Morgen kaakoperatie *bibber*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Morgen kaakoperatie *bibber*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 12:15

Jaren geleden (9 jaar terug) heb ik als klein meisje een trap van een pony tegen mn kaak gehad, waardoor die scheef is komen te staan.
Nu na al die jaren is het dan eindelijk zover dat ie weer recht gezet gaat worden. Dit kon eerder niet omdat mijn kaak eerst uitgegroeid en weer stevig genoeg moest zijn.

Ik zag er eerst niet zo tegen op, blij dat ie eindelijk weer recht gezet gaat worden. (En daar ben ik nog steeds blij om natuurlijk) Maar t komt nu wel erg dicht bij
Morgen narcose enzo.. zou t goed gaan? En na de operatie?
Ik kan in ieder geval 2 maanden niet normaal eten... Maar ik hoop dat ik niet helemaal dood ga van de pijn

Maar ja... ik hou mezelf maar voor dat ik die trap van die pony ook overleefd heb, dus dit moet ook lukken.. toch?

Stopcontact

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 12:18

Hé bah.
Heel veel succes maar! En je overleeft het wel
Beterschap alvast komende maanden

joycie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 12:20

Gaat vast goed! Je gaat slapen en wordt weer wakker met een mooie kaak, alleen een litteken en waarschijnlijk zie je dat in het begin niet eens omdat er iets overheen zit.
Ik ben afgelopen vrijdag geopereerd en had ook meteen nergens meer last van.Je wordt trouwens wel moe van de narcose.

John_1983

Re: Morgen kaakoperatie *bibber*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 12:42

Geen zorgen, het gaat allemaal goedkomen. Wat je hebt zijn gezonde zenuwen. Maak je maar geen zorgen. Voor je het weet ben je er vanaf. En de pijn: daar hebben ze echt wel wat voor.

0nina0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:03

ik ben aan mn kaak geopereerd omdat mn kaakkopjes verbrijzeld waren nadat ik van een berg was gevallen:S mja gelukkig merk je niks van de operatie:P en daarna had k veel pijnstillers ik had veel meer last van de spalken die vast groeiden in mn mond doordat er tanden uit waren "geslagen" mar je overleeft zo'n operatie wel hoor..die vna mij duurde ook niet zolang 1,5/2uur volgens mij EN beter de littekens waren aan de binnenkant van mn mond ze hebben vanaf de binnenkant kunnen opereren dus hopelijk kunnen ze dat ook bij jou! Mja mn kaak staat zo naar achter dat ik wel een implantaat wil ofzo mja nu ist geheeld en nu weer een operatie..dat klinkt ook onlogisch.

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:06

Joh, als jij straks over een aantal maanden in de spiegel kijkt dan denk je: ja, het is het waard geweest.

Ik denk dat het wel goedkomt met je. Alvast heel veel sterkte.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 20:46

Ben sinds donderdag geloof ik weer thuis, beetje besef van tijd moet weer komen...
Ben flink beroerd geweest, nu net weer een beetje in staat achter mn laptop te kruipen.
Gister nog alles steeds er weer uit gegooid, echt heel erg misselijk steeds enzo.
Maar vandaag alles binnen gehouden en nu weer een beetje beter.
Ben de laatste dagen wel 4 kilo kwijtgeraakt... in 4 dagen volgensmij

Uit t ziekenhuis wilde ik wel snel weg, bleeech wat werd ik daar ook misselijk van alle geuren en het eten enzo. Verder wel lieve mensen. Maarja praten lukte sowieso ook al niet echt, heb volgens mij de afgelopen dagen echt 80% van de tijd geslapen.

Soms wel ff spijt, maar ja, t moest toch ooit. Ik doe t noooooooit weer iig.

Anyway, maar ff tekentje van leven van mij
Hopelijk ben ik snel weer een actief medebokker enzo

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 20:47

Snel beter worden meid! Sterkte ermee.

FlynnlOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:10

Wat vervelend!!
Veel sterkte

Rosa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:11

Pff, vervelend. Heel veel sterkte.

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:11

hee wat vervelend zeg!
sterkte en daarna beterschap.

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:57

Vervelend dat het zo tegengevallen is. Hopelijk voel je je gauw weer wat beter.

Stopcontact

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 23:26

Veel beterschap meid!
En alles komt goed.
Gelukkig is alles goed gegaan.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 08:25

Beterschap

Ik moet eigelijk ook een kaak operatie,onderkaak moet naar voren worden gezet..
Maar durf echt niet

Ciara87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 08:31

he jakkie , heb vorig jaar een kaakoperatie gehad mijn bovenkaak moest een stuk naar voren en ze hebben meteen 2 verstandskiezen weggesneden, ben best wel een tijdje uit de running geweest opgezwolle wangen, mocht niet niezen en spuugde steeds bloed (dat is heel erg pijnlijk) en natuurlijk het eten ik at vooral aangelengde vla uit zo een baby beker met een soortje tuutje er op dat ging redelijk

vond vooral de pijnstillers erg vies, omdat ze opgelost moesten worden in water.

in iedergeval sucses met je herstel, doe het rustig aan en je lekker laten verzorgen natuurlijk

Muzefee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 21:01

Ben zelf afgelopen maart geopereerd aan mijn kaken.
Heb er idd wel even last van gehad en voor je normaal kan eten ben je ook wel 2 maand verder. Echt pijn heb ik niet gehad, meer erg last.
Dat is wel net zo vervelend.

Ik wens je in elk geval veel sterkte, ben je denk ik wel nodig.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 23:03

Dankje allemaal!
Het gaat inmiddels weer iets beter gelukkig. Soms wil ik ook wel eens wat te snel, maar ja uiteindelijk kom je jezelf wel weer tegen. Erg rustig aan allemaal dus.

Het is momenteel inderdaad erg lastig. Van de kaak zelf heb ik niet veel pijn. Helaas wel een kies uit de bovenkaak waarvan de vulling niet goed gedaan is die nu weer opspeelt vanwege de druk die er op komt te staan. Mijn kaken worden nu bijelkaar gehouden door elastiekjes, gelukkig zijn er vanmiddag 2 uitgegaan dus das al weer iets beter.
En ja het opzwellen van onderkant van de kaak en mn onderlip is ook heel vervelend. En je ziet al t lekkere eten aan je neus voorbij gaan.
De babyvoeding ed komt me ook bijna de neus wel uit, maar ja voorlopig moet t maar.
Kon de afgelopen week ook nog eens mn astma medicijnen niet innemen, gaat via een inhaler en ja die kreeg ik niet tussen mn lippen. Dus gelijk weer verkouden en veel hoesten.
Gelukkig sinds vandaag de medicijnen wel weer kunnen gebruiken en aan de prednison om de ontstekingen tegen te gaan.
Die pijnstillers opgelost in water vond ik vooral erg irritant aan mn lippen en binnenkant van de mond, het beet/prikte op de wondjes
Gelukkig kan ik nu weer pilletjes doorslikken ed.
Tja en verder een bouwerkje van plastic en scherpe ijzerdraadjes in mn mond om alles op zn plaats te houden.
Heb nu vooral dus last van de scherpe randjes die mn lippen helemaal openhalen, hoop dat dat straks allemaal snel uit mn mond kan.

En ja, verder dus rustig aan
Maar zit toch nog te stressen want ik hoorde toen ik net uit t ziekenhuis was dat we volgende week dindsdag naar Duitsland moeten met mn pony en veulen voor keuring en opname in het stamboek. En geen van de mensjes hier kan een beetje duits dus ik moet alle papier-zooi sowieso doen. Maar van het keuringsklaar maken van een paard hebben ze ook geen kaas gegeten, bovendien nogal een eenkennige pony Dus ik zal zelf moeten.
Dus morgen weer aan de slag. Niet iedereen is t er mee eens denk ik maargoed. Ik heb zelf ook al altijd snel t gevoel dat ik me niet té veel moet laten meeslepen en zielig moet lopen zijn.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 17:30

Jeetje wat pijnlijk allemaal, sterkte!

FlynnlOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:44

Gelukkig gaat het al ietstjes beter...
Veel beterschap