lage bloedsuiker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haf_jessie

lage bloedsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 12:48

Ik heb er al een paar jaar last van,maar sommige periodes is het weer meer,zoals nu.
Ik ben steeds heel moe,en vooral op me werk krijg ik last van beven en moeheid,zwart zien,terwijl ik voordat ik wegga 2 boterhammen eet,om 1 0 uur weer en half 1 weer brood,en tussendoor allerlei snoep.

Ik heb geen diabetes,ik werk in de zorg en prik mezelf dan,hij was bijv om 11 uur vandaag 3,9 na daarvoor een boterkoek te hebben gegeten.Mijn huisarts heeft bloed laten prikken,en daar kwam niks uit.daar was suiker goed in.Maar ik voel gewoon dat er iets niet goed zit,moet steeds eten om me niet flauyw te voelen.Wie heeft hetzelfde?En wat heeft arts eraan gedaan? alvast bedankt

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:53

Zou als ik jou was eerst beginnen dat snoep achterwege te gaan laten.En eet voor de verandering fruit!Dat snoep zorgt er mede voor dat je gaat schommelen in je suikerspiegel.

Laure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:32

Heb dat ook soms, maar niet in zon erge zin. Ben er ook niet mee naar de huisarts gegaan, maar mijn moeder had hetzelfde, ik weet het dus van haar.
Heb het ook altijd met periodes; soms niet, dan af en toe en dan regelmatig. Vooral met turnen op school heb ik er last van als we handstand ofzo moeten doen. Ook als ik terug rechtsta na een tijdje zitten en als ik uit mijn bed kom heb ik het ook.
Zou niet weten wat je er aan kan doen.

Juco

Re: lage bloedsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:33

3.9 is geen abnormale bloedsuiker.

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:37

Ik heb het ook redelijk vaak. Eet ook altijd bruinbrood en moet echt gewoon regelmatig wat nemen anders ga ik enorm shaken enzo. Ik heb altijd mueslirepen bij me, als ik ergens ben en het begint eet ik zo'n reep en is het zo weer over.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 23:59

Daar heb ik ook last van. Op het moment merk ik er weinig van omdat ik het nu steeds voel, door en door, je went er dan aan. Ik lijn vrij stevig nu en ik moet dan de hele dag door wel voorzien zijn van energiedrank waar glucose in zit, anders ga ik zo omver... Met bloedprikken was het ook net onder de 4, de dokter gaf aan dat ik regelmatig moet eten en bvk steeds kleine beetjes verdeeld over de dag... Op het moment maakt het niet veel uit of ik wel of niet eet, vaak ben ik na het eten zelfs duizeliger, maar ja, ik eet nu maar 1x 2 minipuntjes of ander voedsel in diezelfde hoeveelheid per dag, erg gek is dat dan ook niet... Toen het net begon kon het zo onverwachts op komen, en zo sterk, dan werd ik ook erg misselijk en nog kwaad ook Ze zeiden dan al snel: ga ff wat eten joh! Trillen, zweten, koud, flauw... Nu voel ik me gewoon continu flauw en duizelig, als in een roes ook een beetje... Maar soms breekt het zweet me ineens uit en dan weet ik dat ik echt wat binnen moet krijgen...

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:33

Ik heb het ook, volgens mijn dokter moet ik er maar mee leren leven om vaak duizelig te zijn en af en toe zwart te zien.

TypicalDutch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 18:49

Zoek anders eens op hypoglycemie, dat is een sterk wisselende bloedsuikerspiegel. Ik heb zo'n test gedaan op internet en daaruit bleek dat ik er hoogst waarschijnlijk last van heb. Maar het is inderdaad geen suikerziekte (diabetes), maar kan er uiteindelijk wel op uitlopen en dan met name de ouderdomsdiabetes. Succes er mee in ieder geval!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 08:13

ik had ook na het eten van mijn brood smorgens dat ik na een 20 minuten last kreeg van suikelschommelingen..
als ik dan liet prikken waren mijn waardes steeds wel goed.

ik ben toen gaan zoeken op internet en kwam uit bij het eten van havermout...daardoor zou je suikerspiegel gelijk blijven...

nu eet ik smorgens dus een bak havermout met melk en heb er geen last meer van..

nog even dit:
als jij last krijgt van suikerschommeling en je eet snoep dan went je lichaam daaraan en zul je doordat snoep een "snelle" suiker is er weer sneller last van krijgen.

geen snoep,maar neem een appel of sinaasappel,daar zit natuurlijke suiker in en werkt veel beter....
dus die snoep weg, probeer smorgens havermout te eten, werkt bij mij super!

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 08:18

4 is normaal volgens mij, dan is 3,9 niet abnormaal laag. Al heb je wel net gegeten natuurlijk.
Maar idd fruit ipv snoep eten

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 08:19

Het zou inderdaad hypoglycaemie kunnen zijn. Ga hiervoor nog even naar de huisarts.

3,9 is wel aan de lage kant (waarden tussen de 4 en de 7 zijn normaal). Probeer voor de juiste koolhydraten te kiezen. Dit zijn de langzaam opneembare koolhydraten. Snel opneembare koolhydraten zoals gluco9se (suiker) in de vorm van snoep, dextro, cola etc. zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel heel snel stijgt. Als je daarna niet iets van langzaam opneembare koolhydraten neemt daalt je suikerspiegel daarna vrijwel net zo ver als hoe laag die ervoor was. Om dit te vermijden kan je er voor kiezen om eerst iets van dextrose te nemen (maximaal 2 tabletjes). Hierdoor stijgt het heel snel. Om het zo te houden raad ik je aan iets te nemen met koolhydraten die langzaam opgenomen worden waardoor je bloedsuikerspiegel zo blijft. Denk in dit geval aan bruin brood, havermoutpap (allerlei volkoren producten), of een stuk fruit.

Girl In The Mirror

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 09:09

Lol boterkoek is de duivel.
Ga eerst maar eens gezond eten en regelmatig, en kijk het dan nog eens aan ipv meteen naar de huisarts te rennen.

Pytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:36

idd stoppen met het eten van snoep. dit zorgt ervoor dat je suikerspiegel in een razend tempo omhoog gaat en vervolgens weer erg snel daalt (daalt naar een niveau onder het niveau dat je had voor je snoep ging eten).

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:43

Ik heb 3.8 geloof ik, of 3.7, ik weet het niet meer zeker dat zei de dokter ooit.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:27

mijn laagste bloedsuiker ooit gemeten is 1.6
maar ja, ik heb dan ook suikerziekte.
Wat ik altijd doe als ik te laag zit is eerst dextro en appelsap nemen, meteen daarna iets met langwerkende koolhydraten eten, zoals een snee brood, een banaan, of zoiets. Dat werkt het beste!

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 08:42

3.6 heb ik, hoorde ik net. valt op zich mee, ik heb dr niet zo heel super last van, alleen af en toe zwart voor m'n ogen en duizelig.

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 08:54

zwart voor je ogen, duizelig zijn, vermoeidheid....het kan ook bloedarmoede zijn.
3.9 is prima hoor. zoals iedereen hier al zegt stop met die snoepies en neem een bruine boterham of een sinaasappel, stukken gezonder en langzaam werkend.

ikzelf heb bloedarmoede (heel erg zelfs) en ik voel me hetzelfde zoals jij beschrijft.

succes in ieder geval ! en ohja als je ergens heen gaat, altijd ff een flesje water in je tas, als je je niet lekker voelt worden helpt het vaak al als je een paar slokken water neemt!

Dennis v m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:59

3,9 is wel normaal tenminste op onze afdeling ook en die 1 tiende doet ut um niet. Kan het niet je bloeddruk zijn? Waardoor het af en toe zwart wordt enz.

_Loes_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:08

Sommigen hebben het over duizelig zijn en zwartzien bij opstaan. Dat heb ik ook maar dat ligt bij mij aan mijn bouw zei de dokter. Doordat ik lang ben (1.86), krijg ik op zo'n moment niet genoeg bloed dus zuurstof in mijn hoofd. En daar wordt het (volgens de dokter) bij mij door veroorzaakt.

Weet jij wel zeker dat het door de lage bloedsuiker komt?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:16

nou bij "normale" mensen moet de bloedsuiker tussen de 4 en 7 zitten.
Bij mij is het zo dat als ik onder de 3,5 zit, ik te laag zit. Maar als ik op 3,9 zit, merk ik dat ook zeker weten wel.
En omdat jij aangeeft dat je voordat je hebt geprikt nog wat gegeten had, kan het dus ook zijn dat je suiker inmiddels alweer aan het stijgen was, dus dat je eigenlijk lager zat.
Heb je je HBA1C al eens laten meten?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:18

Takkel schreef:
Het zou inderdaad hypoglycaemie kunnen zijn. Ga hiervoor nog even naar de huisarts.

3,9 is wel aan de lage kant (waarden tussen de 4 en de 7 zijn normaal). Probeer voor de juiste koolhydraten te kiezen. Dit zijn de langzaam opneembare koolhydraten. Snel opneembare koolhydraten zoals gluco9se (suiker) in de vorm van snoep, dextro, cola etc. zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel heel snel stijgt. Als je daarna niet iets van langzaam opneembare koolhydraten neemt daalt je suikerspiegel daarna vrijwel net zo ver als hoe laag die ervoor was. Om dit te vermijden kan je er voor kiezen om eerst iets van dextrose te nemen (maximaal 2 tabletjes). Hierdoor stijgt het heel snel. Om het zo te houden raad ik je aan iets te nemen met koolhydraten die langzaam opgenomen worden waardoor je bloedsuikerspiegel zo blijft. Denk in dit geval aan bruin brood, havermoutpap (allerlei volkoren producten), of een stuk fruit.

3,9 is echt NIET LAAG.

Ik heb laatst nog voor de zekerheid bij de HA geprikt (val vaak flauw) en ik had 3,7 geloof ik en dat was nog accepteerbaar!
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 16-06-06 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:23

IK heb het ook dat ik bij het opstaan enz. zwart voor de ogen word. Maar dit is meer omdat ik een te lage bloeddruk heb. Dit is chronisch en komt ook niet veel hoger. Laagste wat gemeten is is: 80 om 20. Veel te laag en viel ook vaak flauw. Dan moet ik wat meer zout eten over het eten enz. Dit doe ik maar een tijdje omdat ik hier een hekel aan heb. Een voordeel ik zal nooit van ijn leven een te hoge bloedruk krijgen

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:23

3,9 is echt wel aan de lage kant hoor!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:26

al croom tabletten geprobeerd?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:28

vincentlover schreef:
3,9 is echt wel aan de lage kant hoor!

Nee ECHT niet.
3,9 is nog geheel accepteerbaar...
tussen 4 en 7 is goed..
Maar 3,9 is echt nog niet laag.
Geen HA die ook maar zorgen maakt als je 3,9 hebt.
Zelfs 3,7 was nog accepteerbaar..