Meys schreef:..heb in 2000 al een totale heupprothese gekregen en daarna zijn mijn knie en enkel dusdanig achteruit gegaan dat die eigenlijk ook er aan moeten geloven maar...............ze doen het nog niet want vinden me te jong! (wordt in juli 34, en dat terwijl ze wel mijn heup hebben geopereerd) of ik moet zo meteen helemaal niet meer kunnen lopen dan gaan ze snel opereren.
Oke ik zit ook niet op een operatie te wachten ( de zoveelste) maar als het helpt....als ik van de pijn af ben...dan graag!
Meys, wat een idioterie dat ze je niet willen opereren omdat je te jong bent!
Er zijn veel orthopeten die helemaal van die filesofie van "te jong" af zijn hoor! Die opereren zo snel als duidelijk is dat het toch een verloren zaak is, omdat de kans op complicaties en problemen bij het revalideren alleen maar groter wordt naar mate je langer wacht en de slijtage en compensatie in beweging groter wordt.
Een beetje goede knieprothese gaat tegenwoordig ook 30-35 jaar mee. Dan ben je dus bijna 70!! voordat je aan een nieuwe toe zou zijn...
Waar wachten ze op dan? Tot je je prothese kunt verslijten op je 80ste, zittend in de foyer van het bejaardentehuis???
Overigens, mijn man heeft een familie vol "prothese" klantjes, dus dit verhaal van moeten wachten en kreperen van de pijn (tot aan medisch afgekeurd zijn om te werken!) kennen wij heel goed van zijn zussen en moeder. Onze orthopeed is een hele andere mening toegedaan over het wachten. Hij opereert liever zo snel mogelijk.