vriend verslaafd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ananasis

vriend verslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 22:33

Haaj.. ik ben nieuw hier en ik weet niet precies of dit topic bij MW hoort, maar ik zit met een probleem. Ik heb al een half jaar een vriend en hij is naar mijn mening lichtelijk verslaafd aan alcohol. Elke avond als hij uitgaat (zo ongeveer 3x per week) drinkt hij wel 15-20 glazen bier, als het niet meer is. Hij is elke keer zo lam als wat en hij zegt dat hij zonder drank niet gelukkig is. Hij kan niet meer zonder drank en als hij een keer niet mag drinken flipt hij zowat. Hij geeft zelf ook wel toe dat hij alcoholistisch is maar is niet van plan om te stoppen. Hij is al 20 en ik ben bang dat als hij zo doorgaat het echt helemaal fout gaat. Wat kan ik doen? Alvast bedankt..

Djesseka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:01

Jeetje, dat is ook rot, zeg..
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet zeggen, maar er moet wel iets aan gebeuren! Kun je misschien een keer met zijn ouders gaan praten ofzo?
Heel veel sterkte ermee!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:11

Eisen om hulp te zoeken en anders weggaan. Hij trekt je erin mee als hij hiermee door blijft gaan.

Anoniem

Re: vriend verslaafd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:16

Ananasis schreef:
Haaj.. ik ben nieuw hier en ik weet niet precies of dit topic bij MW hoort, maar ik zit met een probleem. Ik heb al een half jaar een vriend en hij is naar mijn mening lichtelijk verslaafd aan alcohol. Elke avond als hij uitgaat (zo ongeveer 3x per week) drinkt hij wel 15-20 glazen bier, als het niet meer is. Hij is elke keer zo lam als wat en hij zegt dat hij zonder drank niet gelukkig is. Hij kan niet meer zonder drank en als hij een keer niet mag drinken flipt hij zowat. Hij geeft zelf ook wel toe dat hij alcoholistisch is maar is niet van plan om te stoppen. Hij is al 20 en ik ben bang dat als hij zo doorgaat het echt helemaal fout gaat. Wat kan ik doen? Alvast bedankt..

Misschien dat je beter op een ander forum kunt? Dit forum gaat over paarden (dat is iig de bedoeling )

Denk dat er wel forums zijn waar er juist mensen met dit soort problemen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:17

nielsd schreef:
Ananasis schreef:

Misschien dat je beter op een ander forum kunt? Dit forum gaat over paarden (dat is iig de bedoeling )

Er zijn ook op bokt, net als in de echte grote mensenwereld, meer dingen dan paarden alleen. Dat dit een sa is is natuurlijk overduidelijk, maar goed, ze zit ergens mee en zoekt steun. Dus zeur niet zo!

karlo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:22

drinkt thuis niets als hij niet uitgaat?

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:31

nielsd schreef:

net alsof jouw posts alleen maar over paarden gaan?

Dit forum krijgt net zoveel posts in paarden zaken als in niet-paarden zaken hoor!

En Ananasis:
Drinkt hij ook thuis? of alleen als hij uitgaat?
want het is misschien iets minder erg als hij alleen drinkt als hij uitgaat..
hij is natuurlijk nog jong en studeert nog?

als hij moet gaan werken gaat hij misschien veel minder uit?

En zorg ervoor dat dit niet jouw probleem wordt!
spendeer zeker geen geld aan hem..
ja cadeaus ofzo of ergens wat drinken..
maar geef hem geen geld mee als hij erom vraagt..
want als hij student is neem ik aan dat hij ook niet zoveel geld moet hebben?

Maar ik denk dat je zelf niet zoveel kan doen..
het is zijn probleem en hij moet het oplossen..
en dat kan hij pas doen als hij zelf beseft dat hij verkeerd bezig is!

doeigeenbokt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 23:34

Ik zal dit doen dan moet hij heel weinig drinken en dan gaat het over.

Ananasis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 12:37

chitra schreef:
nielsd schreef:

net alsof jouw posts alleen maar over paarden gaan?

Dit forum krijgt net zoveel posts in paarden zaken als in niet-paarden zaken hoor!

En Ananasis:
Drinkt hij ook thuis? of alleen als hij uitgaat?
want het is misschien iets minder erg als hij alleen drinkt als hij uitgaat..
hij is natuurlijk nog jong en studeert nog?

als hij moet gaan werken gaat hij misschien veel minder uit?

En zorg ervoor dat dit niet jouw probleem wordt!
spendeer zeker geen geld aan hem..
ja cadeaus ofzo of ergens wat drinken..
maar geef hem geen geld mee als hij erom vraagt..
want als hij student is neem ik aan dat hij ook niet zoveel geld moet hebben?

Maar ik denk dat je zelf niet zoveel kan doen..
het is zijn probleem en hij moet het oplossen..
en dat kan hij pas doen als hij zelf beseft dat hij verkeerd bezig is!

Het probleem is dat hij haast nooit thuis is. Hij is altijd wel weg, of bij zijn vrienden of hij gaat uit. En dan drinkt hij altijd. Zijn ouders drinken trouwens ook redelijk veel. Altijd als ik daar ben drinken zij alcohol.

Ananasis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 12:38

Hij gaat straks studeren in Utrecht en dan ben ik bang dat hij zich elke dag volzuipt omdat hij daar op kamers gaat wonen.

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:40

Ik zou hem eerst proberen te helpen er vanaf te komen, maar alsjeblieft: laat hem je niet meetrekken!

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 13:16

Zoek eerst uit WAAROM hij niet gelukkig is zonder alcohol... En probeer hem dan te laten helpen. Maar zoals velen al zeiden: blijf zelf aan de zijlijn...

chitra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 13:18

is het niet slim om met hem te breken?
Je zegt hij is nooit thuis, hij drink zich lazerus..
hoe kan hij zich dan nog op jou richten?
weet je zeker dat je ermee door wilt gaan??

Ananasis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 13:44

Mireille1970 schreef:
Zoek eerst uit WAAROM hij niet gelukkig is zonder alcohol... En probeer hem dan te laten helpen. Maar zoals velen al zeiden: blijf zelf aan de zijlijn...

Hij heeft al veel dingen meegemaakt die niet zo leuk zijn en daar zijn een paar dingen waarover hij veel nadenkt. Ik kan niet zeggen wat, maar hij zit er wel mee.

Ananasis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 13:46

chitra schreef:
is het niet slim om met hem te breken?
Je zegt hij is nooit thuis, hij drink zich lazerus..
hoe kan hij zich dan nog op jou richten?
weet je zeker dat je ermee door wilt gaan??

Uitmaken doe je natuurlijk ook niet zo snel als je wel van hem houdt.. misschien moet ik juist wel bij hem blijven om hem te steunen.. misschien dat als ik het uitmaak dat hij dan nog wel verder weg raakt.. maar ja, ik zit er wel over na te denken om met hem te breken..

Oonax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 14:06

Ananasis schreef:
Uitmaken doe je natuurlijk ook niet zo snel als je wel van hem houdt.. misschien moet ik juist wel bij hem blijven om hem te steunen.. misschien dat als ik het uitmaak dat hij dan nog wel verder weg raakt.. maar ja, ik zit er wel over na te denken om met hem te breken..

je kan nog proberen van hem er vanaf te helpen, maar ik zou er niet teveel op rekenen.

Als je het niet gaat uitmaken zit jij je hele leven vast aan iemand waar je constant moet voor zorgen, je gaat geen normaal leven kunnen leiden met een alcoholist... Denk er eens goed over na, of dit is wat je wilt. Ik spreek uit ervaring. Je blijft proberen om hun te helpen, elke keer heb je weer hoop dat het gaat goedkomen en na enkele jaren kom je tot de conclusie dat het gewoon zo niet verderkan.
Niet alleen het leven van alcoholisten wordt verwoest, maar ook dat van de mensen in hun nabije omgeving.

Mireille1970

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:02

Ananasis schreef:
Mireille1970 schreef:

Hij heeft al veel dingen meegemaakt die niet zo leuk zijn en daar zijn een paar dingen waarover hij veel nadenkt. Ik kan niet zeggen wat, maar hij zit er wel mee.

Verwerken dus... en snel, anders verliest hij de grip op zijn leven en zullen de negatieve gevoelens de overhand nemen... Psycholoog raadplegen?

laliz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:08

Het gaat erom dat hij zelf wilt stoppen. Je kunt zeggen dat je hem wilt steunen in een lange weg naar een alcoholvrij leven, of dat je bij hem weggaat als hij zo door blijft gaan. Wanneer hij zelf aangeeft te willen stoppen, zou ik professionele hulp zoeken, als in de AA.

Ananasis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 19:37

Dankjewel voor jullie hulp Ik ga denk ik maar eens goed met hem praten hierover en dat hij goed moet beseffen waar hij mee bezig is. Heel erg bedankt!

Kyno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:48

Sorry, maar ik ga nu even heel kort door de bocht;

Óf hij zoekt hulp, óf jij gaat weg.

Ik heb in mijn omgeving veel rottigheid gezien met dit soort gevallen. Meid, laat je daar alsjeblieft niet in meetrekken!

http://alcohol.startpagina.nl

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:03

Ik probeerde eigenlijk hetzelfde te zeggen als Kyno

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 20:08

ik heb het zelfs wel dichtbij meegemaakt bij vriendinnen....:/

of hij zoekt hulp of jij gaat weg, inderdaad...

zulke mensen zijn zowiezo verslavingsgevoelig, de overstap naar blowen is dan ook vrij snel gemaakt, is mijn mening en daar valt ook geen land mee te bezeilen als ze stoned zijn....

hij kan alleen niet stoppen, dus hij zal wel hulp moeten zoeken toch?