Blaasontsteking :(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Reem

Blaasontsteking :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 15:51

Liep al een paar dagen met het idee dat ik wel eens blaasontsteking kon hebben, maar voelde me verder prima dus niks mee gedaan. Vandaag deed het toch wel weer heel erg pijn en ben ik naar de dokter geweest, en ja hoor.. blaasontsteking Boos!
Ik had het nog nooit gehad, de term "het voelt alsof je scheermesjes plast" kon ik me nooit voorstellen, nou nu wel. Wat doet dat pijn zeg Bloos! Nu maar hopen dat de antibiotica snel aanslaat.. Ach gut

joke20

Re: Blaasontsteking :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:14

En heel veel drinken helpt.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:15

ik ken het gevoel :d ik krijg minstens 1 keer per jaar een blaasontsteking. het al vanalles geprobeerd maar het helpt niet Lachen de antibiotica helpt normaal wel snel hoor!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 16:36

Vorig jaar zomer ook gehad; liters thee gedronken ( Misselijk ) en iedere 5 a 10 minuten weer moeten rennen voor een paar (zeer pijnlijke!!) druppels Ziek

Te lang mee rondgelopen dus helaas is het regelmatig terugkomend geworden.
Van de antibiotica ben ik een paar dagen beroerd geweest maar binnen een week was het (bijna) over. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 12:24

Ik heb het een paar jaar terug gehad. Ik had vreselijke pijn bij het plassen en mijn urine zat vol witte vlokken.
Ik heb mezelf in een 2 uur tijd een litertje of 6 kamillethee naar binnen gewerkt met antibiotica van de huisarts en met een halve dag voelde ik me al een heel stuk beter.

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 13:30

Ja vooral héél véél drinken!!
En de antibiotica erbij.
Ik heb het ook gehad een aantal jaar terug, ik ken het gevoel ...

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 13:33

Ik ken het ook, ik ben dit jaar al 3 keer de l*l geweest en van de antibiotica kreeg ik schimmelinfectie!

Heel veel drinken!!!!

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 14:11

Ja ik zal mn spa flesje maar weer eens vullen. Ik moet mezelf echt herinneren om te drinken, anders vergeet ik het gewoon Clown

Ik slik pas sinds gister antibiotica, maar merk nu al dat plassen minder pijnlijk aan het worden is Go jij! Go jij!

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:17

Goed dat je direct naar de huisarts bent gegaan!
Mijn vriendin ging gewoon naar school op de fiets en alles, en die kon na een paar dagen niet meer opstaan zonder over te geven.
Ze had toen via de blaasontsteking nierbekontsteking en alles gekregen...
Moest wel een week in het ziekenhuis liggen!

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:55

Ik heb het ook een keer gehad. Kan soms bijna niet lopen van de pijn. En om de 10 min. moest ik weer naar de wc! Vork Heel veel water drinken.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:39

cranberry's schijnen ook goed te helpen...
ook verkrijgbaar in sap en capsules

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:49

Klopt Lachen Cranberry(capsules) is heel erg goed voor je blaashuishouding en -weerstand. Ik heb nu 5x blaasontsteking gehad dit jaar en zit nu aan mn 3e antibiotica van de afgelopen blaasontsteking. 'Mijn' bacterie bleek immuun te zijn voor de voorgaande antibiotica's.
Het is dus van belang dat je je urine na het afmaken van je kuur opnieuw laat controleren!

Veel water drinken en een potje cranberry capsules kopen. Zo voorkom je dat het snel weer terug komt.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:17

Vervelend, hoe gaat het nu?

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 09:28

Veel drinken kan het nog genezen in een beginstadium.

De bacterien van de ontsteking verzamelen zich in de blaas. Als je veel drinkt, plas je ook vaker. De urine neemt de bacterien mee. Op die manier kunnen de bacterien zich moeilijker vermenigvuldigen, waardoor je het ergste nog voor kan zijn.

Als het niet snel beter gaat raad ik iedereen echt aan zo snel mogelijk naar de dokter te gaan (met een potje urine Haha!). Als je te lang wacht kan het naar boven gaan, en kan je dus nierbekkenontsteking krijgen. En geloof me, dat is geen pretje. Ik merkte het doordat ik op een gegeven moment rugpijn kreeg. Zware antibiotica gehad, en gelukkig sloeg dat aan.
Maar nierbekkenontsteking kan ook minder prettig aflopen...

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 10:03

Ik ben inderdaad blij dat ik snel naar de dokter ben gegaan, antbiotica werkt snel. Ik heb eigenlijk nergens last meer van Lachen

Laurier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 10:19

Takkel schreef:
Veel drinken kan het nog genezen in een beginstadium.

De bacterien van de ontsteking verzamelen zich in de blaas. Als je veel drinkt, plas je ook vaker. De urine neemt de bacterien mee. Op die manier kunnen de bacterien zich moeilijker vermenigvuldigen, waardoor je het ergste nog voor kan zijn.

Als het niet snel beter gaat raad ik iedereen echt aan zo snel mogelijk naar de dokter te gaan (met een potje urine Haha!). Als je te lang wacht kan het naar boven gaan, en kan je dus nierbekkenontsteking krijgen. En geloof me, dat is geen pretje. Ik merkte het doordat ik op een gegeven moment rugpijn kreeg. Zware antibiotica gehad, en gelukkig sloeg dat aan.
Maar nierbekkenontsteking kan ook minder prettig aflopen...

ik kan met je meepraten... Knipoog
ik had een aantal jaren terug tot 2 keer toe (dus achter elkaar) blaasontsteking, daarna kreeg ik er nog een nierbekontsteking bij... nou ik kan je vertellen ik ging echt dood van de pijn, kon amper lopen... mja alles is weer goed gekomen... ik heb laatst weer blaasontsteking gehad, tot drie keer toe andere medicijnen moeten krijgen omdat het niet aansloeg.. de derde keer kreeg ik medicijnen mee die ze eigenlijk nooooit meegeven aan kinderen, maar ze moesten bij mij wel, vanwege het gevaar op nog een keer een nierbekontsteking... gelukkig is nu alles onder controle Knipoog ...

@ts: fijn dat de kuur aanslaat... nog succes Knipoog