Citaat:
Mik_ schreef:Daar krijg ik alleen maar ontzettende rugpijn van, een nog krommere rug (krijg je een S vorm idee). Dan is m'n leven helemaal een hel, geloof me haha. Mijn bovenlichaam is al genoeg 'opgericht'..
Dat is de bedoeling ook, even ter info.
Je rug heeft van nature een s-vorm, bij mensen met een holle rug is dit anders, waardoor vooral op latere leeftijd veel rugklachten zich kunnen voordoen.
Dit is de s-vorm die je rug hoort te hebben...

Wat je dus wel moet doen, tip is al gegeven, is veel je bekken naar achteren kantelen, met paardrijden ook goed op t achterste gedeelte van je kont gaan zitten (dan kantel je je bekken ook)
Jij schrijft dat je dan rugpijn krijgt, en dit klopt, dit zul je inderdaad een poosje hebben, dat komt omdat je rug en de spieren gewend zijn aan de slechte houding die je nu hebt, en weer moeten wennen aan een andere, betere houding.
Maar hier moet je doorheen.....
Ik ken het probleem, en heelmaal eraf kom je nooit denk ik, maar bij mij is het een stuk beter, op den duur gaat het automatisch en wordt het je natuurlijke houding...
Succes, maar ik adviseer je echt er wat aan te doen, desnoods met een fysiotherapeut of ergotherapeut...