kramp in voet tijdens zwemmen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nannes

kramp in voet tijdens zwemmen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 20:51

Vandaag weer lekker naar een strandje aan de maas geweest. Dus ik ging lekker het water, een beetje rondgelopen in het ondiepe gedeelt (moest even wennen want het water was best koud). Daarna ging ik steeds dieper en ging een beetje zwemmen totdat ik weer die verrotte kramp in me voet kreeg. Meteen weer naar de kant, maar hij bleef zeer doen. Je ziet dan dat me dikke teen helemaal los staat van de rest. Als ik ze dan me tenen weer bij elkaar knijp gaat de pijn over, maar als ik ze weer los laat schiet me dikke teen weer weg. Als ik mijn tenen onderaan beet pak en naar me toe trekt zeg maar voelt het alsof me tenen uit me voeten worden getrokken zo zeer, maar daarna is de kramp wel over (voor even).
Maar ik heb dit wel vaker, dan ben ik lekker aan het zwemmen (warm of koud water maakt niet uit) en dan opeens die kramp waardoor ik dus weer zo'n kwartier aan de kant zit me dikke teen weer op de goede plaats te krijgen. Wie heeft dit ook weleens? Die pijn aan de onderkant van je voet? ik weet nu wel wat ik kan doen om het te verhelpen, maar weet iemand hoe je het kan voorkomen?

NewGirl_BQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:05

AUUwiej!
ik heb er ook veel last van..
zelfs gewoon als ik te lang wandel ofzo.. en tijdens het zwemmen ook .. die doen echt zo'n pijn hé!
bij mij gaat et na een tijdje wel weer over ...
m'n tante zei eens dat dat wilt zeggen dat je vitamienen te kort hebt en dat je bananan moest eten nja ik weet niet of dat waar is

Nannes

Re: kramp in voet tijdens zwemmen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 21:07

helpt bananenmelk ook? daar ben ik namelijk vereslaafd aan

NewGirl_BQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:08

haha.. weet ik niet
heb het eigenlijk nooit getest of het helpt tkan ook gwn onzin zijn maar ze heeft me dit ooit eens gezegt ..

topsylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:10

Ja ik heb het ook heel vaak, bij mij komt het vaak pas na een uur, en in m`n kleine teen. Dat doet zó zeer! Heb hjet ook weleens in m`n kuit gehad, en dat doet nog zeerder, je kan je hele been niet bewegen van de pijn, en het voelt ook heel vies. Al die spieren op 1 bobbel.

Meestal ga ik dan aan de kant en masseer het een tijdje, en na een kwartier ofzo lukt het wel weer en kan ik een uur rustig doorzwemmen.

Milly_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:15

Heb ik ook altijd.. Tenen vastpakken en naar omhoog duwen.. Doet ff heeel pijn maar dan gaat de kramp over bij mij toch meestal

Malima

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:15

hier heb ik dus oowk last van....dan trekken al mijn spieren samen ofzow in mijn voet en kan ik niet meer zwemmen...dan moet ik met 1 been en 2 armen me naar de kant hijsen en dan hopen dat het met een paar min. over is...meestal zit ik dan wel eerst effe een kwartier aan de kant...

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 21:19

In me kuit heb ik dat ook 1 keer gehad toen ik net me bed uitstapte. ik was meteen goed wakker, maar ik had wel het idee dat ik verging.
Maar vaak ben ik dan een kwartier bezig met me tenen, dan stap ik het water in en meteen schiet het er dan weer in. En dan zit je weer een kwartier met je tenen te prutsen

@leandrotje: ja idd, dat heb ik dan ook. Want als je met dat been beweegd doet het alleen maar zeerder.

Mnique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:22

Heb ik ook best vaak tijdens het zwemmen, ook soms als ik in bed lig trouwens.
Bij mij gaat m'n ''wijsvingerteen''(uhm ja ) helemaal omhoog staan, in een houding die ik normaal niet kan maken, en ik heb het idd ook wel eens aan de onderkant van m'n voet(dat doet echt pijn!)

Ik ga altijd aan de kant hangen en trek m'n voeten/tenen omhoog zodat het minder pijn doet maar als ik dan loslaat is die kramp er nog steeds dit werkt dus niet. Dus dan wacht ik maar tot het over gaat... Duurt idd meestal 'n kwartier ofzo.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 21:26

ik heb dat dus met me dikke teen, die gaat helemaal naar binnen staan en dan krijg ik die kramp onderin me voet. Een beetje in het midden wat van voor naar achter loopt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:33

Ik heb wel eens kramp in mijn kuit, en dan vooral als ik wakker wordt. Doet ZO'N zeer, dan kan ik wel janken.

_Stampie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:46

Ik heb het ook tijdens het zwemmen! echt heel vervelend bij mij is het altijd bij mijn kleine teen en de hele zijkant van mijn voet doet dan zeer.. een tekort aan vitamines van bananen zou maar zo kunnen ik lus namelijk geen bananen

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 08:16

Ik heb het ook altijd tijdens het zwemmen, in mijn op een na kleinste teentje... Maar dan komt het ook omdat ik dan mn voet niet goed ontspan tijdens het zwemmen.. Het is wel super vervelend!! Maar ik ken heel veel mensen die dit tijdens het zwemmen hebben..

Yessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:54

Ik heb wel een tijdje gehad dat ik snachts vaak wakker werd met kramp, toen moest ik van mn ma veel groenten en fruit eten (en roosvicee drinken ), en sindsdien eigenlijk geen last mee gehad. Maar ik weet nog steeds niet of het echt daardoor kwam

FlynnlOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:28

Ik heb er idd soms ook last van!!
Heel iritant is dat.

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:44

Heb er vroeger ook veel last van gehad. Dan ging mijn kleine teen onder de andere tenen. Heb er nu geen last meer van omdat ik geen tenen meer heb.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 20:06

geen tenen meer? hoe krijg je dat voor elkaar?

Finduilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:07

Nannes schreef:

viewtopic.php?f=136&t=567175

-

Kramp heb ik best wel redelijk vaak.
Van Als ik me paardrijlaarzen uittrek.
tot, me uitrekken in bed.

Vanmorgen nog, rekte me uit, lag in bed, en ja hoor weer kramp in me been/kuit/voet.
2 keer over.
Was wel gelijk wakker, want zeer dat dat doet

Steef_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:14

kramp in mijn voet bij het zwemmen KEN IK!
het enige dat bij mij helpt is eng haha
maar gewoon gaan staan op je voet waar de kramp is en als je het in je tenen hebt bijv egt die voet op de grond zetten en op je tenen gaan staan (helpt bij mij wel)

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 22:36

isabel schreef:
Nannes schreef:

viewtopic.php?f=136&t=567175

Dat verhaal heb ik idd wel eens gelezen ja, maar ik wist niet dat dit diegene was.

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:50

Jepperdepep dat was ik. Ik had wel ooit eens een bloedblaar met wild vlees erin onder mijn voet zitten wat ze hebben bevroren en er onderuit hebben gehaald. Misschien hebben jullie ook zoeits gehad?

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 22:53

Nee, dat heb ik nog nooit gehad. Kreeg je daar ook steeds kramp van?