allergisch voor hooi??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

allergisch voor hooi??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 16:57

heb ik weer... was gisteren de paarden aan het voeren en na het voeren zag ik allemaal rode bultjes op mijn armen. het meeste is nu wel weggetrokken, maar een paar zijn kleine wondjes geworden en die zitten er nog.

het lijkt me dus een reactie op het hooi. ik heb dit nog nooit eerder gehad en heb verder geen allergiën of hooikoorts.
iemand enig idee wat het is en wat ik er aan kan doen? het jeukt namelijk vreselijk!

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:00

He vaag, ik had dat afgelopen weekend ook. Had net de stallen opgestrooid en héél mijn armen zaten onder de bultjes die ook gigantisch jeuken. Nu zijn ze gelukkig weg, maar ik ga morgen toch echt opnieuw kijken of ik het dan weer krijg. Als het dat niet is, is het misschien warmteuitslag. Maar als het nog een keer terugkomt na aanraking met hooi, ga ik eventjes langs de dokter!

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 17:05

warmteuitslag heb ik vaak bij mijn borsten, dat zijn ook van die rode bultjes. maar die jeuken niet zo

Phillipa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:31

Ik herken wat jullie zeggen .. ik ben allergisch voor hooistof.
(dat zit in stro en hooi) en kreeg onwijs eczeem na opstrooien (en uitmesten) pff wat een gedoe, ik hoop niet dat jullie dat hebben want ik heb er 4 maanden niet door kunnen rijden! De eczeem in mn gezich maakte mn hele gezicht kapot! Korsten, vellen BAH!

Maar ik weet meer mensen die ik ken die dit ook hebben .. zou het niet hooikoorts zijn? Of hooi-allergie ofzo ..

Succes met het uitzoeken!

sundance11

Re: allergisch voor hooi??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:38

Ik heb die bultjes alleen als ik een vracht hooi heb gehaald, dus 35 balen hooi in de kar en thuis weer in de opslagplaats laden. De volgende dag zie je nog wat wondjes. Volgens mij is dit geen allergische reactie.

Haagsemeid

Re: allergisch voor hooi??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:10

Kan heel goed, ik heb het namelijk altijd bij nat hooi (deden we voor sommige paarden voor luchtwegen) en voor droog hooi niet. Heel raar Ook allemaal rode bultjes aan de onderkant van mijn arm.