Anorexia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leliadeidre

Anorexia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 20:42

Ik weet niet eens precies waarom ik dit schrijf maar misschien wel omdat ik het er erg moeilijk mee heb met al dat gepraat over lijnen enzo.. Maar ik zelf heb al drie jaar anorexia en ben al een driekwart jaar hiervoor in behandeling. Ik ben zelfs al bijna 5 maanden opgenomen. ondertussen ben ik wel al 11 kilo aangekomen en al heel wat gelukkiger met mezelf maar het blijft wel echt een strijd. ik zit nog steeds in het ernstige ondergewicht. en omdat ik weet dat ik niet de enigste ben met anorexia kan je der misschien hier over praten als je der iets over kwijt wilt. er is nu in nederland en over de hele wereld namelijk een hoog percentage mensen met anorexia.. waarvan je kan zeggen dat het aanstellerietus is of wat dan ook.. dat had ik zelf waarschijnlijk 4 jaar geleden ook gezegd.. maar het is niet niks.. nog steeds zelfs na die elf kilo tel ik elke dag van alles wat ik eet de calorieen en sport net zo veel dat ik absoluut niet meer aankom.. want juist na die elf kilo wordt het zo moeilijk. De reden dat ik deze topic bij eten zet is omdat ik weet dat de meeste meisjes met anorexia hier toch wel komen. ik kan mezelf ook niet bedwingen om te kijken hoe ik mn eten nog calorielooser kan maken of dat der mensen zijn met hele goeie afslank tips (wat overegens geen aanmerking is op het topic dieeten) maar ook voor die mensen die daar voor gaan pas alsjeblieft op dat je daar niet in door slaat..
zo begon het bij mij ook..

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:47

Haaj,

Super van die 11 kilo man!
**is trots op je!!**

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:49

2 vriendinnen van me hebben het ook, aanstellen is het zeker niet.
Ik vind het wel erg knap van je dat je al aangekomen bent, maar zolang jij nog calorieen telt e.d ben je er duidelijk nog niet vanaf.
Maar het herkennen is al een begin!
Veel succes ermee nog.

leliadeidre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 20:53

dankjewel allebij

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:54

Verschrikkelijke ziekte zeker geen aanstelerites! vriendin van mijn nicht had dit ook,, heel goed van je dat je 11 kilo bent aangekomen vind het egt knap:)(K)

XXxx Kim

joycie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:24

Ik vind het echt super van je dat je al die 11 kilo bent aangekomen en er eerlijk voor uitkomt dat je het hebt!
Ik heb 2 meisjes in mijn klas gehad die het ook hadden en die hebben/hadden het er heel moeilijk mee.
Zet hem op om er helemaal overheen te komen!

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 11:30

Knap van je dta je al weer 11 kilo bent aangekomen!
Ik heb n beetje t tegenovergestelde. Ik ben heel mager, en ik vind t zo enorm lelijk!! Ik vind t ook heel moeilijk om te begrijpen dat er mensen zijn die nog magerder willen zijn, en dat dan mooi vinden
Ik ben 1.72 en weeg hooguit 52 kilo.

leliadeidre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 14:15

Needje schreef:
Knap van je dta je al weer 11 kilo bent aangekomen!
Ik heb n beetje t tegenovergestelde. Ik ben heel mager, en ik vind t zo enorm lelijk!! Ik vind t ook heel moeilijk om te begrijpen dat er mensen zijn die nog magerder willen zijn, en dat dan mooi vinden
Ik ben 1.72 en weeg hooguit 52 kilo.

ja dat is ook heel vervelend, maarja ik zie dat niet, mensen met anorexia vinden zichzelf zoooo dik en ik zie ook neit of ik dat wel of niet ben. zelf benk 1.73 met 54 kilo nu.. en ik vind mezelf moddervet

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:24

Apart he?!
Heel veel sterkte iig! Ik hoop dat je er boven op komt!

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:28

GOED MAN van je 11 kilo.

Liins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:30

Toppie meid! Ga zo door je bent er nog niet vanaf maar je bent op ene begin oko goed dat je zegt oke ik heb anorexia stel me niet aan en ik probeer het te verhelpen! durven niet veel meisjes hoor! maar super knap van je!

leliadeidre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 15:42

thnx

miilou_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 16:01

super 11 kilo aangekomen...
ik heb zelf ook en hele goede vriendin die anorexia heeft zij licht in een kliniek, en weet van haar hoe moeilijk het is om die knop om te zetten en te gaan eten.
maar denk aan al die mooie dingen in het leven die je doet of die er nog aanokomen, en laat die dieeten en 'caloriecontroles' achterwegen.
je bent heel goed op weg ga zo door!

leliadeidre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 18:53

thnx ja ik zit zelf ook al 5 maanden in een kliniek

Maaiikii

Re: Anorexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:52

Ik vind het echt goed van je, ga zo door en geef niet op!
Sterkte!

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:14

De zus van een klasgenoot heeft het ook. Sterkte&Succes he.
Ga zo door

batje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 19:34

-> MWZ

Theake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:03

Hey

Ik vind het dapper dat je het hier neerschrijft om anderen te helpen. Echt super van je

Ook super van je 11 kilo, je komt er wel bovenop, echt! Denk dat het al heel wat is als je er kan over schrijven/praten

Succes!

frieske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 21:10

super van je meid, als je wilt praten over dit onderwerp kun je me altijd een pb sturen!

leliadeidre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 10:19

dankje frieske

Melvern

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:22

heel knap hoor, weet hoe moeilijk het is.
vind het echt heel erg knap

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:28

Ik denk dat mensen die te dun zijn even goed een probleem kunnen hebben als mensen die te dik zijn.

Het is alleen zo dat jou zelfbeeld zal zijn zoals iemand die te dik is. Ik ken wel iemand die het heeft gehad, maar ik kan helaas niet met je mee praten, nou ja ik heb wss het zelfde zelfbeeld als jij, alleen ik ben wel te zwaar. Gewicht en zelfbeeld hebben gewoon heel veel, te veel invloed.

Ik vindt het heel dapper dat je dit nu opschrijft, en dat je al 11 kilo bent aangekomen. Ga zo door, hoe moeilijk ook.

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:47

goed van je dat je het hier opschrijf, vooral onder je eigen boktnaam, dat is een teken dat je op de weg bent. maar dat was je al.. succes verder.

ukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:45

ik vindt het knap van je ik heb het zelf ook een beetje het is bij mij niet zo erg dat ik in het ondergewicht zit maar ik tel wel elke dag hoeveel ik gegeten heb en ik sport maar voordoerend maar ik heb een vraagje aan jou wou je het in het begin niet toegeven dat je het had want dat heb ik namelijk nu

Ilsemarie

Re: Anorexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:57

Veel succes en kracht gewenst, lijkt mij een zware strijd die je moet leveren. Maar met 11 kg ben je al heel wat opweg en ik hoop dat je je gauw beter voelt ook zónder alles te tellen.

Wel vind ik dat er meer voorlichting zou moeten komen op scholen, vooral middelbare scholen, over eetstoornissen. Je wordt tegenwoordig in de 2e klas al doodgegooid met condooms maar velen weten niet wat anorexia is. En het nare is dat mensen die gewoon te dun zijn en alles eten wat los en vast zit maar toch niet aankomen, ook worden uitgemaakt voor iemand met anorexia. Zelf ben ik vroeger ook extreem mager geweest door heel snel groeien in korte periode. Op en dag stond ik in de aula en nam net een hap van mijn snickers dat een of ander joch naar me toen kwam met de mededeling dat ik toch écht aan anorexia leed. Met andere woorden, jongeren zouden beter moeten weten wat het inhoud en niet zomaar lukraak iemand aanwijzen die 'het heeft'. Veel mensen weten niet wat het inhoud, en onderschatten het daarmee waarschijnlijk ook.

Bij deze in ieder geval veel sterkte en kracht toegewenst voor de periode die komen gaat!