paard op me voet gehad, hoe schoen aantrekken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

paard op me voet gehad, hoe schoen aantrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 19:38

Titel zegt het al, op me werk is dr 1 van de jonge paarden op me teen gaan staan (grote teen)
Maar het probleem is dat ie nu zo dik is en zo verschrikkelijk pijn doet dat ik me schoen niet meer aankrijg. (hij is dubbel zo dik als normaal en bont en blauw, ziet dr wel apart uit )
Er zijn vast wel meer bokkers die dit probleem kennen, wie weet hoe ik dit op moet lossen, want om nou met 1 schoen en 1 slipper op me werk te komen is ook zo wat (zelfs me sok is vervelend nu)

lisantjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:40

ik heb dat ook 1 keer gehad alleen dan had ze op me kleine steen gestaan maar toen heb ik 1 dag zonder schoen moeten lopen en daarna kon de schoen wel. Het is wel het beste als je dat doen dan kan je voet wat kalmeren zeg maar anders zit het bekneld en word het weer dik

sterkte nog

Tatiane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:55

Heb je geen moeder/zus/vriendin die een grotere schoenmaat dat jij heeft? Kan wel eens de oplossing zijn.. dat de andere kant wat uitsleft moet je er natuurlijk wel bijnemen.

Ik heb eens voorgehad dat mijn paard op mijn voet gesprongen was ( van halve meter hoog), met als gevolg dat die dubbel zo dik was, bont en blauw was, en dat er twee kleine beentjes gebarsten waren... Ik vooral rondgelopen met van die "skateschoenen" die enorm los zitten, en twee maten groter waren dan mijn normale maat. Een heel dikke windel rond mijn voet, en zo die schoen in. Ging vrij goed..

Casarell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:57

stomme vraag misschien.. ben je al bij de dokter geweest?

ik ga zelf ook noiot hoor, maar het zou kunnen dat je teen gebroken is, zeker omdat ie zo gezwollen is..

ik ben een keer van een jong paard afgevallen, mijn hand werd erg dik en blauw, en tintelde een enkele keer.. ik eigenwijs, nog een paard rijden en gewoon door gewerkt.. met pijn, dat wel.. achteraf is ie dus gebroken geweest..

en nu blijft het een plek die gevoelig blijft..

een oplossing heb ik niet, maar ga even langs de huisarts..

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:29

niet! je knelt je voet alleen maar meer af in je schoen en dat is alleen maar slechter voor je voet. als het heel erg is moet je ff naar de HA gaan, die kan je wel helpen

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:21

Ik wou ook zeggen NIET!

Is alleen maar slecht omdat je misschien gaat knellen..

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 23:21

Je kunt inderdaad beter geen schoen aan doen. Of zoals hierboven al geopperd is: een schoen een maat of 2-3 groter dan de jouwe.
Verder zou je wel naar een dokter kunnen gaan, maar zelfs als het gebroken is, doen ze er waarschijnlijk weinig aan. Beetje rust houden en het been hoog leggen als je zit/ligt is wel het beste trouwens.
Sterkte!

bakkabouter

Re: paard op me voet gehad, hoe schoen aantrekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 00:16

Zonnebloem schreef:
want om nou met 1 schoen en 1 slipper op me werk te komen is ook zo wat (zelfs me sok is vervelend nu)

wat is er mis met 2 slippers dan? en een mooie opvallende windel rond de gezwollen voet

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 06:20

guanacotje schreef:
Zonnebloem schreef:
want om nou met 1 schoen en 1 slipper op me werk te komen is ook zo wat (zelfs me sok is vervelend nu)

wat is er mis met 2 slippers dan? en een mooie opvallende windel rond de gezwollen voet

Lijkt me toch niet praktisch op stal
Hij is nu trouwens helemaal dik geworden zeg!!! blauw en paars en rood het ziet dr niet uit. En zeer dat ie doet, me nagel licht dr nu ook zo'n beetje los op maar kan hem dr niet afrrekken,alleen al aanraken is een reden om bijna te gaan gillen Zal zo es vragen of ik de schoenen van mijn vader mag lenen. Word leuk vandaag om met de jonge paardenaan de slag te gaan

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:26

Hm, als je dat leuk vind? Lijkt mij alleen maar zeer onverstandig... T klinkt misschien stoer maar dat is het niet ....
Vooral met jonge paarden moet je goed op je voeten kunnen staan, en dat kan jij volgens mij nu niet...

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:55

Hmm wat ik me nu ook afvraag waarom heb je geen schoenen met stalen neuzen?Bij ons was dat verplicht toen ik met paarden werkte.

Ik wens je iig sterkte!

Zonnebloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 13:57

Cer schreef:
Hm, als je dat leuk vind? Lijkt mij alleen maar zeer onverstandig... T klinkt misschien stoer maar dat is het niet ....
Vooral met jonge paarden moet je goed op je voeten kunnen staan, en dat kan jij volgens mij nu niet...

Nee ik heb ze ook laten staan vandaag
Enne nee hoor daar is nix stoers aan, maar het moet gebeuren ik dacht dat het wel ging, maar niet dus

Stalen neuzen mag niet, als er een paard op gaat staan kunnen ze indeuken ofzo en dan ben je nog verder van huis. Zoiets was het. iig wil mijn werkgever het niet.

Juud87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:00

ik zou gelijk naar de dokter gaan!! helemaal nu het zo erg opgezwollen is..

xDramaQueen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 14:09

Ik heb er nog een litteken van (was iets met me pezen gebeurt) ik deed geen schoenen aan, ik liep gewoon de hele dag op me sloffies zelfs op school anders deed het echt teveel pijn.

Zonnebloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 14:14

ff ander vraagje, stel dat ie gebroken ofzo is, wat doen ze er dan mee? Heb niet echt zin in gips...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:22

Als het echt je grote teen is, denk ik dat ze wel voor gips kiezen. Als het een tussenliggend teentje of een middenvoetsbeentje is, doen ze er meestal vrij weinig aan.

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 21:32

Zou maar iets anders aandoen. heb je open schoenen/slippers? Misschien loopt dat makelijker. Succes!

_Stampie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:28

Ik heb ook een keer mijn kleinste teen en die teen ernaast gebroken gehad toen een paard er op gestaan heeft.
Die hebben ze toen ingetaped aan de andere tenen vast. Soort van spalk dus. Dan loop je gewoon met twee tenen aan elkaar vast. Moest een week zo houden en daarna kon ik ook weer gewoon lopen en schoenen aan.
Volgens mij gipsen ze nooit je tenen... vraag me af als dat sowieso wel kan..