Tja.,.... als jij steeds meer gaat eten op je tachtigste, groei je ook nog wel hoor
Maar dat bedoel je vast niet. Qua borsten en rondingen etc. kan je best lang doorgroeien volgens mij. De een heeft wat sneller alle vrouwelijke rondingen dan de ander.
Qua botten en lengte geloof ik tot je 18e, al heeft dat er weer mee te maken wanneer je in de puberteit zit, en wanneer je de groeispurt hebt gehad...
Ik heb al mijn hele leven één groeispurt Ik weet niet wanneer je uitgegroeid bent. Verschilt per persoon. Ze kunnen foto's maken in het ziekenhuis om te kijken hoe lang je wordt en of je al uitgegroeid bent. *Alleen zaten ze er bij mij een aardig stukje naast. Ben nu al 8 cm groter dan uitgerekend*
Ze kunnen aan de hand van een foto van je middehandsbeentjes je lengte schatten. Weet niet precies hoe ze dit doen, maar aan het bot kunnen ze zien hoe lang je ongeveer nog doorgroeid.
Ik heb wel eens gehoord dat wanneer je als meisje ongesteld wordt dat je dan bent uitgegroeid. Je wordt hooguit nog 1 of 2 cm langer. In mijn geval klopte dat wel.
Van jongens heb ik gehoord dat die door groeien tot ongeveer hun 21.
Daarom zie je vaak dat in de brugklas meisjes veel langer zijn dan de jongens en de jongens ze dus later weer inhalen.
Ik heb gehoord dat als je ongesteld bent geweest, je in de lengte niet zo heel veel meer groeit. [hoogstens een paar cm.] Klopt bij mij wel. Toen ik ongesteld werd was ik 1.78. Ben nu 1.80/1.81
Qua ontwikkeling ga je langer door. Weet niet precies tot welke leeftijd. 21?
Ik was toen ik 12/13 was 1.80 en Nu ben ik 15 en 1.82 en ik groei niet meer.. Geloof inderdaad dat je als je ongesteld bent geworden nog maar een paar centimeter groeit.