. Het was gewoon een draadje van vlees en geen bloed ofzo, daardoor kon hij er niet langs. Uit eindelijk met veen moeite heb ik hem eruit gekregen en daarna toch maar maandverband gebruikt omdat ik geen tampon meer in durfde te doen.
Deze maand had ik het weer (op de 3e dag) geprobeerd weer zonder probleem er in gedaan maar nu krijg ik hem er dus weer niet uit, ik vind het erg eng en ben dus bang dat er wel iets aan de hand is. Misschien hoort het wel maar daar was ik niet zeker van. Hopelijk kan iemand vertellen of dit hoort of dus niet.
×× madelief

Ps. Ik heb het niet tegen me moeder verteld omdat ik het niet durf te zeggen.& sorry voor het viese verhaal maar ik moest het gewoon weten)

Madelief20

Re: Probleem met uithalen tampon.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 21:12

Ik ga nu voetbal kijken dus morgen kom ik pas weer op bokt

Naatus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:12

kan zijn dat ie nog niet vol genoeg is, dan gaat het inderdaad zeer doen. En dat draadje van 'vlees'... Er komen de raarste stukjes/dingen uit als je ongesteld bent. Ik zou me er niet te druk over maken en nog een keer proberen. Gewoon iets langer laten zitten denk ik.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:15

wat voor maat tampon gebruik je? als je de mini van OB gebruikt en dan ook nog de comfort, dan kan het bijna niet misgaan. Ben je wel ontspannen bij het verwijderen? kan me voorstellen dat als je bang bent dat het zeer gaat doen, je (onbewust) je bekkenbodemspieren aanspant waardoor het allemaal lastiger gaat.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:30

Bedoel jij met dat 'draadje' niet het touwtje waar je aan mot trekken als je 'm eruit wil Clown ?

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:32

Ja, dat vroeg ik me ook al af, haha! Haha!
Als dat helemaal onder het bloed zit, kan ik me voorstellen dat het niet meer op zo'n blauw fliemeltje lijkt dat het eerst was. Nagelbijten / Gniffelen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:48

Wat bij mij goed hielp was gewoon een beetje persen en goed ontspannen.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:48

Misschien span je onbewust je spieren omdat het de eerste keer niet goed ging met het eruit halen van de tampon. Je denkt dat het weer pijn gaat doen en dus span je je spieren aan en dan krijg je 'm er helemaal niet meer uit. Kan ook zijn dat je niet genoeg vloeit, dus dat de tampon droog blijft en als je hem er dan uit wil trekken gaat dat stroef en dat doet inderdaad zeer.
Als dat na drie uur dus het geval is, laat hem dan gewoon nog even zitten. Volgens de beschrijving bij de tampons kan hij zonder problemen maximaal 6 uur blijven zitten, dus probeer het dan gewoon een uurtje later weer, misschien gaat het dan makkelijker.
Succes!!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 23:55

Aangezien je het heb over de opening, neem ik aan dat je met een spiegeltje gekeken hebt? Ik ben in elk geval niet zo lenig. Haha!

Je bent nog jong, dus het zou kunnen dat het maagdenvlies nog in tact is. Een maagdenvlies (of hymen) kan verschillende vormen hebben, waarbij er ook een vorm is met twee openingen . Wat jij beschrijft doet mij daaraan denken, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.

Verschillende mogelijkheden hymen:
http://www.arthursclipart.com/medical/reprocol/hymen.gif

Zie rechtsbovenin. Beetje vage tekeningen wel, maar oke er is duidelijk op te zien wat ik bedoel. Vork
Laatst bijgewerkt door Alwiene op 26-06-06 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 01:16

@Alwiene : ik denk dat dat haar probleem is, die rechts bovenin. Kan begrijpen dat inbrengen dan geen probleem is, maar dat het dan met er uithalen het niet gaat. Dat verklaart ook dat draadje wat ze dan zou zien..

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 07:44

Een vriendinnetje van mij had hetzelfde probleem bij haar 1e tampon, bij haar bleek het maagdenvlies erg stug en groot.
Bij haar kon de tampon er ècht niet meer uit en uiteindelijk heeft ze hem door haar huisarts moeten laten verwijderen.

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 08:09

Dacht ook al zoiets dat het maagdenvlies nog intact is. Op een gegeven moment "scheurt" dat vanzelf, maar ik kan me voorstellen dat dit nu nogal pijnlijk is om de tampon te verwijderen.

Indien het alleen stroef gaat, het eruit halen, dan raad ik je aan hem langer te laten zitten. Hoe meer bloed hij opgezogen heeft, des te makkelijker glijdt hij er zonder problemen en stroefheid uit.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 08:32

Toen ik heel lang geleden begon met tampons heb hetzelfde probleem gehad: erin ging wel, eruit niet meer. Uiteindelijk heeft mijn moeder hem er met een heleboel vaseline uit weten te vissen (lekker voor haar, dat ding zat helemaal vol bloed Clown ) en heb ik het wijselijk nog even bij maandverband gehouden.
De tampons waar het later wel mee lukte waren de tampons die je inbrengt met inbrenghuls, omdat die in de lengte zwellen als ze vol raken, en andere tampons in de breedte. Ik zie hierboven als tip de OB mini staan, nou die krijg ik er op mijn 27e, na 13 jaar tampongebruik nog steeds niet uit, terwijl ik van andere merken inmiddels gewoon met normaal en super kan werken. Wat een kl*tedingen zijn dat!

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:36

Urielle schreef:
Toen ik heel lang geleden begon met tampons heb hetzelfde probleem gehad: erin ging wel, eruit niet meer. Uiteindelijk heeft mijn moeder hem er met een heleboel vaseline uit weten te vissen (lekker voor haar, dat ding zat helemaal vol bloed Clown ) en heb ik het wijselijk nog even bij maandverband gehouden.

ehhhh ik zie het al voor me... Ma met haar voet tegen de muur en trek! sorry ik moest het een kwijt, kreeg er een visualisatie bij Knipoog
Maar ik denk dat het ook om het maagdenvlies gaat in dit geval. Ik denk dat de huisarts dat 'touwtje' wel kan verhelpen, maar dat moet je zelf weten of je dat wilt doen natuurlijk! Het hoeft niet maar dan zal het tampongebruik wel een stuk fijner van worden. Maar ik denk ook, hoe vaker je het doet, hoe minder last je ervan krijgt met uithalen. Maar het is natuurlijk niet fijn

Jamyloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:09

Haay,
Bedankt voor jullie reacties.
Het kon niet zijn dat ie er nog niet lang genoeg inzat, want een uur daarna was ik doorgelekt..
En dat draadje is niet het draadje van de tampon zelf want die hing er ook nog gewoon, en het is ook niet bloed want de vorige keer zat het er ook al en het doet zeer als ik er dan aan trek.
(Ik heb hem er wel uitgekregen)
××

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:27

Misschien moet je eens naar de gynaecoloog voor dat 'draadje' of gewoon bij de huisarts .. Want dat is toch niet zo erg normaal volgens mij, maar als je er natuurlijk geen last van hebt ...

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:33

Zit dat draadje vast aan bijde kanten van je euhh dingens? Clown

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:35

Ik denk dat dat draadje een deel van je maagdenvlies is dat in de weg zit.

Madelief20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 12:49

Davanni schreef:
Zit dat draadje vast aan bijde kanten van je euhh dingens? Clown

Ja hij zit zeg maar van links naar rechts naar me benen toe, en zit an allebij de kanten vast

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:51

Blijf ik toch bij mijn eerste post dat het waarschijnlijk een deel van je maagdenvlies is. En zo te zien gaan er aardig wat bokkers met mij mee in dat idee. Ja

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:10

Even door laten knippen, of geen tampons meer gebruiken...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:51

misschien kan ze het dan beter laten door knippen als ze dat niet te genant vind Lachen Dat zorgt ook op lange termijn voor minder problemen..... Lachen

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:04

Hoe werkt dat doorknippen Cool ?

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 21:22

Schaartje, pincet, huppakee. Haha!

Nee serieus, ik denk dat je gewoon even langs de huisarts moet gaan.
Weet je moeder het inmiddels al?
Kan me voorstellen dat het moeilijk is zoiets te vertellen.

Ik weet nog dat mijn moeder me ook wel wilde helpen met tampons, die stelde voor dat zij dat ding erin stopte. Clown
Uiteindelijk ben ik er zelf wijs mee geworden.
Gebruik wel nog steeds die met inbrenghuls, na een nogal freaky verhaal dat ik ooit gehoord heb. Nagelbijten / Gniffelen

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 00:06

Bij mij doet het ook altijd wel pijn bij het eruit halen, maar ik zet dan altijd maar even door. Tampons gebruik ik dan ook alleen als het echt niet anders kan, dan maar een paar dagen er oncharmant bij lopen met maandverband.