cf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nOllie

cf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 17:48

Hallo Allemaal het is weer een tijdje geleden dat ik iets heb geplaats
maar ik heb sins een tijdje een meisje in mijn klas met de ziekte cf
ook wel taaislijm ziekte genoemd. ze zit nu bij ons in klas en ik weet eigenlijk niet goed hoe ik moet omgaan met haar omdat ze tog wel heel ziek is Ze heeft nu ook een paard gekregen omdat dat heel gezond is voor haar ziekte ik heb nu ook mee geweest met haar ouders naar t ziekenhuis om haar op te vrolijken ze is bij ons op school gekomen omdat ze is weggespest op haar vorge school door haar ziekte dat vind ik zo erg dat ik het effe kwijt

Groetjes NOlke

Bas232

Re: cf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:07

Een kennis van ons heeft dat ook....
Niks mis mee.....

Gewoon mee omgaan, en als je er iets niet aan begrijpt gewoon vragen.

Die mensen leven een beetje anders dan wij, je zijn blij met elke dag dat ze nog meemaken.
Ze zijn niet zielig.

Geloof me, je kan alles aan ze vragen......als je dat niet doet ben jij degene die het erger maakt.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 20:44

NM --> MW

Bas232

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:00

Justy schreef:
NM --> MW

Te lui om te typen?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 22:46

Bas232 schreef:
Justy schreef:
NM --> MW

Te lui om te typen?

Zo ga jij je ff schamen!!! Met een dikke 600 posts zou je beter moeten weten.
Wat deze moderator hier zei was dat ze het topic verplaatste van Nieuws en Maatschappij naar Mens en Welzijn. En nee dat doen ze niet in volzinnen met zoveel topics per dag.

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 00:23

ik heb mn profielwerkstuk afgelopen jaar gedaan over CF! Ik weet er eigenlijk best veel over, al zeg ik het zelf.

Maar je moet niet anders tegen haar doen dan tegen anderen. Je moet haar ook niet anders behandelen. Het zijn ook gewoon mensen, alleen ze liggen vaak in het ziekenhuis, omdat het soms best een moeilijke ziekte is. Al ligt het ook aan de soort CF dat ze heeft. De ene vorm is veel zwaarder dan de andere .. .

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 12:57

Mensen kunnen gewoon normaal tegen ons doen hoor! Haha!
Wij zijn ook maar mensen, alleen met een probleempje qua gezondheid. Knipoog

Je schreef dat je niet weet hoe je met haar moet omgaan omdat ze redelijk ziek is. Hoe ziek is ziek? Gaat ze nog gewoon naar haar pony als ze niet in het ziekenhuis ligt? Misschien kun je een keer met haar meegaan? Waarschijnlijk vindt ze het best leuk om te weten dat er meer meiden in haar klas dezelfde interesses hebben! Haha!

Als je met haar omgaat buiten het ziekenhuis gebeuren, zul je al snel langs haar ziekte heen gaan kijken, en haar zien als de persoon die ze is.
Misschien houd je er wel een hele leuke vriendin aan over! Knipoog

ikke_kellY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:40

wij hadden 2 meisjes op mijn school met cf.
dit jaar is er een overleden tijdens de operatie. Verdrietig
De andere is een zus van een vriendin van mij, zij geeft graag antwoord op je vragen enzo dus ik denk dat je als je iets wil weten gewoon het moet vragen aan het meisje van je school, gewoon interesse tonen en laten zien dat je er bent voor haar.

succes

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 19:11

Behandel haar niet als een gahandicapte, maar als een volwaardig mens. Hiermee zeg ik niet dat je haar als gehandicapte behandelt, maar 9 van de 10 met een lichamelijk probleem of beperking kun je gewoon vragen wat er is, wat je zou moeten doen als jet verkeerd gaat. Je kunt haar niet blijer maken dan vragen aan haar te stellen en interesse in haar en haar ziekte te tonen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:08

Mijn neefje en nichtje hebben het ook, en eigenlijk denk ik er al niet eens meer bij na.. Ja ze zijn wat vaker ziek, maar wel gewone mensen..
Gewoon fijn mee omgaan, en idd misschien kun je is een keer mee naar d'r paardje ofzo Lachen