12 jaar de Diane-pil slikken,kan dat kwaad?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

QueJira

12 jaar de Diane-pil slikken,kan dat kwaad?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 20:33

Ja, nu wil ik wel eens weten wat jullie daar over te zeggen hebben;ik hoor namelijk van iedereen wat anders...de ene zegt hele zware pil en de ander zegt juist weer van niet.Van de een hoor ik dat het geen kwaad kan met het oog op later nog kindjes willen krijgen de ander juist weer wel...
IK heb een hele lakse huisarts volgens mij,ik slik die pil al vanaf mijn 13e en ben nu 25,ben nog nooit op controle of wat dan ook geweest.
Misschien een rare vraag,maar "droogt je kippenhok niet op" als je zolang onafgebroken de pil slikt, "werken" mijn eitjes straks nog wel?!
Laatst bijgewerkt door Karin op 10-06-06 10:40, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: juiste productnaam in titel gezet

Marieke_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:18

Ik ben zelf toevallig twee weken terug bij de huisarts geweest met dezelfde vraag (slik al ruim 6 jaar continue de pil). Mijn huisarts verzekerde mij dat dit geen kwaad kan (al moet je niet tot je 50ste doorslikken, maar op een gegeven moment een keus maken wat je met je eieren wilt gaan doen )

Mijn huisarts vertelde me dat je cyclus als het ware in een winterslaap gaat als je de pil slikt. Je hebt namelijk geen cyclus als je de pil slikt. Wil je zwanger worden dan moet je met de pil stoppen (duh) condooms gebruiken tot je eerste echte eisprong en dat kan wel even duren vanwege de winterslaap. De eerste eisprong is een teken dat er weer actie is van binnen

Roken verhoogt wel de kans op trombose in combinatie met de pil.

Bombarie

Re: 12 jaar de diana-pil slikken,kan dat kwaad?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:24

Ik denk dat het op zich geen kwaad kan, wel kan ik me voorstellen dat je er op een gegevenmoment een beetje klaar mee bent, "pil moe" zegmaar... er zijn tegenwoordig zo veel goede en handiger alternatieven, kijk eens op anticonceptie.nl, ik heb zelf een implanon gehad, die beviel mij persoonlijk niet zo omdat hij niet op een goede plek geplaatst was, mijn moeder heeft een hormoon spiraaltje en is daar erg over te spreken, dit kan nog tot op hoge leeftijd, ook de nuva ring schijnt erg fijn in gebruik te zijn, of de diana pil zwaar is dat weet ik eigenlijk niet...

Boeliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:31

Ik slik ook de diane pil. Een half jaartje pas.. maar van mijn huisarts mag ik hem maar 2 jaar slikken! En dan zeker over op een andere. Omdat hij dan gevaarlijk kan worden. De kans op trombose is dan ook veel groter bijvoorbeeld.

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 22:54

wat trombose betreft: ik ben 3 jaar terug gestopt met roken en ik drink geen alcohol.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:58

De Diane-pil is niet bijzonder zwaar, wel zwaarder dan bijv. Microgynon. (Diane35 vs Microgynon30 ) Ik ben na 14 jaar gebruik toch gewoon zwanger kunnen worden, no problem.

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:42

Ik heb ook ong.12 jaar de Diana geslikt. Voelde mij er niet meer goed bij. kan niet uitleggen waarom, soms doorbraakbloedingen, opgezwollen buik, pijn in onderbuik. Ben overgestapt naar Yasmin, naar wta ik mij heb laten vertellen is deze lichter. Geen idee, maar nu naar een paar maanden gebruik ben ik er tevreden mee, voel me stukken beter in mn vel. Wel enorme menstruatiepijnen, das jammer.
Hoorde ook dat je de Diana maar een jaar of hooguit 2 jaar mag slikken. Is mij nooit eerder iets over verteld en net als jij, nooit opgeroepen voor een onderzoek oid.

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 05:55

Ik slik em ook al zo'n 5 jaar dus hoop niet dat dat waar is dat je em maar 2 jaar mag slikken. Mijn vader heeft em mij voorgeschreven. Neem aan dat ie wel zo zuinig is op zijn dochter dat ie dat dan ondertussen wel een keer gezegd zou hebben .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:05

Ik heb hem ook al ongeveer 5 jaar... Denk niet dat het echt kwaad kan hoor...

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:39

en wat zijn jullie ervaringen ermee? Is het zo dat de diane pil tegen overbeharing is en dat je er dikker van wordt?

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:56

Ik ben ruim 8 kilo aangekomen destijds door het slikken van de Diana. Hielp wel ietsjes tegen puistjes, maar mn benen moest ik gewoon elke dag scheren hoor dus wat haargroei betreft is dat niet minder geworden..
Nu ik de Yasmin slik een paar maanden nemen mn pukkels iets af (ja zit in mn pubertijd op mn 28e, haha). Heb een erg slechte huid plotseling gekregen in mn gezicht, zo'n 2 jaar geleden. Nu lijkt die iets beter te worden, geen idee of dat door de Yasmin komt.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 13:08

Puistjes hielp wel iets maar het ligt ook wel aan de reden dat je puistjes hebt: bij mij is het hormonaal maar Diane gaf mij niet de juiste hormoonspiegel om het op te lossen. Bij andere mensen helpt het weer heel goed. Mijn zwangerschap helpt beter bij mij hahaha. Bacteriele acne krijg je niet weg met Diane, daar heb je lotions of tonics voor nodig.

Benen etc. scheren heb ik ook gewoon dagelijks gedaan maar ik had geen overbeharing, integendeel. Dus daar kan ik geen uitspraak over doen.

Ik werd wel iets dikker door de pil maar bij mij scheelde het niet veel. Ik moet ook zeggen: ik was 14 toen ik met de pil begon dus dan krijg je ook net iets meer vrouwelijke vormen. Ik ging wel van een B-cup naar een volle C-cup, die toen ik stopte met de Diane ineens terugviel tot een A-cup en daarna weer is bijgetrokken.

Wat mij wel opviel na het stoppen met de pil: ik werd emotioneel evenwichtiger, viel iets af, had minder migraine aanvallen en voelde me fitter.

blackpegasus

Re: 12 jaar de Diane-pil slikken,kan dat kwaad?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 16:13

van de dianepil weet ik niks af, maar ik slikte al 10 jaar marvelon (volgens mij best een zware soort) en toen ik stopte om zwanger te raken, was het de maand erna al raak. had ik ook nooit verwacht.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 20:28

Ik slik de diane vanaf mijn 16e, bijna 6 jaar dus. Mijn huisarts heeft het er wel een keer over gehad om over te gaan op een lichtere pil, maar omdat mijn acne nogal vlot terug komt, ook als ik hem dus verkeerd slik(keertje vergeet oid) vond ze het nu wel prima.

Ik heb wel vaker gehoord dat je er depressief,stemmingeswisselingen etc van kon krijgen. En dat mensen na het stoppen ermee, dus positief veranderingen merken.

Zelf zat ik ook na te denken over de Nuvaring..

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 20:37

ik slik hem nu ook al ruim 4 jaar en heb ook nooit een oproep of iets dergelijks gehad.
er is mij ook nooit verteld hoe lang je hem mag gebruiken, ben er niet erg van aangekomen en of het tegen mijn acne helpt weet ik eigenlijk nie want dan moet ik eigenlijk is een tijdje ermee stoppen en dan zien of het terug komt maar dat laat ik liever zitten

Mickey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:43

Ik heb die pil zo'n jaartje of tien geslikt.
Omdat ik zwanger wilde worden ben ik gestopt.
Vorig jaar oktober heb ik een gezonde dochter gekregen dus wat dat betreft is het ook gewoon goed te gebruiken hoor.

Daisies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:47

Het is toch een hormoon. Maar ik als 14 jarige slik hem ook. Niet omdat ik met iemand het bed in wil duiken, maar omdat ik heel erg last heb van menstruatie. en Ben vaak 3 weken narrig door ongesteldheid. en nu ik het slik is het minder. Maar denk dat ik volgende maand ga stoppen. Slik trouwens niet de Diane pil,

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 23:19

Ben toch wel een beetje gerustgesteld door jullie reacties!

Ineke1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:19

Ik heb ruim een jaar de Diane pil geslikt, ook i.v.m. acne. Ben nu sinds een maand overgestapt op Yasmin. Bevalt me prima! Had met de Diane pil last van een hoge bloeddruk, stemmingswisselingen en erg veel hoofdpijn. Voel me nu prima!

Whoops1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:21

Ik slik die pil al bijna drie jaar.
De dokter zegt dat het geen kwaad kan,
alleen later eerder kans op trombose..?

Hebben ze dat bij jullie niet gezegt..?

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:28

Een vriendin van mij slikt ook de Diane en die is er 5 kilo ofzo van aan gekomen, het kan erger..

Ik zelf slik nu Microgynon en die bevalt prima

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:34

Vraag het Nickyu eens wat er allemaal kan gebeuren als je de pil te lang slikt.

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:20