Energie drank schadelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Energie drank schadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 22:58

Ik hoor de laatste tijd vanuit verschillende hoeken dat energie drank boven de 16 gaat worden, omdat het schadelijk is voor de hersenen. Maar toch uit mijn omgeving word het zoo ontzettend veel gedronken. en dan is het niet bij 1 per dag, maar 3 of 4. Drinken jullie vaak energie drank en weten jullie dan dat het schadelijk is?

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:00

Ik heb een lichte vorm van ADHD. Meestal wel energie genoeg dus geen energiedrank voor mij.

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:01

ik drink het bijna nooit. vind het wel lekker maar nooit bedacht dat ik het nodig zou hebben ofzo. wat is er schadelijka an dan? er zit een hoop suiker in ja maar dat zit wel in meer dingen

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 23:01

Het wordt ook niet gebruikt om energie te krijgen. Puur omdat ze het een lekkere 'limonade' vinden!

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 23:02

Zazoo schreef:
ik drink het bijna nooit. vind het wel lekker maar nooit bedacht dat ik het nodig zou hebben ofzo. wat is er schadelijka an dan? er zit een hoop suiker in ja maar dat zit wel in meer dingen

Ik heb gehoord dat het schadelijk is voor de hersenen. Precies weet ik het niet, Kan het stukje niet vinden op internet.

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:03

Woow :S
Ik drink heel veel energie drank....Bullet's en Golden power

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:04

er zit meer cafeine in (1 blikje staat gelijk tot 3-4 koppen koffie) en als je te veel drinkt kan je hartkloppingen krijgen
en ik vind het smerig!

Sapphire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:04

Ik drink het ook best vaak. Als het in huis is drink ik er zo 2/3 per dag.. (Ook gewoon omdat ik het lekker vind, niet voor energie)

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:05

Ik drink het soms, maar ik wist niet dat het schadelijk was.

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:08

Ik denk dat er heel veel meer dingen net zo schadelijk zijn als frisdrank/energy-drinks. Gelukkig vind ik het zelf niet lekker (ook nooit gevonden eigenlijk), dus dat is weer een verleiding minder.

Weet je nog waarom het zo slecht zou zijn?

rhijnauwen

Re: Energie drank schadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:10

oud artikel:
Meisje bijna in coma door te veel energiedrank
media | 12 Juni 2005 | 22:39:35

--------------------------------------------------------------------------------

Een 13-jarig meisje uit Amersfoort heeft zoveel energiedrank gedronken dat ze bijna in coma raakte. Om precies te zijn dronk ze twintig blikjes energiedrank in 24 uur tijd.

Het meisje had de drank ingeslagen bij een supermarkt tijdens een schoolkamp. Door de drank was ze de hele dag hyperactief, maar eenmaal thuisgekomen zakte ze in elkaar. De Telegraaf schrijft dat het meisje aan de dood is ontsnapt. Het hart had door de overdosis cafeïne ook op hol kunnen slaan

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:12

Weet je waar ik zo hard om moest lachen; toen ik hoorde dat er stierensperma in zit

En ach hoevaak drink ik het, geen eens 1 keer per week als ik een tussen uur heb met school ga ik wel is naar de c1000 wat lekker halen en energie drankje erbij van 23 cent

*leest bericht hierboven*
Ja maar dat is dom ook van dat meisje hoor je gaat toch geen 20 blikjes energiedrank drinken op 1 dag??

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:13

fjordjes schreef:
er zit meer cafeine in (1 blikje staat gelijk tot 3-4 koppen koffie) en als je te veel drinkt kan je hartkloppingen krijgen
en ik vind het smerig!

Die hartkloppingen komen niet (alleen) door cafeïne, er zit veel taurine in, waardoor het hart sneller gaat kloppen. Bij een overdosis aan taurine, krijg je een hartstilstand. In Noorwegen, Denemarken en Frankrijk is dit drankje al verboden, in Canada moet het verkocht worden met een waarschuwingsplakker zoals op de sigaretten

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:13

Ohja, dat is waar ook. Ik heb ooit gehoord dat een x aantal blikjes gelijk zou staan aan het effect van een xtc-pil.

Maar alles is slecht voor je in grote hoeveelheden. Hoeveel liter water had die ene student ook alweer gedronken?

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 23:15

5 toch?

Maarja, drink het heus wel eens. Wie niet, maar dat is 1 x per maand. Mijn moeder heeft het zowiezo liever niet. Dus die koopt het niet meer.

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:16

Alleen met uitgaan of als ik savonds nog ver moet autorijden, gelukkig vind ik het niet zo heel erg lekker. Ik heb het helaas zo wel nodig want ik bet super gaar en we gaan stappen!

Eline_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:16

ik drink het best vaak, maar ach, er zijn wel meer dingen niet goed voor je, tegenwoordig word je overal ziek van , of is het slecht voor je hersenen.
jammer dan.
Je leeft maar 1x, en daar moet je van genieten

Finduilas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:19

Een meisje dat bij mij op school zit, en daar de zus van.
Is overleden aan teveel energie drankjes drinken..

Ik drink het nauwlijks tot nooit.

Zazoo

Re: Energie drank schadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:20

ik dacht bij energiedrank aan extran en andere zoete drankjes. zit daar niet alleen suiker in en geen cafeine? red bull bijv. lust ik niet maar dat smaakt ook heel anders. daar zit een hoop cafeine in toch?

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:21

En de buurman van de kameraad van mijn neef die ként iemand...

zo kunnen we nog wel even doorgaan. Je moet natuurlijk niet mer 2 liter op een dag aan komen zetten. maar zo nu en dan kan het heus geen kwaad.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:22

suus_ schreef:
Weet je waar ik zo hard om moest lachen; toen ik hoorde dat er stierensperma in zit

Daar moet ik ook erg om lachen: wat een onzin zeg!!

Overigens, ALLES is schadelijk, alleen hangt het af van de mate waarin je het neemt, en zijn sommige dingen schadelijker dan anderen Als ik 3 blikjes energiedrink opdrink binnen 12 uur gaat m'n hart al flink tekeer af en toe, dan weer even rustig en heel langzaam, dan weer heel snel.. Dus ik houd 't bij max. 2 blikjes zoete troep per dag

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 23:23

ik drink het toch liever niet, Het wordt heus niet zomaar voor 16 jaar en ouder!

Fairytale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:25

Ik drink het heel soms, 1 blikje in anderhalve week.
Nou dat noem ik niks vergeleken met dat meisje dat in coma lag.
Gelukkig heeft ze het overleeft maar ze moet er op één of andere manier toch weer van geleerd hebben.

Mijn moeder haalt het ook niet voor me omdat ze het ongezonde troep vind waar ladingen suiker doorheen zit.
En dat heeft ze liever niet.
Maar ik koop het soms bij de Aldi ofzo, goldenpower. In de pauze met een ploegje.

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:29

Qimm schreef:
En de buurman van de kameraad van mijn neef die ként iemand...

Toevallig! Die van mij ook .

Dat energiedrink ongezond kan zijn is geen onderzoek voor nodig hoor, kwestie van logisch nadenken.
Wat denk je dat het met je lichaam doet om iedere keer zo'n energieboost te krijgen?

Ik drink het ook wel eens, maar lang niet iedere dag en soms ook weken niet.

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:31

Enge verhalen, denk dat ik toch maar wat minder dr van ga drinken.......
Ik drink ze echt overdreven veel
En ik drink er toevallig nu een...