ik was pas 20 minuten lateer thuis, dus koelen kon niet meer.
ik heb er een of andere zalf opgedaan (geen brandwondezalf, hadden we niet meer)
vandaag zit het helemaal rood, met blaasjes erop, is niet pijnlijk, ook niet echt groot.
nu heb ik wel op mijn benen, als ik een schaafwondje ofzo gehad heb, ik altijd een paarsbruine plek heb dat heel traag weggaat (heb al een halfjar een van een klein schaafwondje)
hoe kan ik die brandplek nu verzorgen zodat er niks meer van te zien is?
en dezelfde vraag voor een gewone schaafwonde (met korte broek gaan paardrijden, kuit ligt nu open

. Ik weet niet of je het zo mee kan krijgen bij de apotheek, maar anders kan je vast ook wel een recept van je huisarts krijgen na een telefonisch consult.                                                         
 Als ik een kleine brandwond heb koel ik het eerst een tijd en smeer het dan vol met callendula of bioforce. Dan doe ik er wat huishoudfolie overheen  (net over de wond) en plak de randen af met leukoplasten laat dat een paar uur zitten. Gevolg, de wond droogt niet uit zoals het gewoonlijk wel zou doen, maar neemt extra veel vocht op. Ik krijg zo eigelijk geen blaasjes en heb helemaal geen pijn meer.