Moe, niet kunnen slapen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennii

Moe, niet kunnen slapen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 14:24

Ik heb nu een paar weken dat ik nog maar heel weinig slaap. Ik kan me overdag niet meer concentreren en mn cijfers gaan achteruit. Ik wil dus echt meer gaan slapen. Ik heb hier al eerder last van gehad maar dat ging weer over na een paar jaar. Ik wil er nu niet weer zo lang aan vast zitten Echt al alles geprobeerd, pilletjes, slaapmiddel, ontspanningsoefeningen, niks helpt .. nog ideen ?

Jennii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 14:27

En dan heb ik nog een vraagje. Ik ben al te dun en nu ben ik afgevallen .. Iemand tips om aan te komen ?

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 14:30

Heb je wel veel regelmaat in je leven? En dan vooral je slaap- waakritme?

Roossje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 14:31

heb ik ook erg last van.. misschien als het echt erg wordt langsgaan bij de HA? en van dat afvallen als je gewoon alle maaltijden blijft eten af en toe chips/koek/snoep dan is er niks ergs aan de hand denk ik

Jennii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 14:31

Uhh.. Meestal zo rond half 10/10 uur naar bed, dan nog even lezen.. En altijd 7 uur op, behalve in het weekend he

Whisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:55

Zou even bezoekje brengen aan de HA...

cracker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:47

Zorgen dat je genoeg fruit en groenten blijft eten en afwisselend, zodat je in ieder geval wel meeste vitamines enz. binnen krijgt.

En juist ook in het weekend niet te ver afwijken van je slaapritme en ineens tot 12 uur uitslapen omdat je zo moe bent. De kans is dan groot dat je de rest van de week weer uit je slaapritme bent.

Wat voor dingen doe je meestal vlak voor je naar bed gaat? Kijk je in bed nog tv?

Jennii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 20:04

Ik eet genoeg fruit, en ook nog vitamines omdat ik vegetarisch ben. (daar kan het niet aan liggen, ben ik al heel lang ) Ik slaap ook niet tot 12 uur uit, maar bijvoorbeeld een uurtje langer, tot 8 uur/9 uur. Ik computer meestal tot 9 uur / half 10 en dan ga ik 10 uur naar bed, dan lees ik nog een kwartiertje en dan slapen. Naja, liggen.

ktink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:08

Ik heb er ook last van..
ga je heel erg piekeren o.i.d.??
noujah,, wat ik doe is lezen tot ik niet meer kan, en dan val ik meestal vrij snel in slaap..

ktink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:09

maar,, bezoekje aan de huisarts zou niet verkeerd zijn denk ik..

Jennii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 20:15

Tja .. ik weet niet, zometeen denkt hij dat ik me aanstel. Naja, niet dat dat zo erg is Maar ik ben gewoon niet het typ dat meteen naar de HA stapt. Ik lig wel na te denken over school, omdat ik misschien naar HAVO moet. Maar dat doe ik al een paar weken, en de laatste week heb ik het pas

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 21:33

ik herken absoluut wat je beschrijft, al heb ik het met periodes...
er zijn periodes dat ik prima slaap( na een uurtje of 2 wakker liggen in slaap val en dan de hele nacht doorslaap) maar er zijn ook periodes ( nu) dat ik een uur of 2 wakker lig( en dan maar ga lezen, je moet iets he...) en dan 's nachts ook nog eens veel wakker lig, zowel lange periodes van een uur als hele korte periodes van een paar minuten. ik kom 's ochtends echt gebroken mn bed uit en ben moeier( is dat een woord??:P) als toen ik slapen ging... zéér vervelend!
het zijn dus geen periodes van spanning ofzo en lig ook niet te piekeren, maar kan gewoon niet slapen... ga meestal rond 23.00 naar bed( en slaap dan rond enen) en sta rond 08.30 op, dus heb een behoorlijk vast ritme, daar ligt het ook niet aan.

Pytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:19

ik heb er de laatste tijd ook last van. ben overdag sommige momenten super fit en daarna val ik bijna in slaap. 's ochtends word ik om 5 uur of 6 uur uit mezelf weer wakker en voel me dan top fit (voor zolang het duurt).
lees verder voor de gouden tip! haha

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:56

je kan een rustig muziekje aanzetten en dan je handen op je ogen leggen, daarna in je nek, dan naar je schouders en buik en werk je steeds langzamerhand naar beneden tot je buik ong. leg gewoon je handen rustig neer. dan ga je rustiger ademen en ontspan je meer. je valt dan veel sneller in slaap. ook is het zo dat je eigenlijk niet vlak voor het slapen tv moet kijken of computeren. dat is slecht en je valt minder snel in slaap omdat je nog druk bent in je hoofd.

succes

LittleRose

Re: Moe, niet kunnen slapen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:10

Hier heb ik nou ook al ZO'N tijd last van.
Word er gek van. En idd hoe moe je ook bent je kunt gewoon niet in slaap komen.
Ik ga dan meestal tv kijken of wat muziek luisteren.. net zo lang tot ik wel in slaap val

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:14

LittleRose schreef:
Ik ga dan meestal tv kijken of wat muziek luisteren.. net zo lang tot ik wel in slaap val

Dat heb ik ook, lig heel lang wakker altijd.
En dan ben ik de volgende dag weer zo moe dat ik amper op mn benen kan staan. Dat gaat gelukkig 's middags wel weer over, maar dan ben ik ook niet helemaal wakker ofzo.

Roossje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:24

Anoniem schreef:
LittleRose schreef:

Dat heb ik ook, lig heel lang wakker altijd.
En dan ben ik de volgende dag weer zo moe dat ik amper op mn benen kan staan. Dat gaat gelukkig 's middags wel weer over, maar dan ben ik ook niet helemaal wakker ofzo.

sluit ik me ook bij aan

Jennii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 17:10

Bedankt voor de tips Die onspaningsoefening heeft mijn *hele moeilijke naam waar ik vroeger naar toe ging * ook voorgeschreven, maar dat wil niet echt helpen