is dit normaal na misbruik?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

is dit normaal na misbruik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 19:24

Heb dr ff over nagedacht maar ik heb ook gereageerd in het aanrandings/verkrachtings slachtoffer topic onder mijn eigen naam en heb besloten dit dus ook onder mijn eigen naam te vragen.
6 jaar gelden ben ik verkracht, met hulp van medicijnen en psychiater heb ik dit leeren accepteren. Sind een jaar heb ik ook sex met mijn vriend, echt een schat van een jongen, die heel lief voor me is en het echt probeert te begrijpen. Maar goed nu is het heel raar, van "de daad" (het neuken platgezecht) kan ik echt genieten, maar.... niet van een voorspel ofzo, ik vind het walgelijk als hij me op bepaalde plekken aanraakt, wil hem dan het liefst van me afslaan maar weet dat ik daarna toch weer kan genieten.
Maar dit vind ik dus raar, ik walg nog steeds van mijn eigen lichaam, wil het ook het liefs zo min mogelijk aanraken en als hij het doet, kan echt wel janken dan, voel me dan zo vies en smerig.... terwijl ik van "het dus wel kan genieten.... ik snap hier dus echt nix van
Ik vond het inmiddels niet meer nodig om naar een psychiater te gaan maar kan iemend me hier mee helpen of is het iets waar ik me gewoon over heen moet zetten... ik weet dat het raar klinkt allemaal maar ik wil dus ook van het voorspel kunnen genieten. Het is gewoon puur een lichamelijke reactie dat het nat word daar zeg maar, niet omdat ik er opgewonden van word.

Bonechi_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:29

Hey

Wat dapper van je dat je dit plaatst. Ik spreek niet uit ervaring, maar ik denk dat het niet iets is 'waar je je even over heen zet'. En waarom zou je als je je er zo naar door voelt.

Kun je niet nog eens een afspraak maken bij een psychiater of een psychotherapeut? Of eerst een gesprek aangaan bij je huisarts?

Ik kan je moeilijk vertellen waarom je niet kunt genieten, maar ik snap dat je t vervelend vindt, ook naar je vriend toe. Misschien dat jullie er ook samen met iemand over kunnen praten. Ik denk dat deskundigen of mensen met soortgelijke ervaringen je verder kunnen helpen.

Sterkte!

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:30

ik zou er in ieder geval met je vriend over praten, zodat hij het weet. en misschien dat je hem dan kunt laten weten waar je het wel prettig vind als hij je aanraakt en waar niet. zodat hij wel weet hoe die jou een plezier kan doen.
misschien kun je er langzaam aan wennen dat hij je daar aanraakt en kun je er misschien van gaan genieten.

succes

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:33

Je kan denk ik der niet van genieten omdat je dan terug denkt aan wat er toen is gebeurd, en dat is niet niks...Het zal een poos duren voordat je er echt van kan zeggen dat je eroverheen bent maar je bent al heel ver!!

Polaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:37

hey! echt rot dat dat misbruik nog zo'n groot effect heeft op je seksleven, ik vind dat zo lelijk dat zo'n vent dan zomaar dingen met je doet die je niet wilt! Ik heb geen ervaring ofzo, maar ik weet wel dat je volgens mij met professionele hulp een heel eind komt! sterkte meid!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:39

Ik heb precies hetzelfde. Ik ben ook misbruikt (wel al jaren geleden) maar ik kan er echt van walgen of ontzettend kwaad worden. Waarom snap ik dan zelf ook niet, maar mijn vriend begrijpt het wel. De ene keer vind ik het ook erger dan de andere keer. Hoe ik het precies kan omschrijven weet ik ook niet, maar het is wel erg irritant vind ik zelf.

__Tiientje

Re: is dit normaal na misbruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:43

Natuurlijk moet je het niet zomaar van je afzetten. Misschien met een goede vriendin praten?
Iig sterkte

Zonnebloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 20:06

dank voor jullie reacties.
Ik wil er wel met mijn vriend over praten, maar ik weet dat ik hem dan pijn doe (omdat hij het zo erg vind voor mij ) en dat wil ik hem besparen, het is zo'n gewldige en lieve jongen, heeft al zoveel gedult met me gehad, en hij geniet er echt van om me op die plaatsen aan te raken. Maar op deze manier vind ik er ook weinig aan. Ben een heel eind maar er is nog een lange weg tegaan dat is wel duidelijk.
Maar ik snap niet dat ik van de daad zelf wel kan genieten maar niet van de rest erom heen zeg maar...

Fairytale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 20:14

Ik kan me heel voorstellen dat je niet lekker in je vel zit.
Ik bedoel, wat er met jou gebeurd is, is natuurlijk niet niks.
Je bent gedwongen door een persoon die jou op bepaalde plekken aanraakte waar jij niet in mee stemde en er fel tegen was.

Je zal je nu ook wel behoorlijk schuldig tegenover je vriend voelen dat hij bepaalde dingen bij je doet, waar jij je niet happy bij voelt.
Ik weet dat het moeilijk is, maar misschien kun je eens met je vriend gaan praten, dat je hem heel lief vindt en dat je het heel erg waardeert dat hij je aan alle kanten wil helpen, maar je je bij sommige acties toch niet zo prettig voelt.
Wedden dat je vriend dit zal begrijpen? Hij weet notabene ook wat jij allemaal mee hebt gemaakt.

Als je je er toch niet lekker bij voelt kun je altijd 24/7 bij een psychologe of maatschappelijk werkster terecht.
Die zijn je altijd bereid je te helpen!

Of misschien heb je een familielid/goede vriendin waar je bij terecht kunt? Dat je die in vertrouwen kan nemen en daar je verhaal kwijt bij kunt.

Verder wens ik je echt heel veel sterkte toe met het verwerken van deze zeer nare en vooral moeilijke periode en ik hoop dat je snel weer kunt genieten van je liefdesleven.

Groetjes, Iris.

Pauline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 20:25

Ik dnek wel dat het normaal is. Je verhaal kwijt kunnen is mooi, maar op een of andere manier moet je er zelf mee dealen. Uiteindelijk lukt dat, doe niks waar je je naar door voelt maar doe alleen datgeen wat je fijn vindt. Desnoods dan maar zonder voorspel, of op een andere manier.

John_1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:00

Maar als jullie bijv. op de bank liggen of lekker knuffelen is dat gevoel dan ook zo?

loveluuk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 18:14

ik heb geen idee hoe jij je voelt, ik heb godzijdank nog nooit zoiets meegemaakt.
misschien kan je proberen om 'de daad' achterwege te laten en eerste proberen te genieten van gewoon alleen knuffelen..
je zegt dat je vriend je tot nu toe ontzettend gesteund heeft, dus ik denk dat hij dan dit ook wel zal begrijpen
heel veel sterkte en succes
kus martine

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 10:25

John_1983 schreef:
Maar als jullie bijv. op de bank liggen of lekker knuffelen is dat gevoel dan ook zo?

Nee dan niet. Vind het heerlijk om lekker tegen elkaar aan te zitten of te liggen. Maar zodra hij dan weer bepaalde plekken aanraakt voel ik me zo verschrikkelijk smerig...

leliadeidre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:28

hey hey,
ten eerst heel knap dat je dit zo plaatst ten tweede is het best wel normaal volgens mij. ik heb er zelf ook last van ik schaam me dood als ie aan me zit. ondertussen heb ik geen vriend meer onderandere door dit probleem.. maar ik begin nu mezelf te begrijpen ik denk dat het meer een kwestie van vol vertrouwen is enzow ook al vind je je vriend heel erg lief wat ie ongetwijfeld ook is maar misschien moet je het wat rustiger aan doen. daar ben ik althans zelf achter gekomen..