Ik kwam er net na een paar slokken achter dat de melk die ik dronk behoorlijk bedorven was. Wat nu, proberen het er weer uit te krijgen of is dat niet nodig?
Niet zo vreselijk geloof ik. Het geeft even een rotsmaak en het blijft meestal binnen (volgens mij is er nog wel een aflevering van Fear Factor geweest waarbij ze dat moesten drinken).
Als het echt goed bedorven is dan komt het vanzelf wel weer eruit, daar hoef je niks voor te doen .
Volgens mij is het zelfs wel gezond soms (ligt er aan hoe bedorven het is natuurlijk). Mijn juf van de basisschool vond pannenkoeken van bedorven melk extra lekker (waar is de kotssmily) maar dan zijn de bacterien er natuurlijk al uitgebakken Naja volgens mij kan het niet zo veel kwaad en anders komt het er inderdaad vanzelf weer uit
En als je daar nu mosselen of een ander gevoelig product te eten krijgt dan zul je bij eventuele ziekte nooit weten of het nu door de melk of door het eten kwam .
Zure melk is niet giftig. Melk wordt zuur door melkzuurbacterien, dezelfde soort/familie van bacterien die ook yoghurt maken, en ook gebruikt worden in allerlei aangezuurde drankjes die als gezond worden aangemerkt.
Melk drinken an sich is niet ´normaal´. De mens is het enige zoogdier dat niet na verloop van tijd lactose intolerant wordt. Lactose intolerantie is dé manier van de natuur om afspenen te bewerkstelligen, nl.
En dan bovendien: we drinken koeienmelk, geen mensenmelk. Hoe onnatuurlijk kan je bezig zijn?
Als je wordt gebeurt dat bínnen 4 uur... (leerde de eigenaar mij van eetcafé Odessa op de Hoge Woerd in een HACCP-cursus-in-het-kort). Als je daarna niets merkt is het dus oké..
(Overigens wordt het eten bij Odessa extreem goed gecontroleerd itt wat je verwacht van het griebus interieur!!!)
Wel smerig trouwens.. hoop dat je er geen rare associaties aan overhoudt met melk..
Ik zou niet juist direct gaan spoelen met water. Dan verdun je het maagzuur die alle bacteriën en andere rottigheid doodt. Na een tijdje (afhankelijk van of je ervoor hebt gegeten of niet) kun je dan wel gaan spoelen, maar dat is meer om het zo snel mogelijk uit te plassen. Als je er geen last van hebt gekregen hoef je dat ook niet te doen. Werkt sowieso erg goed bij griepjes, maar ook bij een enorme kater
Zure melk is alleen smerig en dat bepaalt de houdbaarheidsdatum. Dus als je dat onder bedorven verstaat is er niet veel aan de hand
Ik neem aan de het gepasteuriseerde melk is? In dat geval moet je wel opletten met pathogene bacteriën, die gaan wel dood tijdens het pasteurisatieproces, maar vormen toxinen en sporen. Als je de melk niet gekoeld bewaard heb kan het dus zijn dat je alsnog een voedselvergiftiging oploopt, omdat de sporen weer volgroeid zijn tot bacteriën.
Een voedselvergiftiging merk je echter wle binnen enkele uren, dus je hoeft je niet erg veel zorgen te maken.
Peelemeisje: nou draai je het om. 2000 jaar geleden hadden we nog geen boerderijen met honderden koeien. Die zijn er omdat mensen melk zijn blijven drinken, iets wat eigenlijk niet natuurlijk is. Dus eerst waren er de mensen die, onnatuurlijk als het is, melk gingen drinken. Om aan de enorme vraag te voldoen kwamen er boerderijen met honderden koeien. En niet andersom. Er waren niet eerst zoveel koeien waardoor mensen zoveel melk gingen drinken. Er zijn speciaal koeienrassen gefokt die zoveel mogelijk melk geven. Iets wat imo ook niet natuurlijk is.
Maar goed, het is volledig offtopic en ik denk ook niet dat zo'n discussie veel zin heeft. Mensen drinken nu eenmaal melk of het nou natuurlijk is of niet
De melk was nog 5 dagen goed oid, maar had een paar dagen buiten de koelkast geslapen. Een oplettende huisgenoot was blijkbaar zo vriendelijk geweest hem toen weer ín de koelkast (MIJN koelkast) terug te zetten.