plotseling pigment vlekken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

QueJira

plotseling pigment vlekken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 18:12

Ik hbe van het een op andere jaar plotseling heel veel pigment vlekken op mijn rug en in mijn gezicht...En een heel erg lelijk gezicht.Nou is het heel raar: in mijn gezicht krijg ik juist wat vlekjes die bruiner zijn dan de rest,maar op mijn rug is het echt geen gezicht,ik zit onder de lichte kleine plekjes,wel 100 ofzo.Ik heb dit nooit eerder gehad van de zon,maar de laatste tijd als ik in de zon ga krijg ik ze meteen.Zodra ik zelf dan weer wat witter wordt vervagen ze (logisch),maar nu ziet mijn rug er echt niet uit,Ik doe gewoon zelf geen eens topjes meer aan waar je mijn rug veel bij ziet.

Wie heeft een idee waar dat mee te maken heeft die pigment vlekken?En is er wat aan te doen?

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:21

Ik denk aan schimmel...

Dat ziet eruit alsof je pigmentvlekjes hebt, lichte plekjes, in de zon kleuren ze niet mee en lijkt het erger. Je voelt het verder niet, alleen het is lelijk....

Dit is heel hardnekkig... ik had het vorig jaar ook, overgekregen van een ex-vriendje waarvan ik dus dacht dat hij pigmentvlekjes had Ik heb gesmeerd met een zalf en toen duurde het nog maanden lang voor het weg ging.

Ik zou even langs de dokter gaan als ik jou was, het is namelijk wel besmettelijk.

QueJira

Re: plotseling pigment vlekken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 19:09

hmm tja,maar dan zou het toch ook wat schraler moeten zijn ofzo? En van wie zou ik dat dan moeten hebben gekregen?Heb al 10 jaar een relatie.
Ik denk echt dat het pigment vlekjes zijn,maar ik vraag me gewoon af wat de oorzaak kan zijn van pigment vlekken

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 19:13

Nee hoor, was bij mij ook niks schraal, het leken echt precies pigmentvlekjes als je erover heen ging met je vinger voelde je ook geen verschil met de rest van mijn huid. Je hoeft het toch ook niet per se van iemand te krijgen, bij mij was dat toevallig wel zo.

Ik zou toch voor de zekerheid langs de dokter gaan

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 19:17

Niet op de foto zelf letten , maar hier zie je op mijn schouder de plekjes, daar zat ook de hele bovenkant van mijn rug onder op een gegeven moment.

http://i6.tinypic.com/12372g6.jpg

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 21:19

Ja inderdaad zeg....wat typisch,lijkt inderdaad op wat ik op mijn rug heb.
En is het bij jou helemaal weggegaan? En hoe dan?dmv een zalfje of pilletjes ofzo?Ik ga in ieder geval zsm een afspraak bij dokter maken!

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 22:10

Ja, met een zalfje 2 keer per dag, erg lastig op je rug... Het heeft wel echt heel lang geduurd voor het weg was hoor...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 00:07

klinkt erg als zonne-allergie!
kan je zomaar ineens krijgen en idd wordt t vaak steeds erger en zalfje vd dokter helpt best goed
ziet er bij mij net zo uit als op de foto van flair

heb t zelf ook

1 tip, ga je naar spanje oid dan heb je een groter probleem, je rijgt ze daar 100x sneller door de fellere zon dan in NL, weet ik uit ervaring

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:50

Hmm... zou dat het dan bij mij ook geweest zijn... Dan zou ik het dus nu ongeveer weer moeten krijgen. Ik ben overigens niet naar de dokter geweest hiermee...

Diana_14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 13:12

Ik had er een plekje van op m'n schouder, zie net dat het weer verdwenen is.. bij mij was huid op m'n schouder verveld en niet meer bruin geworden... nou is het weer bruin..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 22:32

Ik heb dit ook gehad Flair, mooie foto trouwens je staat er leuk op

Ik ha dhet heel erg in mn gezicht en bij mij kwam het door het pil gebruik.
Ik ben naar een huidarts gegaan en daar is het weggebrand, want niets maar dan ook niets hielpt ertegen.