Ik ben net gestopt met roken, puur voor het geld.
Ik bedoel, tegenwoordig zeggen ze al dat sla ongezond is, dus voor mijn gezondheid stoppen doe ik niet..

Nou wilde ik weleens weten waarom jullie zouden stoppen of waarom jullie gestopt zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
roossie22 schreef:ik ben ruim 2,5 jaar geleden gestopt met roken. ik had veel en vaak een ontsteken keel, last van het altijd benauwd hebben, hoestbuien als een zeehond, zelfs zo erg dat mijn ouders na het stappen weleens in mijn kamer hebben gekeken of het echt wel goed ging met me als ik lag te slapen, zo erg was het. op een gegeven moment ging ik naar de huisartrs voor de aanhoudende keelpijn( al een week of 5 heel heftig) en toen heeft hij een opmerking geplaatst waardoor ik gestopt ben: meisje, je rookt.. pima, ik ga daar niet over zeuren je weet zelf wel dat het niet goed is, maar ga je ermee door op dezelfde voet als nu kan ik je wel vertellen dat je dan aan longemfyseem lijdt en met een zuurstof tank door het leven kan als je een jaar of 40 bent, bent hebt al bronchitis en je bent blijbaar dus ook nog eens gevoelig in je longen, dat maakt het niet gunstiger'
daar ben ik behoorlijk van geschrokken en heb buiten de laatste peuk opgestoken, samen met mijn mams ben ik toen gestopt en nog steeds.
terorita schreef:
dan heb ik nog 4 jaar tegaan
ikke1976 schreef:Dus je zou wel zorgen voor je kind, maar kan niet eens voor je eigen lijf zorgen??
kimmie101 schreef:hmm ze bedoelt gewoon dat ze niet wil dat haar kind ziek wordt vanwege haar.
wat ze met haar eigen lichaam doet mag ze natuurlijk zelf weten en als ze wilt roken mag ze dat ook zelf weten.
je kind kiest er alleen niet zelf voor, maar wordt of door jou gedwongen mee te roken of je zegt: nee, ik stop voor mijn kindje.
ze heeft niet gezegd dat ze er daarna ook niet meer mee begint, het is puur omdat ze een gezond kindje op deze wereld wilt zetten DENK IK