Waarom zou jij stoppen met roken??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie101

Waarom zou jij stoppen met roken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 10:17

Hallo mensen,

Ik ben net gestopt met roken, puur voor het geld.
Ik bedoel, tegenwoordig zeggen ze al dat sla ongezond is, dus voor mijn gezondheid stoppen doe ik niet..
Nou wilde ik weleens weten waarom jullie zouden stoppen of waarom jullie gestopt zijn

Chubby

Re: Waarom zou jij stoppen met roken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:26

Ik stop met roken wanneer ik stop met de pil. Voor mezelf stoppen doe ik niet, ik weet de risico's en die neem ik bewust. Maar een kindje-in-de-maak zou ik niet willen blootstellen aan de gezondheidsrisico's.

kimmie101

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 10:34

hmm dat is nou ook eens een goede reden

dingetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:35

Ik ben ook gestopt....Toch al zo'n week of 5 nu...
Ik ben gestopt omdat ik toen een griepje had en een sigaret toch niet smaakte.. Daarna heb ik er nog niet 1 weer aangeraakt en ik ben er enorm blij mee. Ik voel me 1000x beter. In het begin heb ik wel heel veel gesnoept maar dat hoef ik nu ook niet meer....
Dus ik ben gewoon per toeval gestopt zonder een reden...maar ik heb nu wel een reden om er niet meer aan te beginnen. En nu hopen dat ik het volhoud....

jepsica

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:38

Ik ben nu aan het afbouwen.
ik rookte een pakje per dag.
nu wil ik er maximaal 7 per dag roken en dan elke week eentje minder. in 1 keer stoppen heb ik geprobeerd maar lukte niet.
ik wil stoppen omdat ik aan de prednison zit voor me longen.
mijn longen zijn echt onwijs slecht. dus leek me verstandig om te stoppen. het geld wat ik normaal aan sigaretten zou kwijt zijn leg ik nu opzij.

Bingelding

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:41

voor het geld

en voor mijn conditie

Casarell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:52

Ik ben 3,5 jaar geleden gestopt met roken.. dat was ik zelfs helemaal niet van plan!!

Mijn moeder had het boek van Allen Carr gelezen en ik wilde wel eens weten wat erin stond.. niet omdat ik wilde stoppen, maar gewoon uit nieuwsgierigheid.

Ik ben dus gewoon gestopt, heb zelfs geen enkele behoefte gehad om er een op te steken. Wat wel even raar was is, is dat je tijd anders wordt omdat je nu geen tijd meer nodig hebt voor een sigaret.

Ik heb er geen moment spijt van dat ik toch gestopt ben, ik vind het zelfs nog lekker ruiken, maar ik hoef zelf niet meer.. Waarom geld uitgeven aan iets wat in rook op gaat, en je oko nog eens je lichaam bewust vergiftigd? Nee, ik weet er wel iets beters mee..

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:17

omdat ik niet dood wil daarom begin ik er niet aan. heb wel een keer een sigaret geprobeert enzo.... snap niet wat mensen daar aan vinden.

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:21

roken is nu nog veels te lekker en stoppen ga ik nu ook nog niet doen (onverstandig, i know) maar stél dat ik zwanger zou raken of er voor kies om zwanger te worden, dan zou ik stoppen met zowel alcohol drinken als het roken van sigaretten; ik vind niet dat mijn ongeboren kind de dupe moet worden van mijn 'slechte gewoontes' dus ja, in het belang van mijn kind zou ik dan wel stoppen, zeker weten.

ikke1976

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:29

Dus je zou wel zorgen voor je kind, maar kan niet eens voor je eigen lijf zorgen??

Nienke86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:34

Ik ben nu 3 maanden gestopt met roken
Omdat in onzd familie een te hoog cholesterol zit , dus ik moest wel ( samen met men meoder )
En we mogen bijna geen vet eten meer hebben want dat is heel erg ongezond voor ons
En als ik door ging met roken en dus vet eten kan ik voor men 40ste dood zijn !!!
Doordat ik dus erfelijk belast ben
Naja die reden dat ik anders niet oud word is voor mij toch wel genoeg om te stoppen met roken

kimmie101

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 11:35

hmm ze bedoelt gewoon dat ze niet wil dat haar kind ziek wordt vanwege haar.
wat ze met haar eigen lichaam doet mag ze natuurlijk zelf weten en als ze wilt roken mag ze dat ook zelf weten.
je kind kiest er alleen niet zelf voor, maar wordt of door jou gedwongen mee te roken of je zegt: nee, ik stop voor mijn kindje.
ze heeft niet gezegd dat ze er daarna ook niet meer mee begint, het is puur omdat ze een gezond kindje op deze wereld wilt zetten DENK IK

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:35

redenen van mensen rond me:
- geld (tel maar eens uit op een jaar sommigen kunnen ermee op vakantie!)
- gezondheid (hoesten, niet meer mee kunnen,...)
- je verveelt er vaak mensen om je heen mee....

voor mij genoeg reden om niet te beginnen

ikke20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:37

k ben vorig jaar gestopt. mn vriend wou graag dat ik zou stoppen en ik wou het zelf ooke rg graag. deed het meer uit gewoonte als k op stal was enz. en op de vaste plekken (school pauze) fiets enz heb toen het met mijn hond slecht ging 1 sigaretje gerookt en toen hij dood was nog 1 en daarna heb ik niet meer gerookt. en kan er goed afblijven heb er geen problemen mee. som als mn vriendin rookt heb k er wel eens zin in maar blijf eraf als ik het toch doe vind ik het smerig.

Stopcontact

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:39

Ik ben nu een paar maanden gestopt.
Heb er nu ook niet echt problemen meer mee.
Af en toe rook ik nog eens een sigaretje.
Heb het ook gedaan voor het geld.

KimH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:40

Ik ben ooit ook zo stom geweest om te beginnen met roken, en ja ik ben er verslaafd aan. Ik heb me voorgenomen om na de zomer (eind sept.) te gaan stoppen met roken. Waarom dan pas? Omdat ik dan in mijn nieuwe huis zit en niet IEDEREEN om me heen rookt ( willen ze roken in mijn nieuwe huis.. prima maar dan wel op het balkon.)
De reden dat ik stop, is mijn gezondheid. Ik ben het zelf aan het verprutsen en dat is een beetje stom zeg maar.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:43

ik ben al lang gestopt.
maar mis het nog wel.
ik kan er een reden aan toevoegen, om te stoppen:
tabak word verbouwd en gewonnen onder zware omstandigheden, met kinderarbeid en alles.
die kinderen kunnen niet naar school bijvoorbeeld, en werken lange dagen in de tabak.
als je daarbij nadenkt word het ook minder verleidelijk vind ik.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:45

hhhmmm vraag ik mezelf ook wel eens af
dus rook ik nog steeds vrolijk door

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:45

Ik vind het heerlijk om te roken, heb ook geen stop-plannen.

Ben een aantal jaar geleden wel een half jaar gestopt.

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:46

Ik ben gestopt, dit vanwege ademhalingsproblemen die ik had (en nog wel eens heb).
Mijn ademhalingstherapeut raadde me aan te stoppen

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:55

ik ben ruim 2,5 jaar geleden gestopt met roken. ik had veel en vaak een ontsteken keel, last van het altijd benauwd hebben, hoestbuien als een zeehond, zelfs zo erg dat mijn ouders na het stappen weleens in mijn kamer hebben gekeken of het echt wel goed ging met me als ik lag te slapen, zo erg was het. op een gegeven moment ging ik naar de huisartrs voor de aanhoudende keelpijn( al een week of 5 heel heftig) en toen heeft hij een opmerking geplaatst waardoor ik gestopt ben: meisje, je rookt.. pima, ik ga daar niet over zeuren je weet zelf wel dat het niet goed is, maar ga je ermee door op dezelfde voet als nu kan ik je wel vertellen dat je dan aan longemfyseem lijdt en met een zuurstof tank door het leven kan als je een jaar of 40 bent, bent hebt al bronchitis en je bent blijbaar dus ook nog eens gevoelig in je longen, dat maakt het niet gunstiger'
daar ben ik behoorlijk van geschrokken en heb buiten de laatste peuk opgestoken, samen met mijn mams ben ik toen gestopt en nog steeds.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:11

roossie22 schreef:
ik ben ruim 2,5 jaar geleden gestopt met roken. ik had veel en vaak een ontsteken keel, last van het altijd benauwd hebben, hoestbuien als een zeehond, zelfs zo erg dat mijn ouders na het stappen weleens in mijn kamer hebben gekeken of het echt wel goed ging met me als ik lag te slapen, zo erg was het. op een gegeven moment ging ik naar de huisartrs voor de aanhoudende keelpijn( al een week of 5 heel heftig) en toen heeft hij een opmerking geplaatst waardoor ik gestopt ben: meisje, je rookt.. pima, ik ga daar niet over zeuren je weet zelf wel dat het niet goed is, maar ga je ermee door op dezelfde voet als nu kan ik je wel vertellen dat je dan aan longemfyseem lijdt en met een zuurstof tank door het leven kan als je een jaar of 40 bent, bent hebt al bronchitis en je bent blijbaar dus ook nog eens gevoelig in je longen, dat maakt het niet gunstiger'
daar ben ik behoorlijk van geschrokken en heb buiten de laatste peuk opgestoken, samen met mijn mams ben ik toen gestopt en nog steeds.

dan heb ik nog 4 jaar tegaan

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:15

terorita schreef:

dan heb ik nog 4 jaar tegaan

tsja... uiteraard gold deze opmerking van mn huisarts voor mij persoonlijk aangezien we (gelukkig) niet allemaal hetzelfde zijn en dezelfde kwalen hebben

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:17

ikke1976 schreef:
Dus je zou wel zorgen voor je kind, maar kan niet eens voor je eigen lijf zorgen??

kimmie101 schreef:
hmm ze bedoelt gewoon dat ze niet wil dat haar kind ziek wordt vanwege haar.
wat ze met haar eigen lichaam doet mag ze natuurlijk zelf weten en als ze wilt roken mag ze dat ook zelf weten.
je kind kiest er alleen niet zelf voor, maar wordt of door jou gedwongen mee te roken of je zegt: nee, ik stop voor mijn kindje.
ze heeft niet gezegd dat ze er daarna ook niet meer mee begint, het is puur omdat ze een gezond kindje op deze wereld wilt zetten DENK IK

Inderdaad; zoals kimmie101 het verwoord, was ook mijn bedoeling. Tuurlijk ben ik oud en wijs genoeg om 'voor mijn eigen lijf te zorgen'; het zou naief zijn om te denken dat roken totaaal niet slecht voor me is. maar ik maak daar een bewuste keuze in; iedere keer wanneer ik een sigaret opsteek, ben ik me daar van bewust dat het slecht is. Alleen zo'n kindje heeft geen keuze, die zadel je eigenlijk dan in de baarmoeder al op met jouw persoonlijk probleem. en da's wat anders dan de simpele uitspraak 'dat je wel voor je kind kan zorgen, maar niet voor je eigen lijf'....

Emori

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:18

ik rook zelf niet, maar mijn vriend is gestopt met roken voor mij, omdat ik zwaar astma heb echt lief