Neuspiercing ontstoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SiimOon

Neuspiercing ontstoken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 09:11

Ik heb al 4 weken weer een nieuwe neuspiercing, en heb hem altijd goed schoongehouden met sterilon en een wattestaafje
Maar nu is ie alsnog helemaal onstoken maar op een rare manier ( vorige keer had ik namelijk ook een neuspiercing en toen was het anders )

Er zit nu boven mijn neuspiercing, een rare groote bobbel met bloed met daarover heen een raar velletje. Ik kan het niet helemaal goed uitleggen dus daarom maar even een foto, hij is niet zo scherp, maar hij is dan ook gemaakt met de webcam.

Afbeelding

Heeft iemand dit ook gehad ?

KisSs_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 09:24

Vriendin van mij heeft precies hetzelfde gehad.
Ze had een knopje en die is er in de nacht uitgegaan,toen heeft ze die bobbel door geprikt en het verder dicht laten groeien.
Maar als je je piercing nog wilt zou ik er wel voor zorgen dat je knopje er in blijft zitten,anders groeit ie dicht.
Goed schoonmaken en er verder van af blijven is denk ik het beste

SiimOon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 10:13

Vannacht was hij er inderdaad ook al uit gegaan, maar heb hem er ( ja ben eigenwijs ) weer door heen geprikt

KisSs_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 10:20

Idd,moet je ook doen

Ier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 16:56

Heb ik ook gehad; heb 'm al 5 keer laten zetten ofzo. Heb hem nu weer & had ook weer dat bobbeltje.
Dat bobbeltje gaat vanzelf weg als je er een kleinere neuspiercing in doet!

SiimOon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 17:15

Ik heb al een hele kleine neuspiercing ..

Tienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:22

Ik heb dat ook gehad toen ik een neuspiercing had.
Verschil in grote maakte bij mij niet echt veel uit.
Ik heb hem er toen dus uitgehaald. Zie je niks van

Maar ik zou verder niet weten wat je moet doen om het weg te laten gaan als je hem 'in' wilt houden.

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:44

Grootste fout wat veel mensen maken; sterilion gebruiken. Dat moet je namelijk nooit doen. Speciaal piercing ontsmettingsmiddel moet je gebruiken.
Maar nu mijn vraag, hoe vaak gebruik je de sterilion. Ik heb mijn neuspiercing ook 2x laten zetten (1e keer bjina niet ontsmet maar hij is er uit gevallen en ik kon m niet meer vinden en hij was NIET ontstoken)

2e keer ontsmet met sterilion, pfft hij was constant onstoken. Toen maar heel weinig gebruikt. In plaats van sterilion elk keer spoelen met warm water.

poes

Re: Neuspiercing ontstoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 03:02

Idd geen sterke producten gebruiken op piercings, dan kan het velletje niet aangroeien! Ik spreek uit ervaring, ik heb nu voor de tweede maal een piercing door mijn onderlip. Eerste keer was een ramp: vreselijk gezwollen, nog maandenlang rood, en dat terwijl ik zo braaf ontsmette met isobetadine en het ringetje elke dag eens ronddraaide.

Nu zag alles er meteen piekfijn uit, nooit gezwollen, niks rood. Ik heb nu om te beginnen een staafje, wat niet zoveel ronddraait en irriteert --> geen zwelling

Ontsmetten gaat als volgt:

Handen wassen!! Met ph-neutrale zeep (sanex)

Piercing onder stromend water houden en paar keer heen en weer bewegen.

Met wattenstaafje eventuele kroetjes wegweken met lauw water

Beetje sanex aan je vinger, dit rond de piercing zepen, weer de piercing een paar keer bewegen

alles grondig spoelen, piercing ppaar keer bewegen.

2x daags dit.

Voor de binnenkant spoel ik met verdund listerine, erg effectief, goed voor je tanden en fris

En het ziet er dit keer echt veel beter uit!

Genezen duurt drie maanden, hou daar rekening mee!

Enne: met zo'n bobbeltje zou ik gewoon naar je piercer gaan, die moet raad weten!

Veronieky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 03:24

ik ben het voledig eens met poes en moonchloe.
geen sterilion gebruiken dat is veels te agressief (weet niet of ik het goed schrijf )
een piercing heeft wel tijd nodig om te 'genezen' en schoonhouden is belangrijk maar wel op de goede manier.
voor ontsteking of dergelijke vraag dat dan in de piercing shop waar je heb laten doen want het kan ook zijn dat je er miss niet tegen kan.
ik heb er ook 1 in me neus en had dat ook, in me tepel piercing heb ik het behoorlijk erg gehad maar die heeft ook 9 tot 10 maanden nodig om te genezen en dan is het nog per persoon verschillend.
gewoon even vragen en niet meer schoonmaken met sterilion en ook niet 'te' veel aan draaien/friemelen het heeft ook 'rust' nodig.
veel succes

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:08

Volgens mij heb je hem niet laten piercen maar laten schieten?

SiimOon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 19:48

Oo ik gebruikte dus wel altijd sterilon, ik ga het dan nu maar niet meer gebruiken.

Maar hij is inderdaad geschoten niet gepiercd

Vladeli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:39

Je moet nooit met je handen aan je piercing komen als je ze niet hebt gewassen met Unicura! Ik heb nu 2 jaar een neuspiercing. (laten piercen...auw!) Ik kreeg ook zo'n bobbeltje, rpecies zoals bij jou op de foto. Heb gebeld naar de piercing zaak. Die zei dat ik noooit sterilon mocht gebruiken!
Als ontsmettings middel kreeg ik dit recept: Zeezout met gekookt water vermengen. Met een watje dompelen, en dat even op je neus houden. Werkt echt super! Zodra mn piercing een beetje rood is gebruik ik dat, en hij is nooit meer ontstoken!