droog. pluizig haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tuttifrutti

droog. pluizig haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 22:23

wie heeft tips?

ik heb *piep* haar, dat heel droog en pluizig is, kan het nooit los dragen omdat het dan net lijkt alsof er een ontploffing is geweest.
|
draag het altijd in een staart.
s'nachts heb ik altijd 2 vlechten in mn haar, omdat ik anders super veel klitten krijg.

wie weet een middeltje dat er tegen helpt
of
een model voor knippen, wat misschien helpt.

ojah ik heb krullen.

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:25

Ik heb golvend haar... na het wassen een klein (!) beetje baby-olie in je haar en dan even uitspoelen en je haren drogen Je merkt gauw genoeg wanneer het teveel is want dan is je haar VET Succes!

EEFIETJE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:27

het haar serum van jhonn frieda
ik heb het nu ( je moet wel de paarse nemen) , en het werkt wel
verder: krul control van andrelon werkt ook goed
en babyolie ook wel een beetje inderdaad

minka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:46

Ik heb inderdaad ook krul control van Andrelon, het werkt goed, ruikt lekker, maar is helaas ook behoorlijk prijzig en ik doe echt niet langer dan 2 weken met een flesje en dan zit er absoluut niet veel in m'n haar...

SuperSuup

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:48

Ik heb ook krul control, maar doe er niet lang mee en het houd mn haar met veel moeite in bedwang..

Simbaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:50

John Frieda, dat werkt echt super.
Het maakt niet zo veel uit welke je gebruikt, ze werken bij mij tot nu toe allemaal!

Emmaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:52

Mijn haar:
Afbeelding
Oplossing:
laten stijlen met stijling creme, NIET met een stijltang, nu heb ik echt mooi glad golvend haar .
elke dag was Babyolie erin .

HannaBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:55

iedereen heeft het er hier over wat voor stijlingsproducten je moet gebruiken, maar mooi en gezond haar begint natuurlijk bij de verzorging (ik kan het weten, ben kapster)
ik weet niet wat voor verzorgingsproducten je gebruikt, maar als je echt goed verzorgd haar wil zou ik je aanraden om eens langs een kapsalon te gaan en een diagnose van je haar te laten maken.. producten uit de winkel zijn goedkopen maar met bijvoorbeeld shampoo heb je er veel meer van nodig als dat van de kapper. spullen van de kapper zijn veel geconsentreerder...
de shampoo van de winkel bevat meerendeels zeep wat het haar juist uitdroogd.. shampoo van de kapper bevat veel meer verzorgende ingredienten.. en je hebt er de helft minder van nodig, dus je doet er 2x zo lang mee, wat dus betekend dat het in verhouding niet eens zo veel scheeld in prijs..
creme spoeling van de winkel is dus ook veel minder geconsentreerd en verzorgend.. het legt een soort film laagje om je haar waardoor de oppervlakte glad aanvoelt, maar dat is dus voornamelijk de buitenkant..
conditioner uit de kapsalon is veel verzorgender..

hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt..
voordat ik aan de opleiding begon wou ik er ook niet aan omdat ik dacht dat het onzin was, maar toen ik het begon te gebruiken was ik overtuigd..
en als je er echt zo mee zit dat je haar zo is, heb je er denk ik ook wel ietsje meer geld voor over...

veel succes ermeej....
groetjes

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:58

Nou, ik heb een keer spul van de kapper in mijn haren gehad wat echt niet goed was hoor Wat natuurlijk niet betekent dat al het spul slecht is, maar ik heb er niet zo goede ervaringen mee ...

Eejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:00

was het een keer met appelsap of sinassappelsap daar gaat dat pluizige van weg . en als het echt pluizig blijft moet je eens pink halen dat is een natuurlijk product dat je kan verkrijgen bij de natuurwinkel

HannaBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:37

Liedje schreef:
Nou, ik heb een keer spul van de kapper in mijn haren gehad wat echt niet goed was hoor Wat natuurlijk niet betekent dat al het spul slecht is, maar ik heb er niet zo goede ervaringen mee ...

dan heb je warschijnlijk het verkeerde gehad.. of je hebt het maar 1 of 2 keer gebruikt.. ho vaker je het gebruikt, hoe beter de kwaliteit van je haar wordt.. na een paar x kanje er niet goed genoeg over oordelen...

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 07:25

HannaBel schreef:
Liedje schreef:

dan heb je warschijnlijk het verkeerde gehad.. of je hebt het maar 1 of 2 keer gebruikt.. ho vaker je het gebruikt, hoe beter de kwaliteit van je haar wordt.. na een paar x kanje er niet goed genoeg over oordelen...

Ow ok dat wist ik niet Nee ze hadden het na mijn 'knipbeurt'erin gedaan en het werd echt heel droog en megapluizig Dus vandaar

HannaBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 12:18

maar dan was het warsch iets wat je er na t wassen als afwerking in heb gahad.. ik zou je een verzorgend masker of goede conditioner aanraden wat je er echt wel een tijdje goed moet laten intrekken.. liefst nog met een stuk zilver folie om je haar met een handdoek er omheen zodat het lekker warm kan worden.. dan werkt het beter in...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 13:33

emmaatjuh schreef:
Mijn haar:
Afbeelding
Oplossing:
laten stijlen met stijling creme, NIET met een stijltang, nu heb ik echt mooi glad golvend haar .
elke dag was Babyolie erin .

Jeetje is dat echt jou haar!
Wou zeggen gooit er dagelijks glad en style van Andrelon in, maar dta heeft bij dit enorme haar geen nut ben ik bang.

Ik heb ook vaag haar en behandel het met glad en style, werkt wel!

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:25

Je moet ten eerste goede shampoo hebben... jaja denk je....
dat dacht ik ook altijd, maar het werkt. Ik heb nu shampoo tegen droog en pluizig haar en het werkt. Tevens een goedje dat je niet hoeft uit te spoelen en in droog haar moet doen. Op advies van de kapper.

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:30

mijn haar is ook super pluizig ik styl het iedere dag, dan LIJKT het nte meer pluizig maar als ik het een dag niet doe Oeiii mijn haar is egt helemaal dood aan het gaan, maar ja dat heb ik liever als dati voor banketstaaf loop;) ik heb wellis gehoord dat je het met mayonaise moet wassen helpt dat misschien?

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:16

HannaBel schreef:
iedereen heeft het er hier over wat voor stijlingsproducten je moet gebruiken, maar mooi en gezond haar begint natuurlijk bij de verzorging (ik kan het weten, ben kapster)
ik weet niet wat voor verzorgingsproducten je gebruikt, maar als je echt goed verzorgd haar wil zou ik je aanraden om eens langs een kapsalon te gaan en een diagnose van je haar te laten maken.. producten uit de winkel zijn goedkopen maar met bijvoorbeeld shampoo heb je er veel meer van nodig als dat van de kapper. spullen van de kapper zijn veel geconsentreerder...
de shampoo van de winkel bevat meerendeels zeep wat het haar juist uitdroogd.. shampoo van de kapper bevat veel meer verzorgende ingredienten.. en je hebt er de helft minder van nodig, dus je doet er 2x zo lang mee, wat dus betekend dat het in verhouding niet eens zo veel scheeld in prijs..
creme spoeling van de winkel is dus ook veel minder geconsentreerd en verzorgend.. het legt een soort film laagje om je haar waardoor de oppervlakte glad aanvoelt, maar dat is dus voornamelijk de buitenkant..
conditioner uit de kapsalon is veel verzorgender..

hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt..
voordat ik aan de opleiding begon wou ik er ook niet aan omdat ik dacht dat het onzin was, maar toen ik het begon te gebruiken was ik overtuigd..
en als je er echt zo mee zit dat je haar zo is, heb je er denk ik ook wel ietsje meer geld voor over...

veel succes ermeej....
groetjes

Met dat film-laagje bedoel je denk ik dat ern cone's in de producten zitten? Zitten die ook niet juist in kappersproducten?
Wat voor geweldige ingredienten zitten er dan wel in kappersproducten die niet in gewone winkelproducten zitten, als ik vragen mag?

HannaBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 00:15

dat is per type product/merk en doel heel verschillend.. vooral per merk verschild het erg wat voor grondstoffen ze gebruiken....

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 07:19

Maar zitten die ingredienten dan niet in de winkel-producten? Er zitten toch ook in alle kappersproducten sl(e)s?

HannaBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:56

ook wel ja, maar in de producten in de winkel zitten meer zeep en dergelijken.. kappers producten zijn geconsentreerder en beter op het type haar afgestemd...

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:00

Nou heb ik ook zeer pluizig haar, vooral nar het wassen als het droogt.
Adrelon glad en steil, schampoo, cremespoeling en dat spullie. Ik heb nog pluizig haar.
Ook dat John frieda "dure" spul, zorgt nog voor pluizen.

Maar: (meegenomen uit de winkel omdat het in de aanbieding was)

Dove cremespoeling voor droog en beschadigd haar, en blauwe fles. Dat werkt echt (bij mij dan). Mijn haar is mooi zacht niet te glad en niet vet

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:02

fructis en herbal essences helpt bij mij heel erg goed tegen pluizig haar !
en elke dag doe ik er bryllcream in, nergens last meer van
vooral herbal is een echte aanrader, normaal deed ik een week met een cremespoelingfles, nu een maand !! van herbal heb je veel minder nodig om je haar klitvrij te krijgen

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 13:46

ik gebruik altijd schwartzkopg en dan de oranje. Bij stylen doe ik altijd wax erin. Als ik dan mn haren "knijp"krijg ik ook krullen.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:36

Ik heb wel eens een soort olie, Hot Oil heet het volgens mij, van Guhl. Dat moet je dan eerst opwarmen in heet water, in je haar doen, even in laten trekken en weer uitspoelen.
Het is best duur, maar je haar knapt er zo van op. Echt wonderspul

Nadhir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:24

Vriendin van me had dat ook heel droog haar...Dus toen zei haar kapster, je moet er voor het slapen gaan olijfolie in doen (of andere olie) en dan in een handdoek wikkelen en dan laten zitten. DIt doe je voor t slapen gaan en de volgende dag goed je haar wassen. Bij haar heeft het heel erg geholpen in ieder geval