Tips tegen keelpijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dutchy_

Tips tegen keelpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 19:34

Ik heb nu al een week ontzettend last van keelpijn. Normaal heb ik er niet zo'n last van, maar dit keer is het anders. Ik heb al twee nachten niet geslapen, omdat het slikken zegmaar heel erg pijn doet en ik schiet iedere keer weer omhoog als ik slik, omdat het zoveel pijn doet.

Pijnstillers al geprobeerd en keelpastilles en ook thijmsiroop enzo, maar het werkt allemaal niet. Heb ook het gevoel dat het de ene keer links zit en de andere kant weer rechts.

Zou dit gewoon keelontsteking zijn ofzo, want het is echt niet normaal, heb al vaker keelonsteking gehad, maar dat deed nooit zoveel pijn.

Ik heb de laastste tijd ook veel last van hyperventilatie, duizeligheid en flauwvallen, beetje stressige periode en gaat allemaal niet zo goed thuis, misschien heeft dat ermee te maken, maar ben het nu wel een beetje zat.

Heeft iemand enig idee wat ik tegen die keelpijn kan doen, want naar de dokter voor een zere keel, dat vind ik toch wel een beetje raar.

Miranda40

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:37

Waarom niet naar een dokter gaan? Je kunt er allicht naar laten kijken? Misschien zijn je amandelen wel ontstoken? En lekker veel koud water drinken. Wil ook nog weleens de pijn verzachten. Maarre... morgen gewoon even de dokter bellen

dutchy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 19:45

Amandelen kunnen het niet zijn, want die heb ik niet meer.
Maarja misschien dat ik morgen toch even de dokter ga bellen.
Wilde in ieder geval even weten of er hier nog mensen zijn met goede tips.

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:45

TONSIOTREEN VAN VSM

dutchy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 19:46

ok en waar kan je dat kopen, gewoon bij het kruidvat ofzo?

Miranda40

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:49

Bij elke drogisterij en apotheek. Sterkte ermee!!!!

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:50

Ja onder andere of bij een apotheek, werkt geweldig, voelde me vandaag ook belabberd en kreeg er keel en oorpijn bij, direct tonsiotreen gehaald (moet je eigenlijk standaard in huis hebben) en voel me al een stuk beter!

Tatiane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:50

Ik zit op deze moment ook een beetje met jou probleem, wel in de iets mindere versie.. Maar toch, vrij veel pijn bij het slikken.

Maar je geeft zelf aan dat je in een vrij stressvolle periode zit.. De kans zit er dik in dat dat de oorzaak is. Door stress zakt je weerstand waardoor je sneller vatbaar bent voor allerlei ziekten. Probeer dus vooral heel gezond te eten (veel vitaminen, fruit, groenten), veel water drinken, en genoeg slapen.. Zodat je je weerstand wat kan opkrikken

(ik zit in een heel stressy examenperiode namelijk..)

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:53

Amandelen kunnen weer aangroeien maar wat echt goed helpt is etherische lavendelolie, een paar druppels in een glas water en gorgelen maar. Dan ben je er met 2 dagen weer vanaf.

Happiness

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:54

de laatste 2/3 keer toen ik keelpijn had.
Ben ik onder het stoom gaan staan.
Dus de douche op zijn heetste zetten en dan dat stoom een tijd inademen.
En verrassend genoeg was me keelpijn volgende dag of veel minder en dan dag later over. of gewoon de volgende dag helemaal weg
Misschien dat het toeval was..
Maar misschien heeft het wel geholpen

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:56

Die stres zorgt die er voor dat je weinig praat, dus dat je dingen inslikt(voor je houd)?

Takkel

Re: Tips tegen keelpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:58

Doordat je in een stressperiode zit kan het goed zijn dat je weerstand wat verminderd is. Waardoor je dus vatbaarder bent.

Al die keelpastilles etc. helpt alleen bij beginnende keelpijn. Als je echt keelontsteking hebt (met koorts) gaat dit vanzelf binnen 5 tot 7 dagen weg. Ik ga daar nooit op wachten, want ik weet hoe vervelend het is als je amper kunt slikken.

Ik ga meteen naar de huisarts.... overdrijf het altijd. Zeg altijd dat ik al meerdere dagen koorts heb en echt heel veel pijn heb. Antibiotica is dan de enige optie. Huisartsen willen het tegenwoordig alleen niet meer zo snel geven bij keelontsteking. Dit komt doordat het even duurt voordat de antibiotica werkt. Als je niks neemt kan het zijn dat het even snel over is. Dus overdrijven is vaak de beste optie

dutchy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 20:00

Ehm ja dat wel, heb bepaalde dingen meegemaakt waar ik liever niet over praat met iemand, dus kan wel.

Verder ook nog de examenstress natuurlijk, maar dat is nu wel voorbij, weet niet dat ik geslaagd ben.

Is het echt waar dat amandelen weer aan kunnen groeien?

Miranda40

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:20

Volgens mij kunnen alleen neusamandelen weer aangroeien. Keelamandelen kunnen volgens mij alleen maar aangroeien als deze niet geheel zijn verwijderd.

Lancome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:23

Dr. Vogel heeft er ook iets voor kan je bij de apotheek krijgen en helpt mij altijd goed. Zij weten wel wat ik bedoel. En Trachitol werkt ook goed, vooral ook verdovend. Is wel lekker als je even uurtje zonder keelpijn wil paardrijden:)

Kytha

Re: Tips tegen keelpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:25

Ik heb het helaas ook te pakken (verkoud, keelpijn, oorpijn..)
Ik stoom vaak ook eventjes zodat alles weer open gaat (gewoon boven een bak heet water met handoek over m'n hoofd ) En veeeel keelsnoepjes eten (die dingen zijn echt vies.. maarja).
Zal morgen dat van VSM eens in huis halen, ik wordt gewoon moe van m'n eigen gesnotter

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:27

honing eten!!! helpt super en het is lkker

harlekijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:29

koud drinken,of lekker een waterijsje eten verzacht de keel

JIDO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:34

Hier nog een zieke,

Ik heb al vanaf vorige week buikgriep, misselijk, en al 3 dagen dat ik vreselijk hoest, ben inmiddels zo moe er van bah.

Vladeli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:43

Neusamandelen kunnen aangroeien, keelamandelen niet. Tenzij ze niet goed geknipt zijn, dan kunnen ze weer aangroeien, maar als het goed is niet!
Dat je hyperventileert zegt ook wel iets over je stressvolle tijd. Hyperventileren doe je niet zomaar. Dat overkomt je als je met persoonlijke problemen zit. Je geeft al aan dat je dat hebt, je thuis situatie enzo. Vraag is om hulp ergens. Aan je mentor ofzo?
Sterkte dr mee, en ik hoop dat je snel weer opknapt!