Rugproblemen, wat doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Rugproblemen, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 21:07

Heey Bokkers,

Ik heb al vanaf september 2005 rugklachten. Ik heb toen me rug gekneusd waarna ik er wat problemen aan heb overgehouden. Ik heb hier fysiotherapie voor gehad en op den duur ging het vrij redelijk. Nu op het moment gaat het weer bagger. Het lijkt net alsof mijn wervel vastslaat, wanneer ik dan weer beweeg dan hoor je van alles kraken. Soms blijft het ook even vastzitten. Ik ben hiermee naar de huisarts gegaan en die zegt dat ik maar een pijnstiller moet nemen, maar mij lijkt dat je het dan gaat overbelasten. Zit er nu over te denken om mijn fysio te bellen. Wat zouden jullie doen?

Coot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:10

Ik zou de fysio bellen, Artsen zijn meestal oppervlakkig.
Mijn arts zelf is nogal simpel wat rugproblemen betreft, en daardoor moet ik waarschijnlijk mijn leven met rugproblemen rond lopen, en dat gun ik niemand Dus ga naar je fysio

ikke20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:13

probeer een seen kraker (manuele therapeut) ik heb al jaren lang last van mn rug en daarbij kreeg k hoofdpijn. ben er ook heen geweest bleek dat alles vast zat. eerst als k voer moest halen voor mn paardenkon k de rewt vandedagamperlopenvande pijn en nou haal k het en heb nergen last van. en mijn fysio was ik eerst langs geweest en die kon nik vinden. maar bleek datheel mn rug scheef stond en mn heupen en nog veel meer heeft bij mij goed gewerkt

__Esther__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:13

Je kunt misschien ook naar eenchiropractor r gaan.

Haagsemeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:31

Manueel is geen officiele kraker dat is zoals hier boven staat een chiropractor. Je hebt namelijk verschillende methodes voor manuele therapie en niet allemaal kraken ze.

Gewoon even naar de fysio, zie dat je in Nederland woont en dan kun je dus gewoon direct door naar de fysio.
Ik neem aan dat je toen der tijd oefeningen hebt gehad van je fysio? Hier zou je alvast weer mee kunnen beginnen.

Mijn vriend is zo goed als fysio (laatste dag afstuderen vandaag). Als ik last heb begin ik gewoon weer met mijn oefeningen en ook al is het over dan toch nog even doorgaan ermee.

sjaslique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 10:35

Klopt, ik heb toen oefeningen gehad en hier ben ik ook weer mee bezig. Zal van de week maar even contact opnemen met mijn fysiotherapeut.

Ophelia

Re: Rugproblemen, wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:38

Bij mijn rugprobleem hielp een fysiotherapeut niet voldoende en ben door hemzelf doorgestuurd naar een manueel therapeut. Manueel therapeut is geen kraker, maar maakt je wervels en spieren los door gecontroleerd duwen, trekken en masseren. Een chiropraktor is idd meer een kraker. Persoonlijk heb ik veel baat gehad bij de manueel therapeut (heb de ziekte van Scheuermann=onvolgroeide tussenwervelschijf, waardoor ik de neiging heb om scheef te zakken, waardoor al mijn gewrichten, banden en spieren uit hun verband getrokken worden en dat doet pìjn). Je kunt eens overleggen met je fysiotherapeut...