2 jaar ziek zijn, hier mijn verhaal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: 2 jaar ziek zijn, hier mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 22:10

ik kan alleen maar zeggen "wauw!"

wat goed dat je dit onder woorden hebt kunnen brengen. goed om inzicht te geven aan omstanders en onwetenden en goed voor degene die er herkenning in zien.

hoop dat jullie wat hebben aan elkaars tips!

Joonsel

Berichten: 6748
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 23:26

Wat een verhaal.
Ben er gewoon stil van!
Hopelijk kom je er weer bovenop!

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 23:48

bedankt allebei, ik val misschien in herhaling, maar jullie woorden doen me echt heel goed!

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Re: 2 jaar ziek zijn, hier mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 00:11

Ik wens je ook veel sterkte en een medicijn welke het hele ziektebeeld kan doen verdwijnen.

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Re: 2 jaar ziek zijn, hier mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 10:30

ik ben er stil van wat een verhaal...
Wat jij allemaal moet doormaken,, jeetje meis,,

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:14

Wat een verhaal zeg..
Mijn moeder heeft ook jaren met vage klachten rondgelopen. Ze heeft ook bloed laten prikken maar daar kwam ook niks uit. Na de zoveelste (niet helpende) antibiotica kuur, is ze opzoek gegaan naar andere dingen. Van dieeten waarbij ze geen suiker, gist, melk mocht eten en veel homeopatische medicijnen is ze bij http://www.totalhealthclinic.nl/index.htm terecht gekomen. Ze heeft daar de B.E.S.T. behandeling gevolgd. Uit de waardes van deze test bleken dat heel veel organen gewoon niet goed functioneerden. Er is ook een hele lijst met voedingsmiddelen getest. Na wat medicijnen is het echt super verbeterd en de rode waardes zijn bij de laatste test gewoon allemaal veranderd in groene
Als ze zich aan haar dieet houd gaat het echt super goed. Nu heeft ze een paar weken gespijbeld (teveel suikers gegeten) en nou zit haar hele mond weer vol met blaren
Echt heel vervelend, maar vroeger was dit constant zo en nu gewoon alleen tijdens te drukke periodes en wanneer ze zich niet aan haar dieet houdt.

Het preciese weet ik er niet van maar ik denk dat je dat wel op de site kunt vinden
Misschien dat het ook iets is om op je lijstje te zetten

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Re: 2 jaar ziek zijn, hier mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:26

Jeetje Eline, wat een verhaal!
Heel veel sterkte, en je kunt altijd pben hoor!

Vladeli

Berichten: 234
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:14

Het is een heel duidelijk verhaal. Je kan het best goed onder woorden brengen! sterkte ermee, ik hoop dat de medicijnen aanslaan!

Nijn
Berichten: 8555
Geregistreerd: 05-04-05
Woonplaats: Veenendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 02:17

Eline, ik wist het allemaal al, maar wou je toch nog even sterkte wensen

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 11:40

thnx allemaal voor de steun!!

WhiteRose
Berichten: 1092
Geregistreerd: 10-08-05
Woonplaats: Seattle

Re: 2 jaar ziek zijn, hier mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 21:51

Courage doesn’t always roar. Sometimes courage is the little voice at the end of the day that says… I’ll try again tomorrow.

Hoihoi,

Hoewel het bij mij tijdelijk was, heb ik ook periode van extreme vermoeidheid gehad. Ik heb enorm veel respect voor je vechtlust en je inzet om te genieten van wat wél kan: geluk is een boeket plukken van de bloemen waar je bij kunt...

Wat "technischer": ik weet niet waar je allemaal op bent onderzocht, dus wil niet zomaar van alles roepen, maar misschien zijn er wat minder voor de hand liggende onderzoeken of behandelingen die nog niet geprobeerd zijn. Mocht je meer willen weten, over wat eventuele ideëen/opties: pb maar even Pling

Sterkte, voor die momenten waarop het allemaal weer even zo moeilijk is en alles wat je moet missen zo'n pijn doet...
En voor alle mooie momenten: enjoy twice: once while happenin' and after that, time after time, in your memories!

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Re: 2 jaar ziek zijn, hier mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 22:54

Meis, wat een verhaal zeg Bloos!
Echt niet niks Scheve mond..
Onwijs veel sterkte ermee en hopelijk komt het allemaal goed!

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Re: 2 jaar ziek zijn, hier mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 23:48

Zo zeg wat een verhaal!

Het is ook heel herkenbaar, ben nu ook al langer dan 1 jaar moe en het wil niet overgaan. Soms zijn er iets betere momenten.
Internist kan niks voor me doen (er is ook niet verder onderzoek gedaan) en huisarts steekt het op pfeiffer (daar is het mee begonnen)
Loop op het moment ook bij een psycholoog en ben bij een homeopaat geweest, dat heeft ook niet veel uitgehaald behalve dat ik niet meer misselijk ben elke dag en niet meer elke dag hoofdpijn heb. Daar ben ik al heel blij mee, maar nu die moeheid nog!

Heel veel sterkte ermee!

Machie

Berichten: 16018
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: 2 jaar ziek zijn, hier mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 01:48

hmmz, PB anders Renske_ eens. Die heeft/had ook last van vermoeidheid ed.

edit: heb dr n PB gestuurt met link van dit topic.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: 2 jaar ziek zijn, hier mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:32

rens had al op blz 1 van dit topic gereageerd Knipoog
idd pfeiffer waarmee het begon en waarmee ik te lang heb doorgelopen, wat het nu allemaal is en is geweest weet geen mens, maar ik ben aardig aan het opknappen *LOL*
1x per 3 weken uitgaan gaat prima, wel brak de dag erna en t is nog lang niet zo dat ik onuitputtelijk ben als vroeger maar ik ben niet meer het wandelende lijk van vorigjaar!

bij mij bleek ook zo te zijn dat ik erg sterk reageer op wateraders, ik geloofde er niet in, tot ik een pendel in mn hand geduwd kreeg(ketting met kristallen bolletje als hanger eraan) en er werd me gezegd hier hou hem maar in die hoek vast, daar begon de pendel nml bij Bjorn zn moeder(die ook aardig gevoelig is ervoor) flink te bewegen
ik dacht jaja dat bewegen doet ze zelf, pak de pendel over en hij begon zo hard heen7weer te slaan dat ie vol tegen de muur sloeg Bloos!
ik schrok er van en ben daarna mn slaapkamer gaan pendelen, en er lopen 3 grote wateraders door mn huis, oa 1 precies onder mn bed
idd heb ik me in dit huis nooit goed gevoeld
met een koperen plaat & magneten is de waterader nu bij mn bed vandaan, ik slaap heerlijk Ja en ben veel fitter, lang niet 100% maar ik ben ipv 10% fit naar zo'n 60% fit gegaan Haha! met soms dagen dat ik bijna zoals vroeger ben en een enkel dipje dat ik ff een dag mn bed niet uit kan

wateraders daar gaan honden ook nooit opliggen, en dat was idd ook zo, en t erge is, alle 3 mn favo plekjes in huis(bank, bed, pc) liep die waterader en daar lag de hond nooit precies bij
nu gaat t allemaal een stuk beter

als je iets wil weten over wateraders kan je het vragen, ik weet er niet veel van behalve dat ik er erg heftig op reageer, pendel slaat bijna mn hand uit als ik bij een waterader kom Nagelbijten / Gniffelen
en door slapen op waterader kan alle energoe langzaam maar zeker uit je getrokken worden en kan je hoofdpijn krijgen
ook bleek de stekker van iets bij ons omgekeerd te zitten(dan slaat de pendel ook uit bij alle stopcontacten met stekker erin)
heb alle stekkers gependeld zodat alles goed zit, dat maakt t huis ook een betere omgeving voor je

ik ben níet zweverig, geloofde niet in deze dingen, tot ik dus zelf merkte wat er gebeurde!

_Madelon

Berichten: 4760
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Re: 2 jaar ziek zijn, hier mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:55

Frustrerend is dat he, als je zoveel wilt doen maar het kan allemaal niet.
Ik heb ook een periode van 3 maanden gehad dat ik helemaal niks kon doen.
Het begon allemaal in Turkije, vakantie. Heerlijk zou je zeggen, nou voor mij niet.
Lag alleen maar te slapen, waar het maar kon, geen enkele verklaring had ik ervoor eigenlijk.
Thuisgekomen van vakantie maar is naar de dokter, had ongeveer 3/4e van de vakantie liggen slapen in Turkije en hij stelde een pfeiffer test voor.
Daar kwam niks uit. Ben ook op bloedarmoede getest, maar dat had ik ook niet. Alles was normaal.
Ik had geen weerstand op dat moment en kreeg een zeer ernstige keelontsteking die na bijna een maand gelukkig over ging.
Uiteindelijk kreeg ik de diagnose oververmoeid opgelegt en daar moest ik het dan maar mee doen. Schijnheilig Kracht om meer testen en dokterbezoeken te ondergaan had ik ook echt niet.
Na 3 maanden ging het eindelijk wat beter en ging ik weer rustig aan leuke dingen doen. Nog steeds heb ik dagen dat ik harstikke moe ben en weinig doe, veel slapen.

Verschrikkelijk was de tijd dat ik gewoon bijna niet meer op mn pony kon blijven zitten zonder er van vermoeidheid afviel of er alleen maar even naar toe fietsen om hem gedag te zeggen, dat mn vriend niet 's avonds langs kon komen omdat ik om 8 uur al uitgeput op bed lag. Niet uit kon gaan of kon gaan winkelen.

Meid, ik wens je heel veel sterkte. En laten we het hier maar op houden, voordat het beter kan gaan moet je altijd in een dieptepunt komen. Hopelijk slaan deze medicijnen goed aan en ben je binnenkort weer helemaal de oude.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78562
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: 2 jaar ziek zijn, hier mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 20:31

Wateraders, dat ik er zelf niet aan gedacht heb! Lien, heb je daar je huis al eens op laten checken? Sommige mensen zijn er inderdaad extreem gevoelig voor, en dieren ook. In onze streek liggen er in ieder geval heel veel. Zelfs op stal zijn ze weggehaald voordat de stal gebouwd werd!
Ook die hengst van ons die toen vermagerde ineens (je kan je het topic op het NF-forum vast nog wel herinneren???), dat kwam door wateraders. Je moet maar eens googlen daarop, je vindt enorm veel informatie erover.