Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ananasis schreef:Haaj.. ik ben nieuw hier en ik weet niet precies of dit topic bij MW hoort, maar ik zit met een probleem. Ik heb al een half jaar een vriend en hij is naar mijn mening lichtelijk verslaafd aan alcohol. Elke avond als hij uitgaat (zo ongeveer 3x per week) drinkt hij wel 15-20 glazen bier, als het niet meer is. Hij is elke keer zo lam als wat en hij zegt dat hij zonder drank niet gelukkig is. Hij kan niet meer zonder drank en als hij een keer niet mag drinken flipt hij zowat. Hij geeft zelf ook wel toe dat hij alcoholistisch is maar is niet van plan om te stoppen. Hij is al 20 en ik ben bang dat als hij zo doorgaat het echt helemaal fout gaat. Wat kan ik doen? Alvast bedankt..
nielsd schreef:Ananasis schreef:Haaj.. ik ben nieuw hier en ik weet niet precies of dit topic bij MW hoort, maar ik zit met een probleem. Ik heb al een half jaar een vriend en hij is naar mijn mening lichtelijk verslaafd aan alcohol. Elke avond als hij uitgaat (zo ongeveer 3x per week) drinkt hij wel 15-20 glazen bier, als het niet meer is. Hij is elke keer zo lam als wat en hij zegt dat hij zonder drank niet gelukkig is. Hij kan niet meer zonder drank en als hij een keer niet mag drinken flipt hij zowat. Hij geeft zelf ook wel toe dat hij alcoholistisch is maar is niet van plan om te stoppen. Hij is al 20 en ik ben bang dat als hij zo doorgaat het echt helemaal fout gaat. Wat kan ik doen? Alvast bedankt..
Misschien dat je beter op een ander forum kunt? Dit forum gaat over paarden (dat is iig de bedoeling)
Denk dat er wel forums zijn waar er juist mensen met dit soort problemen zijn.
nielsd schreef:
Misschien dat je beter op een ander forum kunt? Dit forum gaat over paarden (dat is iig de bedoeling)
chitra schreef:nielsd schreef:
net alsof jouw posts alleen maar over paarden gaan?
Dit forum krijgt net zoveel posts in paarden zaken als in niet-paarden zaken hoor!
En Ananasis:
Drinkt hij ook thuis? of alleen als hij uitgaat?
want het is misschien iets minder erg als hij alleen drinkt als hij uitgaat..
hij is natuurlijk nog jong en studeert nog?
als hij moet gaan werken gaat hij misschien veel minder uit?
En zorg ervoor dat dit niet jouw probleem wordt!
spendeer zeker geen geld aan hem..
ja cadeaus ofzo of ergens wat drinken..
maar geef hem geen geld mee als hij erom vraagt..
want als hij student is neem ik aan dat hij ook niet zoveel geld moet hebben?
Maar ik denk dat je zelf niet zoveel kan doen..
het is zijn probleem en hij moet het oplossen..
en dat kan hij pas doen als hij zelf beseft dat hij verkeerd bezig is!
Mireille1970 schreef:Zoek eerst uit WAAROM hij niet gelukkig is zonder alcohol... En probeer hem dan te laten helpen. Maar zoals velen al zeiden: blijf zelf aan de zijlijn...
chitra schreef:is het niet slim om met hem te breken?
Je zegt hij is nooit thuis, hij drink zich lazerus..
hoe kan hij zich dan nog op jou richten?
weet je zeker dat je ermee door wilt gaan??
Ananasis schreef:Uitmaken doe je natuurlijk ook niet zo snel als je wel van hem houdt.. misschien moet ik juist wel bij hem blijven om hem te steunen.. misschien dat als ik het uitmaak dat hij dan nog wel verder weg raakt.. maar ja, ik zit er wel over na te denken om met hem te breken..
Ananasis schreef:Mireille1970 schreef:Zoek eerst uit WAAROM hij niet gelukkig is zonder alcohol... En probeer hem dan te laten helpen. Maar zoals velen al zeiden: blijf zelf aan de zijlijn...
Hij heeft al veel dingen meegemaakt die niet zo leuk zijn en daar zijn een paar dingen waarover hij veel nadenkt. Ik kan niet zeggen wat, maar hij zit er wel mee.