Een holle rug; wat moet je ermee...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Een holle rug; wat moet je ermee...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 13:00

Zucht, een uitsteekkont in een spijkerbroek.
Topjes die achter omhoog kruipen.
T-shirts die niet mooi zitten.

Ik word er GEK van!!!!

Loje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:06

wat langere, iets lossere shirtjes dragen. Of van die broeken die vanaf je boverbenen recht naar beneden lopen. Je hoeft niet gelijk van die verschrikkelijke kleren aan natuurlijk, gewoon iets zoeken dat bij je past en dat echt goed zit.

Zunzuncito

Re: Een holle rug; wat moet je ermee...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:06

Een holle rug? Een irritante kont in mijn geval! Mijn shirts weten zich altijd zo bovenop mijn achterste te positioneren, dat mijn mega-ballonnen nog mega-ballonnenerig wordt! En aan de zijkant, als je in een spiegel kijkt..mooi lijntje, maar die vet-distributie daarachter...
Maar als er dan weer een meisje-met-zijvetrollen-uit-haar-broek-hangend voorbij komt gehijgd, omdat ze geen adem heeft wegens een te strakke broek denk ik altijd:"Gnagnagna, ik ben nog niet zo erg."

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 13:10

Hahahaha idd, komt me bekend voor

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:14

Je kunt natuurlijk ook kijken of je, je eigen houding zou kunnen verbeteren. Een holle rug ontstaat ook vaak doordat mensen op een verkeerde manier staan. Kantel je bekken naar voren en richt je bovenlichaam op. Zo zie je dat je al een stuk minder last heb van een holle rug.

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 14:25

Nee hoor
Daar krijg ik alleen maar ontzettende rugpijn van, een nog krommere rug (krijg je een S vorm idee). Dan is m'n leven helemaal een hel, geloof me haha. Mijn bovenlichaam is al genoeg 'opgericht'..

Vanessa24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:27

Tja, dan zul je bijpassende kleding moeten zoeken, ik heb het zelfde probleem, maar bij mij is het wel de manier van staan.

Moon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:33

komt door paardrijden
bij mij iig..
doordat ik mijn schouders naar achter doe trek ik mijn rug hol..

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 14:34

Bij mij is het er van kleins af aan al ingegroeid. Het is wel 'minder'.. Maarja, je doet er zo weinig aan.
Ik wou even m'n frustratie kwijt
Sommige spijkerbroeken zitten dan zo stom, mijn nieuwe bijvoorbeeld

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:35

houdingstherapie bij een Mensendieck/Cesar/fysiotherapeut KAN heel goed helpen.
ik heb al een hoop mensen geholpen, die zelf de moed al hadden opgegeven. ook al heb je het al jaaaaren, het KAN verbeteren.
het is bovendien ook beter om een goede houding te hebben ivm slijtage op latere leeftijd.
sterkte!

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:36

Ik had ook eerst een holle rug en echt heel erg, maar dat was bij mij na een tijdje gelukkig weggegaan.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:41

Je kan toch tegenwoordig van die pakken leasen waarbij je een sumoworstelaar kan zijn? Heb je die al eens geprobeerd? Volgens mij heb je dan geen kruipende T-shirts meer en die uitstekende kont met holle rug is ook in één keer weg...

mandy101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:41

ga op ballet
mijn zus had vroeger ook een holle rug ze wou ook op ballet.
en nu heeft ze een veel rechtere rug.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:49

van ballet krijg je vaak juist een hollere rug, omdat je je voeten zo naar buiten gedraaid moet houden.
probeer dat zelf maar eens te doen met een rechte rug....
maar TS: geef de moed niet op; het is nooit te laat om ergens aan te beginnen. succes!

annehoe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:51

ik heb cesar terapie gehad voor het zelfde, was van mijn paard gevallen en toen kreeg ik er nog last van ook.. bleek dat ik me paard hier dankbaar voor moest zijn..
anders was ik er rond mijn 35-40ste leeftijd achter gekomen, en nu was het nog vroeg genoeg om het met terapie op te lossen.

ik moest schouders naar 8ter doen en mijn 'staart' tussen de benen trekken (die ik jammer genoeg weer neit had maar dat gevoel zeg maar)
maar dat is natuurlijk voor iedereen weer anders, iedereen heeft ergens anders het probleem zitten denk ik.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:56

Citaat:

Mik_ schreef:
Daar krijg ik alleen maar ontzettende rugpijn van, een nog krommere rug (krijg je een S vorm idee). Dan is m'n leven helemaal een hel, geloof me haha. Mijn bovenlichaam is al genoeg 'opgericht'..

Dat is de bedoeling ook, even ter info.

Je rug heeft van nature een s-vorm, bij mensen met een holle rug is dit anders, waardoor vooral op latere leeftijd veel rugklachten zich kunnen voordoen.
Dit is de s-vorm die je rug hoort te hebben...
Afbeelding

Wat je dus wel moet doen, tip is al gegeven, is veel je bekken naar achteren kantelen, met paardrijden ook goed op t achterste gedeelte van je kont gaan zitten (dan kantel je je bekken ook)

Jij schrijft dat je dan rugpijn krijgt, en dit klopt, dit zul je inderdaad een poosje hebben, dat komt omdat je rug en de spieren gewend zijn aan de slechte houding die je nu hebt, en weer moeten wennen aan een andere, betere houding.
Maar hier moet je doorheen.....

Ik ken het probleem, en heelmaal eraf kom je nooit denk ik, maar bij mij is het een stuk beter, op den duur gaat het automatisch en wordt het je natuurlijke houding...

Succes, maar ik adviseer je echt er wat aan te doen, desnoods met een fysiotherapeut of ergotherapeut...

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 15:32

Paardrijden doe ik niet meer, ja zo nu en dan een keer rondstappen en draven. Ik let dan goed op hoe ik zit, want het ziet er ook niet uit met zo'n uitgestoken kont. Ik zit altijd op m'n achterste (letterlijk haha)...

Tsjaaa.. Misschien doe ik er wel wat aan ooit, maar heb d'r momenteel weinig last van, weinig tijd voor... Ja is slecht, ik weet het haha, maar kan d'r ff weinig aan veranderen... Irriteer me vooral aan kleren dus...

Felinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:36

Ik zit op therapie bij Mensendieck, dels omdat ik ook een ietwat holle rug heb, en omdat mijn huding bij de schouders/nek ook niet goed is. Krijg dus elke week oefeningen op, en het helpt wel!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:08

Mik_ schreef:
Zucht, een uitsteekkont in een spijkerbroek.
Topjes die achter omhoog kruipen.
T-shirts die niet mooi zitten.

Ik word er GEK van!!!!

NET hetzelfde hier ! Maar het is bij mij volgens mij ook wel wat te wijten aan een slechte houding, ik merk het vooral als ik na een lange dag op mijn rug in mijn bed ga liggen... durft nogal wel eens pijn doen (pijn is misschien veel gezegt, maar toch vervelend) in mijn lage onderrug, zo net boven mijn poep..

ach, trouwens.. kwa kleding? probeer eens rokken in een A-lijn, die bovenaan hoog genoeg komen. Camoufleerd veel.. (kijk mijn profiel, derde foto) Aan de omhoogkruipende topjes erger ik me ook dood, maar voorlopig nog geen oplossing voor gevonden!

FlynnlOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:33

Ja ik ken het probleem..
Heb er ook last van!!
Probeer in een goede houding te staan, maar is zo moeilijk!!
Ik kantel mijn bekken ook vaak en het doet idd pijn.
Sommige broeken (net als die ene, dure ) Zitten gewoon niet goed.
Ik dacht toen ik hem kocht dat hij goed zat, maar toen ik hem een maandje had en ermee naar school ging zei een vriendin van mij dat ik een holle rug had en dat mijn kont uitstak !!
Sinds dien heb ik die broek nooit meer aangehad...

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 20:57

Tijd voor een therapie
Al kun je zelf ook al heel wat doen door regelmatig je bekken actief te kantelen en je knieën niet overstrekken als je staat.

areke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:01

darkmoona schreef:
komt door paardrijden
bij mij iig..
doordat ik mijn schouders naar achter doe trek ik mijn rug hol..

ik moest juist kiezen tussen paardrijden en zwemmen.
wat zou het geworden zijn