Voor anderen lijkt je leven perfect MAAR... (vriendschappen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CKdamour

Voor anderen lijkt je leven perfect MAAR... (vriendschappen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 14:36

Ik heb ooit gereageerd in een topic over sexueel misbruik en het klinkt gek, maar ik vind dit topic veel moeilijker.

Ik ga proberen mijn situiatie uit te leggen en dan vraag ik me af of anderen dit herkennen.

Op de basisschool werd ik altijd gepest. Had geen echte vriendjes / vriendinnetjes. Zoals meestal was het pestgedrag echt zonder reden.
Daarna kreeg ik ineens heel veel vrienden maar wat voor vrienden... ik ging me op een negatieve manier gedragen en kreeg dus ook foute vrienden.

Jaren later heb ik mijn leven weer op de rails.. ben een brave meid geworden... zet door met mijn opleidingen. Werk me rot voor vanalles en nog wat. Doe een hoop extra taken op mijn stage waardoor je daar extra gewaardeerd wordt... ben modellenwerk gaan doen... zit in de muziek... heb een duidelijke eigen mening, ben tevreden over mezelf, heb allerlei hobby's. Kortom.. alles goed voor elkaar...

Dat is wat mensen dan tenminste denken. Maar ik heb toch wel 1 groot gemis in mijn leven en dat is een stabiele vriendenkring.
Door alles wat ik doe ken ik een hoop mensen, maar die zie je dan een keer eens in de maand (en dat is dan al veel) als je ze zelf belt om wat af te spreken.

Nu ben ik veel mensen kwijtgeraakt door mijn ziek zijn maar goed.. dat waren dan dus ook geen echte vrienden. Ik ben toch wel spontaan... maak makkelijk contact met mensen, maar het blijft altijd oppervlakkig.

En dan breekt de zomer aan... het is warm... er is genoeg te doen... je kijkt in je telefoon wie je eens zal gaan bellen.. en dan patsboem realiseer je je weer dat de keuze wel heel erg beperkt is.
Maar goed.. die enkeling bel je dan toch maar op... helaas.. die heeft de komende maand al volgepland met andere mensen.

Het is niet makkelijk om het hierover te hebben, aangezien mensen toch vaak denken dat dit wel aan je eigen instelling zal liggen e.d. maar wilde dit topic toch openen.

Mijn moeder denkt dat het bij mij komt doordat ik geen vrienden had op de basisschool... en nu altijd op school zit met mensen die echt veel en veel jonger zijn. Ze is van mening dat je daar toch de meeste stabiele contacten opdoet.
Ik kan mezelf best vermaken hoor met alle dingen die ik doe maar ik ben wel een persoon die gewoon echt behoefte eraan heeft onder de mensen te zijn. Ik ken ook mensen die gewoon in hun uppie vanalles ondernemen maar dat is niks voor mij.

Het is gewoon heel vreemd dat zoveel mensen onderhand tegen je opkijken... tegen het leven wat je hebt en de dingen die je doet... en dat ze dat deel van je dan niet zien.

maar goed.. wie heeft hier nog meer last van?

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 15:02

*Mopper, heel stuk getypt, en toen viel alles weg*

Nou ik dus. Ook door mijn ziek zijn, net als bij jou. Ik had altijd veel vrienden en vriendinnen, maar door mijn ziek zijn liet eigelijk iedereen het afweten. Ik kon en kan niet wat zij kunnen, dus hoor ik er niet meer bij. Ik heb net als jij veel kennissen, maar niet echt mensen om iets mee te gaan doen. Nu kan ik daar goed tegen, ik heb mn vriend en 1 beste vriend, en daar kan ik wel dingen mee doen, maar soms mis ik toch wel meer echte vriendschappen.

CKdamour

Re: Voor anderen lijkt je leven perfect MAAR... (vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 15:09

Ja, ik moet zeggen dat wanneer ik normaal gesproken een relatie heb ik er ook weinig last van heb. Ik heb nu ook een relatie alleen die werkt op bloemendaal strand wat betekent in dit seizoen dat ik hem nooit zie en zeker niet de weekenden dus kan met hem ook niks gaan doen. Dan zeggen mensen... ga je toch lekker naar bloemendaal. Maar dat is gelijk aan alleen daar zitten want hij heeft gewoon geen minuut tijd daar aangezien hij een leidinggevende functie heeft.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 15:18

ik heb ook niet veel vrienden! maar heb idd net als jou heel veel oppervlakkige kennissen...maar daar ga ik ook niet super veel mee om! heb een super druk leven en heb liever een paar goede vrienden dan meer waar je toch niks aan hebt

Noukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 15:25

ik meld me ook..

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 15:27

Ja zeker liever een paar maar bij mij komt het aantal op 0,0.
Er zijn er 2 die meer zijn dan kennissen, maar die hebben gewoon een heel druk leven. En het is niet dat ze mij dan niet als iemand in hun vriendenkring beschouwen.. dat doen ze wel, maar ze hebben gewoon teveel mensen om zich heen om op regelmatige basis een keer iets leuks te gaan doen. 1 van hen heb ik al wel 3 maanden ofzo niet gezien doordat hij het druk heeft... en nu heeft ie een weekend vrij en dan heeft hij andere afspraken. Ik bedoel gewoon... je hebt mensen waarbij de telefoon regelmatig rinkelt.. bij mij rinkelt ie nooit. Snap je.

haha
klinkt wel heel dramatisch maar is gewoon zo. af en toe uitkijken dat je niet in zelfmedelijden verdrinkt. Dat heb ik niet snel... ik ben een doorzetter... maar vandaag heb ik een baaldag.

Tessa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 15:32

Ik weet hoe je je voelt.
Ik heb hier en daar wat kennisen, en een paar vriendinnen waar ik altijd kan aankloppen als er iets is. Maar idd, als het een keertje mooi weer en ik bel ze op dan zijn ze voor de komende maand al bezet.
Tja en wat mijn vriend betreft... Ik heb het druk op de momenten dat hij vrij is en andersom. Plus het feit dat hij asmatisch is, allergisch voor dieren en hooikoorts heeft. Dus vragen of hij een keer naar stal komt, hoef ik ook niet te doen

Maar goed.. ik weet dus hoe het is

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 15:36

Citaat:
en een paar vriendinnen waar ik altijd kan aankloppen als er iets is.

Dan ben je geloof ik al een heel eind

Flip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 15:48

ik had voor t eerst eigenlijk het gevoel dat ik t goed voor elkaar had wat vriendinnen betreft maar vandaag blijkt dat toch weer niet het geval, en dan lees ik dit topic en begin ik te huilen...
ik heb altijd vriendinnen gehad op de basisschool tot groep 8 toen lieten ze me ineens vallen ik heb daarom in de 1e en in de 2e nogal wat moeite gehad met vriendinnen maken omdat mn zelfvertrouwen (dat ik al niet veel had) een flinke deuk op had gelopen. ik heb al wel altijd een goede vriendin gehad (onze moeders zijn beste vriendinnen) en bij haar kan ik altijd terecht, maar ik zit op t vwo en zij op de havo dus we zien elkaar niet veel op school enzo. naja ik dacht dus een paar andere goede vriendinnen te hebben waar ik op kon bouwen maar vandaag blijkt weer t tegendeel, waarom dat vertel ik liever niet.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 15:52

CKdamour schreef:
Ja zeker liever een paar maar bij mij komt het aantal op 0,0.

ik heb er ook maar 1 hoor! en die heeft ook haar eigen drukke leven!

ik heb eigenlijk altijd wel veel vriendinnen gehad enzoow, maar toen ik op me 17de begon met werken en de rest op school bleef hangen had ik ineens heel weinig meer gemeen met die mensen...en dan verwatert het automatisch toch steeds meer...

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 19:59

Wat herkenbaar allemaal. Ik zou ook niet weten wat ik zonder mn vriend zou moeten. En ik heb dan wel nog een beste vriend, maar die woont in Zwolle en ik in Groningen. Dus we zien elkaar gewoon haast nooit. Ik kan altijd op hem rekenen, maar het is jammer van de afstand.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 20:08

hehe en dan heb ik niet eens een vriend die hebben jullie dan weer wel!!! maar goed ik ben ook iets te kieskeurig geworden in de loop van de tijd denk ik

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 20:24

hahah ach komt vast nog wel Rianneke! Op ieder potje past een deksel, je moet alleen even uitvinden waar die deksel zich bevind...

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 20:37

Ik heb die van mij net een mail gestuurd dat we er beter mee kunnen stoppen. Ja ik heb / had dan wel een vriend maar als ik iemand 7 weken niet zie heb ik er weinig aan he

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 21:31

Wat ik had.. Heel veel vriendjes en vriendinnetjes op de basisschool. In de 1e en 2e iets minder, degene die meegingen naar mn nieuwe klas. In de 3e en 4e wederom, alleen 1 of 2 die meegingen naar die klas en daar weer wat van. Ik kwam in de blowfase terecht.
Na mn examen kwam ik bij een 'braaf' groepje terecht. 2 supergoede vrienden aan over gehouden.
Nummer 1, eerste beste vriend, werd gepest door de hele afdeling. Ik kwam voor m op, sprong er zelfs tussen als ze een vechtpartij begonnen en toen werd hij verliefd op een vriendin van me. Ze speelde hem. Deed keer op keer of ze interesse had om hem vervolgens aan de kant te schuiven. Hij zag het niet. Op een dronken avond kwam hij erachter, ik heb hem thuis gebracht, hele avond getroost, was er voor hem. De dag erna deed hij alsof hij me niet kende. Heb hem daarna nooit meer gesproken.

Beste vriend nummer 2, is een rus. Had moeite met zijn verblijfsvergunning, mijn moeder en ik werken voor de gemeente, hebben er ervaing mee. Alles gedaan, en ik ging gewoon super graag en veel en goed met hem om, echt een hechte vriendschap en andersom ook als ik moeite had was hij er áltijd voor me. Tot hij verhuisde naar rotterdam. Eens in de zoveel maanden belt hij me op en vraagt gelijk naar mn moeder omdat ze iets voor zn vergunning moet regelen. Dat pik ik niet.

Het jaar daarna heb ik alle contacten aan de kant gezet. Mijn school verneukt. Alles wat ik deed was werk en naar Ajax. Ik zat op het laatst 6 dagen in de week op de Toekomst. De enige mensen met wie ik contact had waren 2 journalisten, wat spelers uit het eerste elftal van ajax en een groot aantal uit de jeugd. 2 keer per maand naar Waalwijk (vermaelen) treinreis van 2 uur heen en 2 uur terug. HeerlijK! Ik werd een kluizenaar maar ik genoot!
Soms ging ik naar de training van t eerste, bleef tot half 7 in de kantine van de toekomst lezen, gesprekje aanknopen, naar de wedstrijd van jong kijken en weer naar huis.

Het jaar daarop leerde ik mijn vriend kennen. We gaan nu bijna 13 maanden. Via hem kwam ik aan een nieuwe vriendenkring; zijn beste vrienden. Ik zie ze eens in de maand en dan is het altijd lol.
Maar na een jaar alleen zijn? Nee liever niet. Ik heb inmiddels geen mensen meer nodig. Ik merk ook dat ik nieuwe contacten niet kan en wil vasthouden. Nieuwe vriendschappen verwateren na 3 weken.
Mijn vriend is mijn beste vriend, en alles wat ik nodig heb.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 22:26

Ik snap je punt, maar ik weiger aan de andere kant zo aan mijn vriend te gaan hangen. Omdat ik uit de ervaring spreek dat als je dat doet en het gaat ooit uit je in een heel diep gat terecht komt.
Ik had ook een vriend met een grote vriendengroep wat ook mijn vrienden werden maar toen het uitging na 3 jaar bleef ik wel alleen achter.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 22:28

Ik krijg trouwens vrij veel priveperichten naar aanleiding van dit topic. Wil die mensen toch vragen om hier te reageren.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:49

Oh ik hang niet aan mn vriend hoor zo moet je het niet zien. Hij is in elk op zicht ook mijn beste vriend. Maar als ik geen contact met hem heb/niet bij hem ben vind ik het ook prima. Ik ben geen contactmens meer. Alleen geniet ik ook. Anders dan mijn vriend. Hij kan níet alleen zijn

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:53

Ik ook. Maar dat komt niet door ziek zijn, maar meer mijn behoefte om alleen te zijn. En gewoon het zijn met de paarden, Ik kan niet met een vriendin naar mijn paard. Dat werkt neit voor mij. maar ik heb een beperkte vriendengroep, Met wel veel kenissen. Maar je kan als je wil. Ook weer de contacten oppakken zolang je de tijd hebt. Vaker afspreken etc. En mensen dichter tot je laten komen. iets wat ik heel moeilijk vind. Ik ben bang me open te stellen voor anderen. Mijn moeder zo een keer 'Jij houdt altijd iedereen op 10 meter afstand'

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:00

Ja dat heb ik ook. Naast de paarden heb ik nog een beperkt aantal vriendinnen, maar dan houdt het op ook. Ik ben van mezelf al wat afstandelijk, te kat uit de boom kijkerig. Vind het moeilijk om me onder de mensen te geven. Dat keert mensen ook af heb ik zelf ervaren. Ik doe mijn best wel, maar ik val toch altijd weer in hetzelde ritme terug. Maar nu komt de zomer er weer aan.. En dan gaat het toch weer kriebelen.. Ik ben bang om alleen te zijn.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 23:23

Hmm.. gaat niet helemaal de kant op met dit topic wat ik had gewild..

ik heb het juist over mensen die dus niet terughoudend zijn en zich wel openstellen. Ik stel me juist heel erg open voor mensen en ik maak heel makkelijk contact. Dat is juist het aparte eraan

Overigens kan ik mezelf ook prima vermaken maar dat zijn indoor hobbies zeg maar. Ik ben egen type om alleen naar een festival of naar een terras te gaan. En dat zijn wel dingen die ik erg leuk vind.

juthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 07:57

Het stukje over je perfecte leven-in andermans ogen herken ik wel.
Zo van zij heeft alles wat ze wilt, owh wat zal ze gelukkig zijn!

Maar ondertussen weten die mensen nietwat er in hun hoofd omgaat.

Ik heb van mijn 16 de tot mijn 19de een relatie gehad. Dacht dat ik niet meer zonder hem zou kunnen, lied mijn vrienden voor hem vallen, ging niet zonder hem op stap en uiteindelijk had ik alleen hem.
Toen hij het uitmaakte kwam die klap zo hard.. wie had ik nou nog? juist ja.. niemand....

Inmiddels heb ik een echt goede vriendin.. eentje die echt dag en nacht voor me klaar staat. Maar echte vrienden heb je maar weinig..

Daarnaast mensen die ik 1 x in de 2 a 3 weken zie en een bult kenissen.
Heb het gevoel dat ik mijn leventje met vrienden inmiddels wel op aan het bouwen ben..

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 08:56

Ik ben ook zo, heel erg open. Mijn vriend verbaast zich erover dat ik na een eerste schooldag al tig contacten heb gelegd. Op het werk idem dito. Maar bij mij is het dus iets anders. Ik heb geen zín om die contacten te onderhouden. Niet meer.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 13:43

ik ben ook altijd super open en praat gezellig met iedereen over van alles en nog wat maar vriendschappen komen er gewoon niet uit...

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:13

Door mijn handicap heb ik zeer veel moeite met sociale contacten te leggen en te onderhouden. Het is daardoor ook erg moeilijk om een vriendschap aan te gaan.

Helaas door mijn handicap ben ik ook vrij naief en hebben zo enkele mensen "gebruik" van mij gemaakt, helaas daardoor ben ik ook nog eens erg achterdochtig geworden . Andere vriendschappen zijn gewoon geeindigd omdat ik het contact niet kon onderhouden.

Ik vind het soms wel jammer dat ik geen goede vriendschap heb met iemand. Ik kan niet alles vertellen aan mijn vriendje he?

Achja, wie weet komt alles nog wel goed