afvallen-> goed dieet gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_Nimbus

afvallen-> goed dieet gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 14:03

wie heeft er een goed dieet/idee/alternatief/voorbeeld

om af te vallen
maar wel normaal te eten

iki heb al van alles geprobeerd, maar weinig resultaat

ik heb een kantoorbaan van 8 tot 5
en 's-avonds mijn paard

dus best druk en kan geen gekke dingen klaarmaken
maar moet ook wel goed eten

wie helpt

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:08

Sonja Bakker

iedereen in mijn omgeving die daar aan doet, valt af zonder al te veel te laten staan en ze zijn er (zover ik weet) allemaal tevreden over.

(en moet me regiogenoot even promoten he )

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:15

Ik volg het 1000 calorièn dieet dat gaat erg goed.

FZ_Lin

Re: afvallen-> goed dieet gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 23:31

ik ga dit topic volgen Lachen
wat ik ook doe, ik val niet zoveel af, maar wel een beetje, maar kom ook zo weer bij, ookal eet ik 3 maal daags gezond..

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 23:49

Weight watchers, diverse mensen die ik ken hebben tientallen kilo's verloren m.b.v. het bijbehorende puntensysteem.

Mar_Nimbus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 08:50

Juud87 schreef:
Sonja Bakker

iedereen in mijn omgeving die daar aan doet, valt af zonder al te veel te laten staan Lachen en ze zijn er (zover ik weet) allemaal tevreden over.

(en moet me regiogenoot even promoten he Tong uitsteken )

???? en wie is sonja bakker
en waar kan ik haar vinden

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:01

Nu word ik ook wel nieuwsgierig naar Sonja Bakker !!
Volgens mij moet je toch het meerendeel van wat je lekker vindt laten staan en van de porties ook nog eens de helft opeten. Kortom eigenlijk niet te doen Knipoog dus als Sonja Bakker met een goed alternatief komt dat is dat zeer welkom. Maar Gijs; ben je wel echt te zwaar of vind je dat je in maat 38 moet kunnen passen ook al ben je de 4o gepasseerd? Die neiging heb ik namelijk ook en misschien kunnen we beter accepteren dat maat 40/42 ook heel acceptabel is?

Lientjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:12

gijs schreef:
Juud87 schreef:
Sonja Bakker

iedereen in mijn omgeving die daar aan doet, valt af zonder al te veel te laten staan Lachen en ze zijn er (zover ik weet) allemaal tevreden over.

(en moet me regiogenoot even promoten he Tong uitsteken )

???? en wie is sonja bakker
en waar kan ik haar vinden

op www.sonjabakker.nl staat misschien wat informatie Knipoog

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:16

ok zit nu op 56 kg ... afgevallen dus ...en nee ik waai nog lang niet weg Bloos Vork

tip 1 WIL NIET TE SNEL
wat er snel afgaat gaat er nog sneller weer aan en meestal meer

tip 2 BLIJF NORMAAL ETEN !
als je een honger dieet gaat volgen went je lijf daar aan en iedere hap die er binnen komt houd het direct vast / slaat het op , met als gevolg dat als je weer normaal gaat eten je lijf nog steeds geprogrammeerd staat op alles direct opslaan wat er binnenkomt

tip 3 REGELMAAT
eet een stevig ontbijt en eet regelmatig en normale porties neem desnoods extra boterham
meeste mensen eten te weinig brood , zie gevolg uitleg hier boven

tip 4 KLEINE DINGEN
ietsjes minder suiker
ietjes minder vet
ietsjes minder frisdrank
gewoon alle slechte dingen ietsjes minder doen

tip 4 VEEL DRINKEN
en dan geen liters vruchtensap ed want daar word je ook dik van , gewoon iedere ochtend eerst glas water dan eten heb je trek tussen door eerst glas water voor iedere maaltijd eerst glas water
liever geen 2 glazen daar je maag dan ook op rekt als je toch veel eet ..2 word je ook snel zat , wissel af met glas thee (zonder suiker ..neem een thee met smaakje doet al wonderen)
glaasje oploslimo (gewoon niet t veel er in doen ) etc

tip 5 IETS MEER BEWEGEN
het is onzin nu super actief in de weer te gaan als je daar eigenlijk geen tijd voor hebt en dus ook niet lang gaat volhouden daarbij heb je eerder kans op je lijf te beschadigen dan dat er iets goeds uitkomt als je inene te zwaar belast
dus gewoon een keer (gedeeltelijk) de trap ipv de lift
stap eens op de fiets of breng die post lopend naar de brievenbus ipv afgeven op het werk of halverwege met de auto ..

tip 6 BLIJF GEWOON GENIETEN
ga je zelf nou niet alles dirrect verbieden , dat werkt toch maar kort
en maakt het niet leuker
neem gewoon gebakje op een verjaardag bv of een lekker ijsje
alleen houd het bij 1 ijsje neem 1 bolletje ipv 2 of 3

tip 7 KOOP MINDER SNOEPGOED/KOEKJES/CHIPS EN KOOP IETS AAN FRUIT IN DE PLAATS OF PEENTJES BV
dat wat niet in huis is kun je ook niet eten , neem 1 zak chips , gedeeld door evt gehele familie valt het dan mee , maar op is op , volgende week weer een week
heb je gewoon trek in iets pak dan eens iets van fruit , hartigetrek neem een boterham met vetarme kaas bv (scheelt niet erg veel met normale maar wel iets ,

tip 8 GA NIET IEDERE 5 MINUTEN OP DE WEEGSCHAAL STAAN
gewoon 1 x per week maximum
je gewicht schommelt altijd wat en op de grammen moet je niet letten
1 x extra geplast n je weegt paar honderd gram minder om het over de stoelgang maar niet te hebben Bloos , sochtends en savonds daar zit al een vrschil in (maag darm inhoud en vocht ..)

tip 8 tel alle ietsjes op en zie dat het nog heel wat is Haha!

als je 1 a 2 kg pr maand afvalt is t blijvend afvallen
geen snel resultaat zoals met kuren en supr dieeten (de 1e 6 kg is overigens gewoon je darm inhoud ..dus jezelf voor de gek houden ..) deze manier is dus ook gezond , zonder dat er allemaal gifstoffen in je lijf komen

succes Knipoog

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 10:10

Zeker niet een 1000caloriën dieet gaan volgen (en ja, Sonja Bakker is ook 1000 caloriën). Eerste weken zal je afvallen, dan past je stofwisseling zich aan omdat je te weinig binnen krijgt, en als je dan weer wat meer gaat eten slaat je lichaam het meteen op. Leuke praatjes allemaal van o.a. Sonja Bakker, maar je kan beter gewoon iets minder eten dan dat je nu doet, en meer bewegen, dan gaat het misschien langzamer maar komt het er niet meer aan. Lachen

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 10:30

Een algemene tip:

Bedenk dat je lijf/hersenen ongeveer 10 tot 15 minuten na het eten pas het signaal 'vol' geeft. Daarom heb je na het eten vaak het gevoel dat de broek op de 'vreethaak' moet, het signaal 'vol' wordt feitelijk te laat gegeven en je eet vaak te lang door en dus eet je te veel.
Houd dat in je achterhoofd en eet een minder grote portie of eet heel rustig.

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 10:33

Schrijf voor jezelf eens op wat je op een dag eet. Ga dat evalueren, en kijk wat je kan minderen. Neem kleine stapjes tegelijk.

Al die drastische dieten zijn leuk, maar niet vol te houden. Misschien een week, of 2, of 3, maar je valt gegarandeerd weer terug in je oude patroon. En als je af wilt vallen, en niet meer wilt aankomen is het de bedoeling dat je je voedingspatroon aanpast voor de rest van je leven. Zo'n raar dieet als Motignac oid kan je echt niet je hele leven vol houden...

Dus begin beijvoorbeeld met het vervangen van de te vette dingen. Neem light margarine (van Becel) ipv gewone, neem olijfolie ipv bak en braadvet etc. etc. Neem magere vleeswaren (kipfilet etc.) ipv vette worstsoorten, neem 30+ kaas ipv vette kaas. Kortom, ga in stapjes dingen veranderen.

Daarnaast heeft dit alleen maar zin als je ook meer gaat bewegen. Kies wel een sport wat je leuk vindt... op die manier blijf je gemotiveerd, en doe je het niet alleen puur voor het afvallen Knipoog

Ben dietist... dus indien je nog vragen hebt kan je ze altijd stellen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 11:11

ok en als je niet meer kunt sporten zoals ik ?
toen ik begon met lijnen was ik aan het revalideren
heb net daarvoor zelfs tijdje helemaal niet kunnen eten (en ookm niet afvallen ..geen gram )

annepaardoesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 11:21

mag ik misschien vragen hoe oud je bent en wat je lengte is?
Ik vind namelijk 56 kg niet zo veel klinken voor iemand die een kantoor baan heeft (niet dat ik denk dat je oud bent maar dat je een volwassene bent).

silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:49

Ik wil zelf ook weer een dieet gaan volgen. Wil af van die extra kilo's en wil gewoon weer wat gezonder gaan leven. Heb van de week het boek van Sonja Bakker gekocht. Ga het goed doorlezen en ik hoop dat ik er wat aan heb. Wil me er iig wel goed aan gaan houden! Lachen

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:36

(marleen_usar) Ik volg het 1000 calorièn dieet dat gaat erg goed.

volgens werkt dat het best van allemaal.

judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 23:01

www.fitclub.nl werkt super!! Ik mag nu 1780 calorien per dag en val nog bijna een kilo per week af! Sneller mag je ook niet afvallen, dan wordt het ongezond. En een 1000 calorien dieet is gewoon een crashdieet, waarmee je een aanslag op je lichaam pleegt en je verbranding steeds langzamer gaat (zogenaamde spaarstand) en wanneer je dan weer gewoon gaat eten kom je des te sneller weer aan, omdat alles zo langzaam verbrand. Minder dan 1300 calorien is, ook bij een dieet, echt het minimum wat je moet eten om je motortje draaiende te houden! Op fitclub berekenen ze het aantal calorien wat je binnen moet krijgen om op gewicht te blijven, daar gaan ze per dag gemiddeld 500 calorien onder zitten (afhankelijk van het resultaat dat je wilt halen, maar 1300 is gewoon het minimum) waardoor je nog steeds gewoon kunt eten wat je wilt, maar je wel bewust wordt van hoeveel calorien waar in zit enz. Het is gewoon een verandering van je levensstijl. Daarnaast uiteraard ook meer gaan bewegen, maar ik doe dit nu 6 weken en zonder meer te gaan sporten, ben ik al 7 kilo kwijt en dat zonder honger!! Zoals ik nu eet enz. kan ik dat de rest van mijn leven wel volhouden. En als je op gewicht bent, krijg je een ander, op jou persoonlijk berekend plan, met het aantal calorien etc. Ga gewoon eens kijken, werkt echt goed!

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 01:41

'k doe op dit moment al een maand of 8 aan cardiofitness.. 3x per week 30min fietsen + daarbij 30min bodybuilding.. en ben in totaal 19kilo afgevallen. Zonder op m'n voeding te letten of een dieet te volgen. Moet ik er wel bij zeggen dat ik een man ben en geen vrouw en dat 't afvallen bij mannen sneller en makkellijker schijnt te gaan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 07:48

Die 1000 calorien gaat goed ben gister uit eten geweest dus vandaag weer verder met calorièn tellen.Ik heb speciall brood dat heet slank in en na 2 sneetjes zit je bom vol.

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 08:05

Ik ben vanaf januari van dit jaar begonnen met 'anders' te eten en ben nu 20 kilo afgevallen. Het was in mijn geval eigenlijk heel simpel. Gezond (en minder) eten en meer bewegen. Een dieet is leuk, maar voor eventjes. Je valt veel af maar 9 van de 10 keer komt alles er weer. Het is dus echt belangrijk je eetpatroon te wijzigen.
Ik begin met een goed ontbijt, drink heel veel water, eet fruit als tussendoortjes, neem een magere lunch (een salade met tonijn, of krackertjes met mager beleg) en avondeten met veel verse groente. In plaats van de lift van de 8e naar de 10e etage neem ik op m'n werk nu de trap. Ik fiets naar m'n werk ipv met de bus etc. Het is soms niet makkelijk en ik moet altijd opletten met wat ik eet, maar het is het wel waard.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 10:44

Ik heb een dieet gedaan van ong 500 kcl per dag ik viel hierbij een halve kilo per dag af !! Nou he helpt voor geen ene fl*kker.. Als je 1x chips eet halve kilo er bij op soms een broodje extra halve kilo erbij op ik heb er zo spijt van dat ik er ooit aan begonnen ben!

JackenJill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 11:24

Gewoon gezond eten. Ik eet nu ongeveer 8 weken geen suiker (echt helemaal niks!), en geen melkprodukten (kan ik niet tegen, wel magere yoghurt), veel fruit, en groenten, volkoren brood, minstens 5 per dag, en mager vlees (geen varken), zilvervliesrijst, of aardappel in schil, of volkoren pasta. Al met al eet ik me de hele dag vol, en toch val ik af. In 8 weken tijd bijna 6 kilo. Is dus prima vol te houden. In het begin moeilijk om geen suiker te nemen, maar nu heb ik daar absoluut geen behoefte meer aan.

mandy101

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 12:53

blijf wel gezond eten en honger je zelf niet uit.
laat de snoep en snacks staan.
Drink veel water of thee.
Eet voldoende groenten en fruit .

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 13:56

Het 5 dagen dieet. Ja 5 dagen volgens zo'n schema eten en in het weekend gewoon normaal. Lachen
Het dieet staat bij vt geloof ik. Knipoog

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:28

Ik zou zeggen als je echt een goed dieet wil ga naar een diëtiste. Ook bewegen is nodig.
Maar sporten alleen is zeker niet voldoende zeker als je bedenkt dat je voor 1 kilo vet, 6 weken lang een half uur moet sporten op een aardig hoog niveau.

Thorretje is het niet juist de bedoeling dat je met bodybuilding aankomt en niet afvalt???