Zonnebank

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yorghos

Zonnebank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 20:19

Even een vraag voor mensen die ervaring hebben met het gebruik van de zonnebank.
Ik heb een vrij lichte huid van nature en word bij het minste beetje zon dat ik zie knalrood. Op dit moment vermijd ik de zon zoveel mogelijk. Ik ga dus niet rechtstreeks in de zon zitten, draag geen erg blote kleding en gebruik wel een goede zonnebrandcreme factor 30 (van de apotheek).
Toch verbrand ik nog steeds vreselijk.

Nu kwam een vriendin met de tip om een zonnebankkuur te doen om op die manier mijn huid wat te wapenen tegen de zon. Klinkt op zich logisch, maar ik weet niet zeker of dat echt zal helpen?

Een zonnebankstudio is geen optie, daar heb ik het geld niet voor. Wel kan ik een inklapbare zonnebank van iemand lenen. Maar wie kan mij adviseren over het gebruik?
Hoe vaak ga je eronder, hoe bouw je het op, gebruik je ook zonnnebrandcreme?
Kortom ik weet er niks vanaf. Wie weet meer?

Essie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:36

Als je heel gevoelig bent moet je er echt maar heel even onder gaan. Steeds iets meer opbouwen. Beginnen met 5 min dan 10 enz. Als je verbrand bent niet de keer daarop langer gaan!!

Persoonlijk doe ik niks op onder de zonnebank. Erna wel. Dan douche ik even doe bodylotion op.

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:59

Ik weet wel zeker dat het zal helpen, maar laat je wel goed informeren, ik heb er één thuis, en ga er zo'n twee keer in de maand onder, nou heb ik wel een vrij donkeren huid van mezelf maar ik kon in cuba, ingesmeerd met olijfolie, gewoon een uur in de zon zitten om 1 uur smiddags zonder te verbranden, doe dat maar eens na nee hoor maar ik wil zeggen, toen we vroeger die zonnebank nog niet hadden verbrandde ik véél eerder en nu echt gewoon níet meer, vooral niet in nederland, heb vandaag ook weer de hele dag in de volle zon gelegen.. ik zou het proberen als ik jou was, zonnebank is toch minder heftig dan de echte zon!

Yorghos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 22:06

Zonnebank komt morgen mijn kant op. Ga het gewoon een paar weken proberen.
Maar wie kan me aan een opbouwschema helpen?

__Tiientje

Re: Zonnebank

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:23

Wij hebben thuis een zonnebank.
Maar de 1e keer dat je eronder gaat, moet je er maar 10 minuten ondergaan!
En daarna gewoon langzaam opbouwen.
Anders verbrand je helemaal en dat ik ook niet helemaal geweldig.